Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نشریه آلمانی «بیلد ام زونتاگ» گزارش داد ارتش آلمان در حال اعزام هواپیمای باری A۴۰۰M به کابل با ۳۰ پیاده نظام چترباز است تا کارمندان سفارتخانه خود و نیرو‌های افغانستانی را که با آن‌ها همکاری می‌کردند را از این منطقه خارج کنند.

بر پایه این گزارش، یکی از سخنگویان وزارت دفاع آلمان به نقل از منابعی نامعلوم اعلام کرد مأموریت تخلیه این کارمندان ظرف شب گذشته و با فوریت بالا آماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او البته از اظهار نظر بیشتر در خصوص گزارش «بیلد ام زونتاگ» خودداری کرد.

خبر تلاش آلمان برای خارج کردن دیپلمات‌های خود در حالی منتشر می‌شود که نیرو‌های طالبان امروز، یکشنبه در ادامه پیشروی‌های خود وارد کابل، پایتخت افغانستان شدند. این در حالی است که آمریکا نیز دیپلمات‌های خود را بوسیله بالگرد از سفارتخانه خود تخلیه کرده است.

همچنین یک وزیر دولتی افغانستان گفته است قدرت به یک دولت موفقت منتقل خواهد شد.

گفتنی است شب گذشته نیز رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند با پیشروی نیرو‌های طالبان، خبر‌ها از آمادگی آلمان، انگلیس و آلمان برای خارج کردن دیپلمات‌های خود از افغانستان حکایت دارد. وزارت دفاع آلمان شب گذشته اعلام کرده بود آمادگی دارد تا کارمندان سفارت خود را از کابل، پایتخت افغانستان خارج کند

همچنین نشریه آمریکایی پولیتیکو به نقل از یک منبع آگاه نوشته بود: با نزدیک شدن طالبان به پایتخت افغانستان، عملیات خروج کارمندان سفارت آمریکا در کابل و انتقال آن‌ها به فرودگاه آغاز شده است. این نشریه همچنین اعلام کرده شماری از کارمندان سفارت آمریکا با حمایت امنیتی به فرودگاه کابل رسیده اند.

این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده بود بایدن شمار نیرو‌های آمریکایی حاضر در افغانستان به منظور خروج ایمن پرسنل آمریکایی را به ۵ هزار نفر افزایش داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیپلمات های آلمانی طالبان افغانستان اعلام کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، موحدی گفت: میانگین مالیات ابرازی طلا فروش‌ها در سال قبل، ۹ میلیون و ششصد هزار تومان یعنی ۸۰۰ هزار تومان در ماه بوده است.

واکنش مجری برنامه را در ویدئو ببینید.

کد خبر 848271 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم مالیات قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران اقتصاد

دیگر خبرها

  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • جنایات اسرائیل صدای کمدین معروف آلمانی را هم درآورد + عکس و فیلم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند