Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه واکسیناسیون کارکنان ستادی و تمام اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور ۱۳ مردادماه فعال شد و طبق اعلام وزارت علوم به نظر می‌رسد تا پایان هفته جاری فرآیند واکسیناسیون مرحله اول آن‌ها پایان یابد.

خبرگزاری میزان - دانشجو نوشت: ۱۳ مردادماه بود که وزارت علوم خبر فعال شدن سامانه واکسیناسیون کارکنان ستادی و تمام اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور را بدون درنظرگرفتن محدودیت سنی اعلام کرد و از همان زمان اطلاعیه‌های دانشگاه‌ها درباره زمانبندی واکسیناسیون کارکنان و اساتید یک به یک منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تا پیش از اعلام این خبر برخی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها متناسب با تقویم واکسیناسیون رده‌های سنی وزارت بهداشت واکسینه شده بودند.

کارمندان و اعضای هیئت علمی براساس اطلاعیه‌های منتشره از سوی دانشگاه خود باید برای واکسیناسیون اقدام کنند که طبق اعلام وزارت علوم گویا تا پایان هفته جاری فرآیند واکسیناسیون مرحله اول آن‌ها به پایان می‌رسد. حال وضعیت واکسیناسیون دانشگاه‌ها در روز‌های اخیر را مرور می‌کنیم.

دانشگاه تهران

دانشگاه تهران واکسیناسیون خانواده اساتید و کارکنان خود را از هفته گذشته آغاز کرده و همچنان درحال تکمیل است. دانشجویان دکتری مستقر در خوابگاه‌های این دانشگاه نیز از ۲۰ مرداد واکسینه شدند و این روند به نوبت برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ادامه پیدا می‌کند. اولویت‌های بعدی دانشجویان متعاقبا اعلام خواهد شد. سایر دانشکده‌ها و پردیس‌های دانشگاه تهران در خارج از شهر تهران لازم است ضمن هماهنگی با مراکز بهداشت آن شهر، تمهیدات لازم جهت واکسیناسیون دانشجویان براساس مصوبات ستاد ملی کرونا را فراهم کنند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

واکسیناسیون دانشگاهیان صنعتی امیرکبیر از ۱۷ مردادماه آغاز و تا پایان هفته جاری ادامه دارد. در مجموع ۵۰۰ دوز واکسن سینوفارم و آسترازنکا برای اساتید و ۸۰۰ دوز واکسن برای کارکنان درنظر گرفته شده است. دانشگاه امیرکبیر بعد از دانشگاه تهران در بین دانشگاه‌ها رکوردار تزریق واکسن کرونا محسوب می‌شود. هماهنگی‌های لازم در خصوص واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه در حال انجام است که در صورت جمع بندی اعلام می‌شود.

دانشگاه صنعتی شریف

تزریق واکسیناسیون استادان دانشگاه شریف، در روز‌های شنبه و یکشنبه، ١٦ و ۱۷ مرداد ماه در سالن البرز دانشگاه با دو نوع واکسن آسترازنکا و کووایران برکت صورت گرفت. براساس اعلام مدیریت امور اداری دانشگاه امکان تزریق واکسن کرونا برای کارکنان نیز در هفته گذشته فراهم شد. اقدامات لازم جهت شروع واکسیناسیون دانشجویان انجام شده و تزریق واکسن دانشجویان طی روز‌های آینده در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

دانشگاه تربیت مدرس

در دانشگاه تربیت مدرس واکسیناسیون استادان و کارمندان به پایان رسیده و همچنین واکسیناسیون دانشجو‌های دارای مجوز تردد و ساکنین خوابگاه‌ها از ۱۶ تا ۱۹ مردادماه انجام گرفت. براین اساس ۲۹۵۲ نفر از دانشجو‌های این دانشگاه واکسن کرونا (آسترازنکا، سینوفارم و برکت) دریافت کرده‌اند. البته واکسیناسیون سایر دانشجویان این دانشگاه با اعلام جدید وزارت بهداشت مجددا ادامه پیدا خواهد کرد.

دانشگاه شهیدبهشتی

طبق آخرین اطلاعیه منتشر شده در سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه شهیدبهشتی، واکسیناسیون کرونا برای اساتید و کارکنان دانشگاه طی روز‌های ۱۴ تا ۱۷ مردادماه بدون درنظرگرفتن محدودیت سنی انجام گرفت و جاماندگان این گروه نیز ۲۳ مرداد در برابر کرونا واکسن دریافت کردند. این دانشگاه برنامه‌ریزی واکسیناسیون دانشجویان را به زودی اعلام خواهد کرد.

