Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ طرح رجیستری تبلت از دوم مرداد ماه بعد از یکسال و نیم تاخیر با هدف کنترل بازار و مقابله با قاچاق این کالا اجرا شد و درحالی‌که گفته می‌شد این طرح تاثیری بر بازار و قیمت‌ها نخواهد گذاشت، اما حالا فروشندگان اظهار کرده‌اند که قیمت‌ها طی یک ماه گذشته افزایش یافته و در این میان نگاهی به وضعیت بازار مهر تاییدی بر این ادعاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی قیمت انواع مدل‌های تبلت از قبل اجرای طرح رجیستری تا امروز نشان می‌دهد که بیشتر مدل‌ها طی این مدت حدود ۵۰۰هزار تا هشت میلیون تومان افزایش داشته‌اند و در این میان بیشترین تغییر قیمت مربوط به تبلت‌های مدل سامسونگ بوده است.

به طور مثال یکی از تبلت‌های برند سامسونگ گلکسی که اواخر تیر ماه با قیمت تقریبی ۲۳میلیون تومان فروخته می‌شد، قیمت روز آن به بیش از ۳۱میلیون تومان افزایش یافته و یا تبلت دیگری از همین برند طی حدود یک ماه گذشته از حدود چهار میلیون و ۵۰۰ به پنج میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسیده است.

در این میان برند لنوو که درصد بالایی از بازار تبلت‌‎ را در بر‌می‌گیرد در مدت مذکور رشد قیمت چندانی را تجربه نکرده، به عنوان مثال قیمت یکی از تبلت‌های این برند که قبل از طرح رجیستری دو میلیون و ۴۵۰هزار تومان بوده، حالا با قیمت دو میلیون و ۷۰۰هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

همچنین درمورد مدل هوآوی هم یکی از فروشندگان بازار علاء‌الدین اظهار کرده که قیمت آن طی یک ماه اخیر افزایش قابل توجهی نداشته و اغلب برند‌ها بین ۱۵۰ تا ۳۰۰هزار تومان گران شده‌اند؛ اما برخی مدل‌های برند اپل در این مدت کاهش قیمت هم داشته‌اند.

به گفته فعالان این بازار، دلیل افزایش قیمت برخی مدل‌های تبلت این است که از وقتی طرح رجیستری اجرا شده، برخی فروشندگان با اتکا به این موضوع دست به افزایش قیمت‌ها زده‌اند و اغلب برای کسب سود از فضای ایجاد شده، از فروش این کالا امتناع می‌کنند.

اما درحالی‌که فروشندگان تبلت از افزایش قیمت‌ها خبر می‌دهند، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی ضمن رد این ادعا اعلام کرده که بازار در وضعیت آرامی به سر می‌برد و برخلاف پیش‌بینی‌ها قیمت تبلت پس از اجرای طرح رجیستری گران نشده است.

در همین رابطه امیر اسحاقی، دبیر این انجمن هم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین اعلام کرده که افزایش قیمت چند روز گذشته مربوط به تبلت‌هایی است که به صورت قاچاق و با ارز آزاد وارد شده‌اند اما قیمت تبلت‌هایی که مجوز ورود داشته‌اند، متناسب با رشد نرخ ارز نیمایی یعنی تا دو درصد افزایش یافته است.

اسحاقی با اشاره به روند تخصیص ارز برای واردات موبایل توضیح داد: تا کنون به وارد‌کنندگان بالغ بر ۱۰۰میلیون دلار یعنی حدود ۳۰درصد ارز مورد نظر تخصیص صورت گرفته و ۲۰۰میلیون دلار هم در صف تخصیص قرار دارد که درصورت انجام این کار فضای رقابتی خوبی شکل خواهد گرفت.

کار‌شکنی وزارت صمت مانع تخصیص ارز

به گفته این فعال صنفی، با اعلام خبر اجرای طرح رجیستری حجم واردات تبلت‌ به صورت قاچاق افزایش یافت و حالا باتوجه به رشد قابل توجه نرخ ارز بازار آزاد، قیمت این تبلت‌ها گران شده اما تبلت‌هایی که به صورت قانونی وارد شده‌اند تغییر قیمت محسوسی نداشته‌اند.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با خوشبینی نسبت به آینده این بازار تصریح کرد: البته تخصیص‌ها با تاخیر انجام می‌شود و اگرچه بانک مرکزی این روند را تسهیل کرده اما هنوز لیست وارد‌کنندگان از وزارت صمت به بانک ارائه نشده و دلیل تاخیر پیش آمده نیز کار‌شکنی وزارتخانه است؛ لذا اگر تا چند روز آینده تمام ارز در نظر گرفته شده تخصیص داده شود، شاهد تعدیل قیمت‌ها خواهیم بود و همانطور که پیش‌بینی شده به نظر می‌رسد تا نیمه شهریور ماه این بازار به آرامش برسد.

مردم برای خرید تبلت عجله نکنند

اسحاقی با بیان اینکه زمان تعدیل بازار بعد از اجرای طرح رجیستری یک دوره ۶۰روز است، خاطرنشان کرد: ما تجربه چنین وضعیتی را برای بازار موبایل هم داشتیم و جای نگرانی وجود ندارد، فقط نکته قابل توجه این است که بازار تبلت قبل از بازگشایی مدارس یعنی زمانی که تقاضا برای این کالا افزایش می‌یابد، به تعادل برسد که به نظر ما خواهد رسید.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در پایان تاکید کرد: مردم فعلا برای خرید تبلت عجله نکنند چراکه پیک تقاضا برای این کالا از ابتدای شهریور تا هفته دوم مهر ماه است و تا آن زمان اگر مشکلی در تخصیص ۷۰درصد ارز باقی‌مانده وجود نداشته باشد، شاهد بازگشت آرامش به بازار و کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

پربیننده ترین آهنگ های پیشواز محرم ایرانسل + کد دستوری برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات‌ و فناوری‌ اطلاعات منتشر شد عواقب سرکوب تکنولوژی در چین تازه‌های رویداد «گلکسی آنپکد» ۲۰۲۱ سامسونگ آهنگ های پیشواز محرم همراه اول + کد دستوری

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واردات موبایل اجرای طرح رجیستری افزایش قیمت انجمن وارد قیمت ها تبلت ها مدل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

به گزارش ایسنا، هش‌ریت که تحت عنوان هش‌پرایس نیز شناخته می‌شود و میانگین درآمد ماینرها به‌ازای هر تراهش را نشان می‌دهد، معیاری کلیدی برای سودآوری استخراج بیت‌کوین است. این شاخص پس از چهارمین رویداد هاوینگ که هفته گذشته به پایان رسید، به پایین‌ترین سطح بی‌سابقه‌ای سقوط کرد.

در واقع استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از چهارمین رویداد هاوینگ برای حفظ سودآوری خود با مشکل مواجه هستند زیرا قیمت هش بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

چنین نرخ هش‌ریت قبل از فروپاشی صرافی اف تی ایکس نیز مشاهده شد. قیمت هش در روز جمعه ( ۲۶ آوریل) به ۵۷.۰۹ دلار کاهش یافت که این کاهش شدید قیمت هش پس از هاوینگ اخیر بیت‌کوین در ۲۰ آوریل رخ داده است.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، هش ریت به‌طور پیچیده‌ای با نوسانات قیمت بیت‌کوین و حجم کارمزد تراکنش مرتبط است، اما با تغییر در سختی استخراج بیت‌کوین، به‌طور معکوس حرکت می‌کند. در نتیجه، کاهش اخیر در قیمت هش، زمان چالش برانگیزی برای ماینرها که اکنون با افزایش هزینه‌های عملیاتی و کاهش جریان درآمد مواجه هستند را نشان می‌دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۸۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۳۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۵ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۳ میلیارد دلار است که ۱۸.۹۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۳۷ میلیارد دلار است که  ۸.۳۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۱۹ میلیارد دلار است که ۹۲.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۳ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۲ هزار و ۹۶۹.۰۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۰ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۱۶.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۳ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۹۲.۹۹  دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۴۲ درصد افزایش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۳۶.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۹ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۴۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۴۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۹ درصد کاهش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۲.۷۰ درصد کاهش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۲۰.۴۵۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۸۶ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی