Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@04:16:27 GMT

کنترل مبادی ورودی و خروجی استان تا پنجم شهریور

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۶۴۰۱

کنترل مبادی ورودی و خروجی استان تا پنجم شهریور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست که امروز و در حاشیه برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران استان در گفت و گو با خبرنگاران سخن می گفت با تسلیت ایام عزای سرور و سالار شهیدان (ع) اذعان کرد: امروز یکصدمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در اجرای دستورالعمل های صادره از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و قرارگاه عملیاتی مبارزه با این بیماری برای ابلاغ مصوبات ستاد ملی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به منع تردد در روزهای پیشِ رو خاطر نشان کرد: در روزهای مشخص شده، ورود به استان برای پلاک های غیربومی و خروج از استان برای پلاک های بومی ممنوع خواهد بود.

استاندار قم ادامه داد: بر این اساس، مبادی ورودی و خروجی استان به مدت تقریبا دو هفته و تا ساعت ۲۴ روز جمعه پنجم شهریور ماه سال جاری کنترل خواهد شد.

وی سپس به ۶ روز تعطیلی پیشِ رو توجه داد و بیان کرد: در این تعطیلی به جز مشاغل گروه شغلی یک و ادارات اورژانسی و خدمات رسان، سایر فعالیت ها و مشاغل تعطیل خواهند بود.

سرمست درباره برگزاری مراسم عزاداری نیز ابراز امیدواری کرد این مراسم با رعایت شرایط بهداشتی در نهایت شکوه و معنویت برگزار شود.

وی افزود: البته بر اساس مصوبات ابلاغ شده، هرگونه دسته روی و یا انجام عزاداری در فضای بسته ممنوع است.

استاندار قم یادآور شد: خوشبختانه بیشتر هیئات قم مخصوصا هیئت های مهم و شاخص به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشگام و پیشتاز هستند که باید از این همدلی ها تشکر کرد.

سرمست با ابراز امیدواری برای رعایت حداکثری پروتکل ها از سوی مردم گفت: متأسفانه ظرفیت بیمارستان های استان در حال تکمیل است و از این رو باید مدیریت تخت صورت گیرد.

وی افزود: البته خوشبختانه در دوران تهدید شیوع کرونا، فرصت راه اندازی دو بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین (ع) و بیمارستان مادر در استان دست داد، اما اکنون و با توجه به شرایط، نیازمند مدیریت فضاهای درمانی در استان هستیم تا نیاز به راه اندازی بیمارستان صحرایی نباشد.

استاندار قم از مردم خواست از فرصت تعطیلی های پیشِ رو برای قطع زنجیره کرونا حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی درباره موضوع واکسیناسیون علیه بیماری کرونا نیز گفت: تلاش برای توسعه واکسیناسیون در دستور کار است، ضمن آن که پیگیری های خوبی هم برای تأمین سهمیه واکسن استان صورت گرفته است که قطعا تداوم خواهد داشت.

سرمست در پایان سخنان خود با تشکر از خیرین عرصه سلامت، گروه های مردمی و هیئات و مواکب برای حضور در صحنه مبارزه با کرونا و انجام پشتیبانی های فداکارانه و داوطلبانه ابراز امیدواری کرد بخشی از این پشتیبانی ها برای تأمین دستگاه های اکسیژن ساز و جبران کمبود این دستگاه ها معطوف شود.

انتهای پیام/2285

منبع: فارس

کلیدواژه: قم مبادی ورودی مدیریت بحران مراسم عزاداری مبارزه با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟

آیا این امکان وجود دارد که نانوذرات از دستگاه گوارش عبور کرده و دارو را مستقیم به بافت مغز برسانند؟ محققان دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گویند بله و انتظار می‌رود آخرین یافته‌های آنها برای بیماران مبتلا به اختلالات نورودژنراتیو مانند مولتیپل اسکلروزیس یا ام‌اس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و بیماری پارکینسون یا PD مفید باشد. این کار با همکاری شرکت کلین نانومدیسین انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی محمودی، دانشیار گروه رادیولوژی در کالج‌های پزشکی استئوپاتی و پزشکی انسانی و سلامت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: ما بر روی شناسایی هویت بیولوژیکی نانوذرات از جمله نوعی از پروتئین‌ها که به سطح می‌آیند، متمرکز هستیم. این موضوع مهم است زیرا نوع پروتئین‌هایی که به سطح می‌آیند، الگوی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ما را برای عبور از سد خونی مغز و کار مستقیم در بافت‌های مغز یاری کند.

محمودی و تیم تحقیقاتی او دو مقاله در مورد هویت بیولوژیکی نانوذرات منتشر کرده‌اند. اولین مورد با عنوان «Measurements of heterogeneity in proteomics analysis of the nanoparticle protein corona across core facilities » در سال ۲۰۲۲ در نشریه Nature Communications منتشر شد.

دومین مقاله این گروه با عنوان « A uniform data processing pipeline enables harmonized nanoparticle protein corona analysis across proteomics core facilities » در ماه ژانویه ۲۰۲۴ در Nature Communications منتشر شد.

محمودی می‌گوید: نانوذرات یکسان با پروتئین کرونا را تهیه و به ۱۷ مرکز ارزیابی مختلف ارسال کردیم. ما تنوع داده‌های قابل‌توجهی را از پروتئین‌های ارسالی دریافت کردیم، بنابراین روشی برای تجزیه و تحلیل برای کمک به آزمایشگاه‌ها در بازتولید دقیق‌تر داده‌ها از هویت بیولوژیکی نانوذرات ایجاد کردیم. این ابزار به جامعه علمی کمک می‌کند تا در تحلیل نتایج هماهنگ‌تر شوند.

محمودی می‌گوید: از آنجایی که ما بیش از ۱۵ سال تجربه تجزیه و تحلیل قوی کرونا پروتئین را داریم، توانستیم با شرکت کلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) برای روشن کردن هویت بیولوژیکی نانوذرات آنها همکاری کنیم.

CNM-Au۸ سوسپانسیونی از نانوبلورهای طلا است که بیماران می‌توانند به صورت خوراکی مصرف کنند. نانوکریستال‌ها از طریق دستگاه گوارش عبور کرده و وارد سیستم گردش خون بدن می‌شوند، جایی که با پروتئین‌های خون و سایر مولکول‌های زیستی برهم‌کنش می‌کنند و توسط آنها پوشانده می‌شوند.

به نقل از ستاد نانو، محمودی توضیح داد که این ترکیب توانایی نانوبلورها را برای عبور از سد خونی مغزی افزایش می‌دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که این نانوبلورهای طلا که با استفاده از روشی جدید برای تشکیل ساختارهای خاص و بدون سورفکتانت‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند یک کرونا پروتئین متمایز تشکیل دهند که دسترسی به بافت مغز را تسهیل ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • اجرای طرح شهید محمودوند با هدف انسداد مبادی بی‌سوادی در کرمانشاه
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت