Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "بهروز الیاسی" روز یکشنبه با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران، افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از شرکت‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی است که با هدف تأمین و تدارک انواع کودهای شیمیایی ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: در استان همدان ۷۷ کارگزار فعال، کار توزیع کود در میان کشاورزان را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در سال ۹۹ که با وجود تمام مشکلات همچون تحریم‌ها و نوسانات شدید ارز، شرکت موفق شد که کارنامه بسیار درخشانی را از خود به جا بگذارد، این شرکت توانست  ۹۹هزار و ۲۶ تن کود شیمیایی را در استان جذب کند که از این میزان ۷۲هزار تن کود ازت مورد نیاز کشاورزان بوده است.

مدیرعامل شرکت حمایتی کشاورزی استان همدان افزود: کودهای فسفات و پتاسیم، عمدتاً کودهای وارداتی هستند، از این رو نوسانات ارزی روی قیمت این کودها تاثیر گذاشت، لذا می‌بایست چاره‌ای اندیشیده می‌شد تا کشاورزان دچار کاهش تولید محصولات نشوند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای خرید کود توسط کشاورزان از طریق تسهیلات کشاورزکارت بانک کشاورزی ارائه شد و همچنین به عنوان راهکاری دیگری  طرح خود کفایی پایدار کودهای فسفات و پتاسم نیز مطرح شد.

الیاسی بیان کرد: وظیفه اجرای این طرح از طرف وزیر جهادکشاورزی، به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی واگذار شد و طی تفاهم نامه‌ای که بین شرکت های خدمات حمایتی کشاورزی و شرکت صنایع مس کشور بسته شد، وظیفه تهیه و تدارک مواد اولیه شامل خاک های فسفاته و فروش تضمینی کودها به عهده شرکت خدمات حمایتی کشاورزی واگذار شد. 

الیاسی اعلام کرد: این کودها در دست تولید و با قیمت بسیار مناسب هستند و اکنون در انبار استان حدود هزار تن از این کودها موجود است که در فصل کشت به دست کشاورزان تحویل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ خدمات حمایتی کشاورزی ۷۱هزارو ۵۸۴ تن کود ازته، ۲۰هزارو ۱۴۳ تن کود فسفاته و ۵ هزار و۸۱۶ تن کود پتاسیم را برای کشاورزان استان همدان تهیه می کند.

به گفته وی، تا کنون این شرکت موفق شده حدود ۴۰ درصد از برنامه را تحقق ببخشد و در انبارهای شرکت ۱۶هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسم موجود است که نسبت به سال گذشته  چهار هزار تن ذخیره سازی بیشتری را داریم.

 الیاسی گفت: از ابتدای شهریورماه توزیع کودهای شیمیایی تنها از طریق سامانه پهنه‌بندی انجام می شود و کشاورزان باید در این سامانه ثبت نام کنند که تحویل کودهایشان با مشکل مواجه نشوند. 

برچسب‌ها همدان کشاورزی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان کشاورزی اراضی کشاورزی همدان کشاورزی اراضی کشاورزی خدمات حمایتی کشاورزی تن کود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند