Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@22:24:11 GMT

بیت‌کوین، نخستین پول دیجیتال نامتمرکز

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۵۹۴۰

بیت‌کوین، نخستین پول دیجیتال نامتمرکز

  بیت کوین
یکی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال که در تمام دنیا محبوبیت بالایی نیز دارد، ارز نام برده شده در تیتر است. یک ارز رمز که در واقع کارکردی مشابه با پول بدون پشتوانه دارد.
بیت کوین یک پول دیجیتال غیرمتمرکز است و دلیل آن هم این است که بدون بانک مرکزی و مسئولیت آن، فعالیت می‌کند. بر اساس آمار و اطلاعات، در سال‌های اخیر، ارزش بیت کوین، از عدد چند صدم دلار آمریکا، به چند هزار افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مانند هر ارز دیجیتال دیگر، نوساناتی در قیمت این ارز رمز هم وجود دارد که با پیش بینی صحیح و تجارت خردمندانه، می‌توان سودی بسیاری از آن به دست آورد.    
اتریوم
اگر می‌خواهید در انجام معاملات شما هیچ گونه تقلب و یا دخالت شخص سومی وجود نداشته باشد، باید اقدام به خرید ارز نام برده، کنید. این ارز هم مانند بیت کوین، یک ارز دیجیتال غیر متمرکز است.
 در واقع می‌توان گفت که با اتریوم به عنوان یک ارز دیجیتال، مجموعه ای غیر متمرکز از خدمات مالی برای شما فراهم می‌شود تا در هر کجای دنیا که هستید، بتوانید به آن دسترسی داشته باشید. از این رو شما با خرید اتریوم به راحتی می‌توانید با هر شخصی در هر کجا که باشد معامله کرده و برای این کار فقط کافی است به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه کرده و پرداخت‌های خود را در امنیت کامل و به راحتی انجام دهید.
تعریف کلی ارزهای دیجیتال
حال که به طور جزئی با مفهوم بیت کوین و اتریوم آشنا شدید، شاید خالی از لطف نباشد که ارزهای دیجیتال را به طور کلی برای شما تعریف کنیم. ارزهای دیجیتال همانند بیت کوین، به ارزی گفته می‌شود که بتوان به صورت دیجیتالی و الکترونیکی به آن دسترسی پیدا کرد. در دنیای امروز که همه چیز رنگ و بویی دیجیتالی به خود گرفته است، از جمله کیف پول دیجیتال و یا بانکداری‌های الکترونیکی، مبحث ارزهای دیجیتال دیگر خیلی دور از ذهن نخواهند بود.
شاید بتوان گفت ارزهای دیجیتال همانند پول‌های فیزیکی رایج در دنیا، دارای خصوصیات مشخصی هستند و یکی از بارزترین آن خصوصیات که می‌تواند ارزهای دیجیتال را همانند پول‌های فیزیکی پرکاربرد و محبوب کند، امکان خرید آنی و فوری با آن‌ها خواهد بود. بین المللی بودن این ارزها نیز از دیگر خصوصیات مثبتی است که می‌توان برای آن‌ها در نظر گرفت. علاوه بر بیت کوین و اتریوم، باید گفت انواع دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.    
 دیگر انواع ارزهای دیجیتال
تتر
تتر را می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین و البته اولین ارزهای دیجیتالی که در کوین‌های پایدار وجود دارد، معرفی کرد. خرید بسیاری از ارزهای دیجیتال از جمله خرید بیت کوین، ممکن است با ریسک‌هایی مانند نوسانات دوره‌ای همراه باشد. اما ارزهایی مانند تتر، از آنجایی که در دسته استیبل کوین‌ها هستند، قیمتی ثابت و پایدار داشته و از همین رو در بین افراد محتاط، بسیار محبوب هستند.
پلکادات
هدف از ارز دیجیتال پلکادات، ایجاد ارتباط بین سایر زنجیره‌های بلوکی است. این ارز با اتصال بلاکچین‌های مجاز و غیر مجاز، به سیستم‌ها اجازه می‌دهد تا در یک بستر مشترک با یکدیگر همکاری کنند. با خرید اتریوم شما می‌توانید برنامه‌های غیر متمرکز ایجاد کنید، اما با خرید پلاکات بر خلاف اتریوم، این امکان را دارید تا بلاکچین خود را ایجاد نمایید و از سرویس امنیتی بلاکچین پلکادات نیز استفاده کنید. می‌توان گفت امنیت مشترک، قابلیتی است که سیستم پلاکات را محبوب کرده است.  
 
بیت کوین کش
ارز بیت کوین اصلی دارای هارد فورک‌های مختلفی است که قدیمی‌ترین و موفق‌ترین آن‌ها همین بیت کوین کش است. در تعریف فورک می‌توان گفت که در دنیای ارزهای رمزنگاری شده امروز، فورک در نتیجه بحث و مجادله بین توسعه دهندگان و ماینرها ایجاد خواهد شد. هدف از ایجاد ارز بیت کوین کش، مسئله‌ی مقیاس پذیری است. شبکه بیت کوین در واقع محدودیت‌هایی در میزان و اندازه بلوک‌های بلاک چین دارد که بیت کوین کش این محدودیت را از طریق افزایش اندازه این بلوک‌ها از یک مگا بایت به هشت مگا بایت، رفع کرده است. این گونه، تراکنش‌های بیش تری ذخیره شده و سرعت تراکنشات به طور قابل توجهی افزایش داده می‌شود. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید و فروش و انجام معاملات، همین بیت کوین کش است.
چین لینک
چین‌ لینک نیز از جمله دیگر ارزهای غیر متمرکز است که قابلیت آن را دارد تا قراردادهای هوشمندی مانند قراردادهای مربوط به خرید اتریوم و داده‌های خارج از آن‌ها را را با ایجاد یک پل، به یکدیگر مرتبط سازد. هدف چین لینک‌ها این است که امکان اتصال به برنامه‌های خارجی را که بلاک چین‌ها به صورت مطمئن نداشتند، فراهم می‌کند و در این زمینه از ابزارهایی خاص استفاده کرده و به عنوان یک برنامه جایگزین استفاده می‌شود. سیستم غیر متمرکز چین لینک در حال حاضر بر روی شبکه اتریوم قرار داشته و امکان توسعه راه‌حل‌های مبتنی بر Blockchain را برای شرکت‌های مختلف فراهم خواهد کرد.
 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بیت کوین پول دیجیتال انواع ارزهای دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۵۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد

بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، بایننس، بر اساس داده‌های آتی، زمان اوج بیت‌کوین در این صرافی را نشان داد.

به گزارش ایسنا، تحلیلگر پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای کریپتو کوانت، حرکات آتی سرمایه‌گذاران فردی در بایننس را بررسی و بر افزایش نرخ‌های تامین مالی در این صرافی تاکید کرد. وی دریافت که افزایش موقعیت‌های خرید می‌تواند نشان‌دهنده اوج باشد.

این تحلیلگر به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که محتاط باشند. وی خاطرنشان کردکه الگوهای مشابه در گذشته با کاهش کوتاه‌مدت همراه بوده است.

از آنجایی که بایننس یکی از بهترین مراکز مبادلات مبتنی بر افراد است، داده‌ها نشان ‌می‌دهد که سرمایه‌گذاران فردی بایننس موقعیت‌های خرید را ایجاد کرده‌اند و از نظر تاریخی، افزایش موقعیت‌های (پوزیشن) طولانی در بایننس اغلب به معنای اوج است.

به گزارش کریپتو، پس از انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه، بازار ارزهای دیجیتال شاهد افزایش قابل توجهی بود که اشتها را برای موقعیت‌های طولانی افزایش داده است. بر اساس داده‌های کوین گکو، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۶۴هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵.۰۷ میلیارد دلار است که ۲۵.۴۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹۵ میلیارد دلار است که  ۸.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۰.۰۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۰ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۲۹۴.۹۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۰۲ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۸۹.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۹ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۸۱.۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۸۰ درصد کاهش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۴۴.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۴ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۲۸۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۲۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۵۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۰ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۲.۸۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۴۹ درصد افزایش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۵دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۹۹ درصد کاهش

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کوین اونز: 9 ماه از قراردادم باقی مانده و از آینده مطمئن نیستم/ اخبار WWE
  • ویدیو کامنت| بیت‌کوین بده خانه بخر!
  • چرا جدیدترین عضو بلادلاین برای همه یک سورپرایز بود؟/ اخبار WWE
  • خرید ترازو دیجیتال
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار افزایشی شد
  • زمان اوج بیت کوین مشخص شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات