Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@02:58:11 GMT

داستان بیمارستان کرج

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۶۵۹۳

داستان بیمارستان کرج

زهرا اشرف‌زاده-همشهری آنلاین:

 درحالی‌که این روزها کارشناسان و مسئولان مربوط معتقدند همه‌گیری ویروس کرونا در کرج به وضعیت «فوق قرمز» رسیده و روزانه تعداد قابل‌توجهی از بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این‌شهر مراجعه می‌کنند و همه تخت‌های بیمارستانی استان نیز پرشده، اما بیمارستان امام‌خمینی (ره) درمرکز شهر و با تجهیزات کامل، به‌دلیل مشکلات مربوط به پرونده واگذاری و تبعات حقوقی ناشی از آن، مدت‌هاست از ارائه خدمات به مردم محروم است و تخت‌های خالی آن همچنان خاک می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع در روزهای اخیر بازتاب‌های وسیعی هم در شبکه‌های اجتماعی یافت و انتشار تصاویری از امکانات موجود دراین بیمارستان که مورداستفاده قرار نمی‌گیرد، انتقادهای بسیاری را نیز ازسوی کاربران به‌دنبال داشت و سبب شد این بیمارستان باردیگر به صدر اخبار بازگردد.

آغاز مشکلات
این‌درحالی‌است که رسانه‌ای شدن مشکلات بیمارستان امام‌خمینی(ره) کرج موضوع جدیدی نیست و کشمکش‌های حقوقی دراین بیمارستان، سال‌هاست که جزو تیترهای اصلی اخبار استان قرار دارد، اما دراین میان گویی گوش شنوایی برای رفع این مشکلات وجود ندارد و قرار است مردم قربانی اصلی دعواهای حقوقی نهادهای مختلف باشند. ماجرا از این قرار است که بیمارستان امام‌خمینی(ره) کرج از سال1370 تا 1395 به تعهدهای بیمه‌ای خود عمل نکرد و از سال1395 به بعد، با تغییر تعرفه خصوصی به دولتی و به‌کارگیری نیروی مازاد، عملا زیان‌ده و چند بار هم به مزایده گذاشته شد؛ فرایندی که درنهایت درنوبت هشتم به واگذاری بیمارستان به بخش‌خصوصی منجر شد. این درحالی بود که مالک جدید نیز به‌دلیل انجام ندادن تعهدهای خود، با رأی محاکم قضایی خلع‌ید شد.
دراین سال‌ها بیمارستان در برزخ بلاتکلیفی روزهای سختی را سپری ‌کرد و هیچ نهاد و سازمانی رفع مشکلات آن را برعهده نمی‌گرفت، اما یک اتفاق مهم درحوزه سلامت سبب شد برگ جدیدی در پرونده فعالیت این بیمارستان ورق بخورد؛ همه‌گیری ویروس کرونا از اواخر سال1398 شرایط تازه‌ای به‌وجود آورد و استفاده از همه ظرفیت بیمارستان امام‌خمینی(ره) کرج به ضرورتی گریزناپذیر تبدیل شد.
براین اساس بود که با توجه به شرایط ویژه کرونایی البرز و نیاز مبرم به ظرفیت‌های مهم این بیمارستان در حوزه درمانی، مسئولان استانی به پرونده این بیمارستان ورود کردند و در نشست تعیین ‌تکلیف بیمارستان امام‌خمینی(ره) کرج، مقرر شد بنیاد شهید و امورایثارگران در یک فرایند کوتاه مدت یک‌ماهه، به‌صورت قطعی بیمارستان را تحویل بگیرد تا با تجهیزات به‌روزتر و منابع انسانی کارآزموده‌اش، به ارائه خدمات به بیماران بپردازد.

بازگشت به چرخه درمان 
نماینده کرج در مجلس شورای‌اسلامی با بیان اینکه بیمارستان امام‌خمینی (ره) به‌زودی با مدیریت بنیاد شهید و امورایثارگران وارد چرخه درمان می‌شود، به خبرنگارهمشهری می‌گوید: البرز کم‌ترین شاخص تخت بیمارستانی را در کشور دارد. این‌درحالی‌است که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان در پیک همه‌گیری ویروس کرونا، مملو از بیمار است و حتی برخی بیماران در صندلی‌های راهروی بیمارستان منتظر خالی شدن تخت مانده‌اند.

«علیرضا عباسی» می‌افزاید: با این وجود، تخت‌های بیمارستانی مجهز بیمارستان امام‌خمینی(ره) بدون استفاده مانده و مردم استان و همچنین شهرکرج از این ظرفیت مهم درمانی، محروم مانده‌اند. مردم وقتی می‌بینند چنین ظرفیتی بدون‌استفاده مانده، ناراضی می‌شوند و اعتراض‌شان دراین زمینه به‌حق است.

وی اظهار می‌کند: قبلا قرار بود بیمارستان به بنیاد شهید واگذار شود، اما درجریان کار، سوءتفاهم‌هایی ایجاد شد و بیمارستان به بخش‌خصوصی واگذار شد که آن هم نتیجه رضایت‌بخشی به‌دنبال نداشت و مالک جدید نیز خلع ید شد.

عباسی ادامه می‌دهد: درنهایت از نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید درخواست کردیم برای پیگیری وضعیت بیمارستان، درجلسه‌ای در استان البرز حضور یابد. دراین جلسه مقرر شد بیمارستان در اختیار بنیاد شهید و امورایثارگران قرار گیرد و امورمالکیتی آن هم در یک پروسه زمانی کم‌تر از یک ماه انجام شود.

نماینده کرج در مجلس شورای‌اسلامی اضافه می‌کند: پیگیری مسائل حقوقی مالکیت بنیاد شهید براین بیمارستان نیز برعهده دادگستری استان گذاشته شده‌است. 

موافقت شهرداری با واگذاری بیمارستان 
اینها درشرایطی است که بیش‌از 3دانگ از این بیمارستان به شهرداری‌های استان البرز تعلق دارد و به‌تبع آنها نیز در تصمیم‌گیری برای سرنوشت بیمارستان دخیل هستند. مدیرعامل سازمان همیاری‌ شهرداری‌های البرز درباره واگذاری این بیمارستان به بنیاد شهید می‌گوید: این واگذاری با موافقت همه شهرداری‌ها انجام می‌شود.

«قدرت‌الله شمیرانی» می‌افزاید: تلاش ما براین موضوع متمرکز شده‌است که بیمارستان امام‌خمینی(ره) کرج هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود و بتواند خدمت‌رسانی درمانی به مردم این‌شهر درچنین شرایط بغرنجی را با همه توان ازسر بگیرد.

وی اظهار می‌کند: همه مسئولان عالی و نهادهای مرتبط مصمم شده‌اند که این بیمارستان زودتر به چرخه درمان استان بازگردد و حقوق معوقه کارکنان آن نیز پرداخت شود.

شمیرانی اضافه می‌کند: این تصمیم به پشتوانه نظرات کارشناسی و باهدف رفع نواقص گذشته اتخاذ شده و موردتأیید نیز قرار گرفته. برهمین اساس اولویت به بنیاد شهید داده شده‌است.

وی درباره پرداخت حقوق معوقه‌ کارکنان بیمارستان نیز عنوان می‌کند: کار تعیین میزان بدهی و مشخص شدن معوقه‌ها، ازسوی کارشناسان رسمی دادگستری استان با جدیت درحال انجام است و میزان معوقه‌ها در چند روز آینده مشخص می‌شود و مشکلات موجود دراین زمینه نیز رفع خواهد شد.

کمکی اساسی در شرایط سخت کرونایی
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی البرز هم با تاکید بر نیاز این استان به تجهیزات بیمارستان امام‌خمینی(ره) می‌گوید: این بیمارستان متعلق به دانشگاه علوم‌پزشکی نیست که بتوانیم برای آن تصمیم‌گیری کنیم، اما در شرایط سهمگین کنونی همه‌گیری ویروس کرونا، به امکانات این بیمارستان نیازمندیم.

«محمد فتحی» می‌افزاید: از همین رو مکاتبه‌ها و پیگیری‌های لازم با مسئولان مربوط دراستان انجام شده‌است تا بتوانیم از ظرفیت‌های درمانی این بیمارستان برای ارائه خدمات مناسب‌تر به بیماران کرونایی البرز و شهرکرج استفاده کنیم.

وی ادامه می‌دهد: در روزهای اخیر خبرهای خوشی از تعیین‌تکلیف بیمارستان به گوش می‌رسد و امیدواریم موانع قانونی این مجموعه بیمارستانی رفع شود تا از آن به‌عنوان پشتیبان دانشگاه علوم‌پزشکی البرز استفاده شود.

فتحی اضافه می‌کند: در شرایط کنونی که همه‌گیری ویروس کرونا به وضعیت خطرناک‌تری رسیده، اضافه شدن فضای درمانی بیمارستان امام‌خمینی(ره)، حتی اگر به‌صورت موقتی باشد، در فروکش کردن موج پنجم همه‌گیری این ویروس بسیار موثر خواهد بود.

***
بیمارستان امام‌خمینی(ره) کرج سال‌هاست که در برزخ بلاتکلیفی باقی مانده و هربار پس از واگذاری نه‌تنها مشکلات آن رفع نشده، بلکه چالش‌های آن چندبرابر شده‌است. اما اکنون که مسئولان ارشد استان با توجه به شرایط وخیم کرونایی، برای رفع مشکل این بیمارستان وارد عمل شده‌اند، باید دید این بار البرزی‌ها می‌توانند از خدمات بیمارستان استفاده کنند یا بازهم قرار است پس از چند هفته، شاهد ادامه مشکلات گذشته و قول‌های فراموش شده باشیم

کد خبر 620992

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیمارستان امام خمینی ره همه گیری ویروس کرونا بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس امام خمینی درگذشت

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

ایشان در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کردند.

منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • عروس امام خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از دیدار رهبر انقلاب با کارگران