Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد آلمان برای بالا بردن تمایل شهروندان پیشنهاد داده که وحشت از کرونا را در بین شهروندان بیشتر کرده و آنها را نسبت به خطرات عدم تزریق واکسن بیشتر آگاه کنیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا و انواع جهش های آن همچنان بحرانی حل نشده در اروپا باقی مانده و مرتبا بر ابعاد آن افزوده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراضات ضد قواعد کرونایی برای پنجمین هفته متوالی در فرانسه

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که نارضایتی درباره تشدید قواعد کرونایی در فرانسه برای پنجمین هفته متوالی فرانسوی ها را به خیابان ها کشاند. بر اساس اطلاعات وزارت کشور فرانسه روز شنبه حدود 215 هزار نفر در سراسر این کشور به خیابان ها آمدند که البته تعداد آن ها کم تر از 237 هزار شرکت کننده بود. معترضان به طرح گذر سبز سلامت که تنها به افراد واکسینه شده، بهبود یافته از کرونا و کسانی که تست منفی کرونا ارائه دهند اجازه بازدید از بسیاری اماکن را می دهد اعتراض داشتند. همچنین آم ها مخالف طرح اجباری شدن واکسن برای کادر بهداشت و درمان که اخیرا ازطرف دولت اجرایی شده است هستند.

اعتراضات سراسری در فرانسه بر اساس اطلاعات وزارت کشور به صورت صلح آمیز برگزار شده و طی آن 11 نفر دستگیر شدند.

بر اساس طرح پیشنهادی دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه ، کلیه افرادی که قصد ورود به رستوران ها، کافه ها سینماها را دارند، باید واکسن کرونا زده باشند یا آزمایش منفی پی سی آر خود را ارائه دهند.

رئیس‌جمهور فرانسه تا 15 سپتامبر (24 شهریور ماه) به کادر درمان و امداد برای انجام واکسیناسیون فرصت داده است و هشدار داد که از این تاریخ به بعد، یک سیستمی برای کنترل و حتی مجازات وجود خواهد داشت.

تمامی کارکنان بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و دیگر مراکز درمانی و بهداشتی، کارکنان خانه‌های سالمندان و همچنین افرادی که با قشر آسیب‌پذیر در ارتباط هستند، مشمول این تصمیم می‌شوند.

تداوم درخواست مقامات برای کاهش محدودیت ها برای افراد واکسینه شده در آلمان

درخواست ها برای کاهش محدودیت ها برای افراد واکسینه شده از طرف مقامات بالا گرفته است. "کریستین لیندنر"، رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان در همین راستا درخواست کرده که برای افراد بهبود یافته از کرونا و واکسینه شده دیگر قانون استفاده اجباری از ماسک لغو شود. وی تاکید کرد که از طرف این گروه ه دیگر خطری جامعه را تهدید نمی کند. پس دیگر نیازی نیست دولت آن ها به استفاده اجباری از ماسک ملزم کند.

وزیر بهداشت آلمان هم اخیرا از طرح کاهش محدودیت ها برای افراد واکسینهه شده حمایت کرده و گفته است: از هر چهار آلمانی سه نفر در آینده محدودیت های ارتباطی را تجربه نخواهند کرد. وی وعده معافیت افراد واکسینه شده و بهبود یافته از کرونا از محدودیت های جدید در آینده را هم داده و به کسانی که هنوز واکسینه نشده اند هشدار داد که کسی که واکسینه نشده به احتمال زیاد در ماه های آینده به کرونا مبتلا خواهد شد.

افزایش افراد نیازمند به حمایت های دولتی در آلمان در دوران کرونا

تعداد افرد خود اشتغالی که برای تامین معیشت خود به حمایت های مالی دولت نیاز دارند در دوران کرونا حدود 6 برابر شده است. بر اساس گزارش اولیه که خبرگزاری آلمان ارائه داده است اداره فدرال کار آلمان (BA), در این باره گفته است: ما یک تاثیر واضح کرونا را بر این مسئله در آوریل 2020 و جولای 2021 دیده ایم. حدود 134 هزار نفر از مشاغل آزاد در این مدت نیاز به حمایت های دولتی را درخواست کردند که معمولا تعداد آن ها دراین مدت 22 هزار نفر بوده است.

تسریع کمپین واکسیناسیون نوجوانان در انگلیس

دولت انگلیس به همه افراد 16 و 17 ساله در این کشور تا 23 آگوست اولین واکسن کرونا را ارائه می دهد. وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرده که به این ترتیب ما می توانیم شرایطی را ایجاد کنیم که همه دانش آموزان این گروه سنی وقتی که می خواهند در ماه سپتامبر دوباره به مدرسه بروند واکسینه شده باشند.

پیشنهاد وزیر اقتصاد آلمان برای افزایش تمایل شهروندان به واکسیناسیون

"پیتر آلتمایر"، وزیر اقتصاد آلمان هم می خواهد حقایق ظالمانه کرونا را برای عموم آشکار کند و در نتیجه کمپین واکسیناسیون را تسریع کند.

وی درگفتگویی با یک رسانه آلمانی اظهار داشت: باید برای هر کسی این مسئله آشکار شود که اگر واکسن نزند زندگی اش در معرض خطر است.

وزیر اقتصاد آلمان همچنین گفت: بسیاری هنوز از خطر این بیماری آگاه نیستند. خطرات باید به روشنی بیان شود. وی به عنوان مثال به طرحی اشاره کرد که در آن همراه با دعوتنامه واکسیناسیون یادداشتی با عنوان کرونا "ما را می کشد" برای افراد ارسال شود.

افزایش 4 برابری تعداد مبتلایان به کرونا در فرانسه طی یک ماه اخیر!ادامه اعتراضات فرانسوی‌ها به قوانین بهداشتی و محدودیت‌های کروناییکرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از 207 میلیون نفر + جدول تغییراتگسترش ابعاد پرونده جنجالی تزریق آب نمک به جای واکسن کرونا به شهروندان آلمانی

وی مثالی در این باره زد و اظهار داشت که مثلا روی پاکت های سیگار آثار مخرب آن برای ریه ها و سلامت افراد نشان داده می شود.

تداوم روند افزایشی مبتلایان به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح یکشنبه خبر داد که نرخ مبتلایان جدید در این کشور به کرونا در ازای هر 100 هزار نفر به 35 افزایش پیدا کرده و در عرض 24 ساعت 4728 نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند . این در حالی است که در چنین روزی در هفته گذشته تعداد مبتلایان روزانه در این کشور 3127 نفر بود. 3 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

عکس گرفتن با ستاره های فیلم ها برای تشویق کودکان به واکسیناسیون در آلمان

در مرکز واکسیناسیون دویسبورگ آلمان کودکان و نوجوانانی که علیه کرونا واکسینه می شوند بعد از آن با شخصیت های شناخته شده فیلم های جنگ ستارگان عکس می گیرند. در جریان کمپین ویژه واکسیناسیون روز شنبه هشت بازیگر از یک باشگاه لباس در محل حضور داشتند و لباس بازیگران این فیلم را پوشیده بودند که این اقدام با استقبال خوب بچه ها مواجه شد. کودکان و نوجوانان بین 12 تا 16 سال می توانند بدون نوبت در این مرکز واکسن فایزر-بیون تک را دریافت کرده و سپس با این شخصیت های فضایی عکس بگیرند.

تشدید قواعد کرونایی در اسلوونی

با توجه به شمار روزافزون موارد ابتلای جدید به کرونا در کشور اسلوونی این کشور اقدامات کرونایی را تشدید می کند. دولت اعلام کرده که از بدتر شدن شرایط اپیدمی در کشور نگران است. بر اساس قواعد جدید از 23 آگوست به بعد تنها مسافرانی که مدرک مصونیت و گواهی سلامت ارائه دهند می توانند به این کشور سفر کنند.

در اسلوونی نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته به 76 نفر افزایش پیدا کرده که حدودا دو برابر آلمان است.

همسر جانسون بارداران را به تزریق واکسن کرونا تشویق می کند

"کری جانسون"، همسر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که خودش حامله است زنان باردار را تشویق به واکسیناسیون کرده است. وی در صفحه شخصی اینستاگرام خود از دریافت دوز دوم واکسن خود خبر داد و اعلام کرد که احساس بسیار خوبی دارد.

وی واکسینه شدن را بهترین راه برای حفاظت از مادر و فرزند در برابر این بیماری دانست.

کمبود نیروی متخصص در صنعت مهمان داری در آلمان

بعد از ماه ها قرنطینه در آلمان صنعت مهمان نوازی در این کشور به دلیل کمبود نیروی متخصص چرا که این نیروها در دوران پاندمی شغل خود را تغییر داده اند دچار مشکل شده است.

"اینگرید هارتگز"، مدیر کل اتحادیه هتل ها و رستوران ها ( دموگا) در این باره گفته است: به طور کلی 85 درصد شاغلان در این بحران به شغل خود وفادار ماندند و 15 درصد به دنبال شغل دیگری رفتند.

به طور مشخص صنعت مهمان نوازی در ماه می سال 2021 حدود 162 هزار شاغل کم تر نسبت به این ماه در سال 2019 و قبل از آغازبحران کرونا داشت. این مشاغل شامل آشپزها، پیشخدمت ها و متخصصان هتل ها بودند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 24,427نفربه کرونا مبتلا شده‌اند و 51 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 29,520نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 93نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 7,188نفربه کرونا مبتلا شده‌اند و 34 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 6,449,863نفراز آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 112,612نفرهم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون6,241,011نفربه کرونا مبتلا شده‌اند و 130,894نفرهم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,435,008نفربه کرونا مبتلا شده‌اند و 128,413نفرهم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 4,693,540نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 82,470نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,824,527نفربه کرونا مبتلا شده‌اند و 92,370نفرهم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اروپا ویروس کرونا ویروس کرونای جدید اروپا ویروس کرونا ویروس کرونای جدید کرونا مبتلا شده اند وزیر اقتصاد آلمان افراد واکسینه شده عرض 24 ساعت واکسن کرونا برای افراد محدودیت ها تا به حال هزار نفر آلمان هم بر اساس نفر هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد آقاجان زاده، معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان، با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای زائران، گفت: متقاضیان حج تمتع امسال استان طبق نوبت اعلام شده از امروز تا ۱۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون اجباری به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان، توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در دو سال گذشته آن را دریافت نکرده‌اند، الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان با بیان اینکه در تبریز حدود ۴۰۰۰ نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرآذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیر این شهر داریم.

وی در ادامه به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی ۳۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد. ۱۵ کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

آقاجان زاده همچنین از آغاز معاینات پزشکی ۴۵ نفر از عوامل اجرایی پزشکی حج و زیارت که در موسم حج تمتع خدمت رسانی خواهند کرد، از روز گذشته در تبریز خبر داد.

کد خبر 6088814

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است