دانشگاه صداوسیما

با توجه به آنکه سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران درحال واکسینه کردن کارمندان و کارکنان خود است، تمام اعضای هئیت علمی و کارکنان دانشگاه نیز درحال واکسینه شدن هستند و در هفته جاری واکسیناسیون آن‌ها به پایان خواهد رسید. واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه با اعلام وزارت بهداست و ستاد کرونا به ترتیب اولویت اعلام و انجام می‌گیرد.

دانشگاه علم و صنعت ایران

اساتید و کارمندان دانشگاه علم و صنعت تا هجدهم مردادماه در برابر بیماری کرونا واکسینه شدند همچنین طی چهار روز مطابق با اولیت‌بندی، واکسیناسیون دانشجویان (۸۶۲ نفر) این دانشگاه انجام گرفت. ۳۹۲ نفر واکسن سینوفارم، ۳۷۰ نفر آسترازنکا و ۱۰۰ نفر از دانشجویان واکسن برکت دریافت کردند. با توجه به محدودیت ورود واکسن به دانشگاه علم و صنعت، واکسیناسیون دانشجویان تا اطلاع ثانوی در این مرحله متوقف شده و مجددا با اعلام وزارت بهداشت برای سایر دانشجویان از سر گرفته خواهد شد.

دانشگاه الزهرا (س)

فاز اول واکسیناسیون کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان خوابگاهی دانشگاه الزهرا (س) از یکشنبه ۱۷ مردادماه آغاز شد و تا روز پنجشنبه ۲۱ مرداد ادامه داشت. برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه همراه با تزریق فاز دوم واکسن اعضای هیئت علمی با اعلام وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دانشگاه پیام نور

واکسیناسیون اعضای علمی و اداری دانشگاه پیام نور با مساعدت وزارت بهداشت و ایجاد پایگاهی در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور در استان تهران هفته گذشته انجام گرفت. در واحد‌های پیام نور استان‌ها نیز واکسیناسیون با هماهنگی معاونت اداری مالی دانشگاه هفته گذشته انجام گرفت و در اکثر استان‌ها دانشگاهیان پیام نور واکسینه شدند. معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه پیام نور اسامی تمام دانشجویان این دانشگاه را به تفکیک مقطع تحصیلی در سامانه وزارت بهداشت ثبت کرده است و به محض اعلام واکسیناسیون دانشجویان از سوی وزارت بهداشت، آن‌ها نیز واکسینه خواهند شد.

اما واکسیناسیون دانشجویان کشور به کجا خواهد رسید؟ آنطور که علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرده است برای برپایی آموزش حضوری دانشجویان در سال تحصیلی جدید، همچون روز‌های پیش از کرونا، لازم است که دانشجویان هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند براین اساس واکسیناسیون دانشجویان از اواخر مردادماه آغاز خواهد شد.

برنامه و جداول اعلام شده برای واکسیناسیون دانشجویان نشان می‌دهد که در شهریورماه امسال ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان کشور واکسینه خواهند شد و به ترتیب در مهر، آبان و آذر؛ هرماه به یک میلیون نفر واکسن کرونا تزریق می‌شود که تا پایان آذرماه تمام دانشجویان دربرابر شیوع ویروس منحوس کرونا ایمن شوند.

واکسیناسیون دانشجویان به ترتیب مقطع تحصیلی آن‌ها (دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی، کاردانی) انجام می‌گیرد که زمانبندی حدودی آن مطابق با اعلام وزارت علوم به شرح جداول زیر است:

بیشتر بخوانید: روند واکسیناسیون معلمان به کجا رسید؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ویروس کرونا واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون دانشجویان واکسیناسیون کارکنان دانشگاه پیام نور اعضای هیئت علمی اعلام وزارت دانشگاه تهران واکسن کرونا انجام گرفت وزارت علوم دانشگاه ها هفته گذشته هفته جاری خواهد شد تا پایان ۱۷ مرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۵۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دانشگاه قم برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا

 شریفی، رئیس دانشگاه بین‌المللی قم اعلام کرد که در‌های دانشگاه قم، به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام، برروی تمامی اعضای هیئت علمی و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر امریکا و حامیان آزادی قدس شریف، باز است.

این اساتید و دانشجویان می‌توانند با هجرت به ایران اسلامی، پایتخت دفاع از مظلومان و ستمدیدگان عالم، تدریس و تحصیل خود را در این دانشگاه ادامه دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • اعلام آمادگی دانشگاه قم برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد