Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه در هفته اخیر شاهد کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور بودیم و این میزان به ۳۸.۴۷ درصد رسیده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیما سادات لاری بیان کرد: این کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اواخر خرداد ماه ۱۳۹۹ تاکنون بی سابقه بوده و به پایین‌ترین حد رسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی به ترتیب در استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، سیستان و بلوچستان، همدان و فارس مشاهده شده است. بیشترین میزان نیز به ترتیب در استان‌های زنجان، کرمان، قزوین و قم مشاهده شده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمینه رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی، استان‌های کرمانشاه، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و مرکزی به ترتیب بهترین وضعیت و استان‌های هرمزگان، یزد، اردبیل و ایلام به ترتیب بدترین وضعیت را دارند.

لاری افزود: در مورد استفاده از ماسک در اماکن عمومی در همین بازه زمانی، به ترتیب استان‌های هرمزگان، خراسان جنوبی، مرکزی و خوزستان بهترین وضعیت و استان‌های یزد، اردبیل، گیلان و ایلام بدترین وضعیت را دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مورد رعایت فاصله گذاری فیزیکی در اماکن عمومی، استان‌های قزوین، قم و زنجان بهترین وضعیت را داشته و استان‌های چهارمحال و بختیاری، یزد و بوشهر بدترین وضعیت را ثبت کرده‌اند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی اظهار کرد: با توجه به شیوع سویه دلتا ویروس کرونا و قدرت سرایت بالای آن، از همه هموطنان عزیزمان می‌خواهیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی را در این شرایط بیشتر از همیشه جدی بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیما سادات لاری پروتکل بهداشتی بهداشت اماکن عمومی رعایت پروتکل های بهداشتی اماکن عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید

آفتاب‌‌نیوز :

به این ترتیب سطح امید به زندگی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی ۰.۹ افزایش یافته است.

بنا به اعلام اداره آمار اروپا سطح امید به زندگی در ۱۵ کشور عضو اتحادیه از میانگین کشور‌های عضو بیشتر است. بیشترین سطح امید به زندگی در سال ۲۰۲۳ مربوط به اسپانیا با ۸۴ سال است. 

ایتالیا و مالت به ترتیب با ۸۳.۸ و ۸۳.۶ سال در جایگاه‌های دوم و سوم در میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا قرار دارند. 

در مقابل پائین‌ترین سطح امید به زندگی در میان اعضای اتحادیه در بلغارستان با ۷۵.۸ سال، لتونی با ۷۵.۹ سال و رومانی با ۷۶.۶ سال ثبت شده است. 

سطح امید به زندگی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته ۰.۲ بیشتر از سطح آن در دوران پیش از همه‌گیری کرونا بود.

این در حالی است که میزان امید به زندگی در ۱۸ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به دوران پیش از شیوع بیماری «کووید ۱۹» افزایش یافته است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه