Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@08:50:54 GMT

سقوط فرودگاه کابل/ادعای ناتو

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۷۱۳۷

سقوط فرودگاه کابل/ادعای ناتو

به نقل از اسپوتنیک، یک مقام آگاه در افغانستان امروز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور پایگاه هوایی بگرام در ولایت پروان را به طالبان واگذار کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، طالبان همچنین زندان شهر بگرام که حدود ۵ هزار زندانی در آن نگهداری می شوند را تصرف کرده و حامیان خود را آزاد کردند.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی طلوع نیز به نقل از منابع مطلع خبر داد که تمامی پروازهای فرودگاه بین‌المللی کابل لغو شده است و هم اکنون این فرودگاه در محاصره نیروهای طالبان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که تا کنون ارتش و یا مقامات دولت افغانستان در این باره اظهارنظری نکرده اند./مهر

به روند حفظ امنیت فرودگاه کابل کمک خواهیم کرد

پیمان نظامی ناتو با صدور بیانیه ای مدعی تلاش برای کمک به نیروهای نظامی افغان در راستای حفظ امنیت فرودگاه کابل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی افزایش تهدیدات امنیتی در اطراف فرودگاه کابل و همچنین انتشار اخباری مبنی بر اشغال این فرودگاه توسط نیروهای طالبان، ناتو با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که به روند انجام عملیات نظامی در فرودگاه کابل توسط نیروهای نظامی افغانستان کمک خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، ناتو در بیانیه خود هیچ گونه اشاره‌ای به چگونگی شیوه کمک رسانی به نیروهای افغان برای حفظ امنیت فرودگاه کابل اشاره نکرده و تنها اعلام کرده که در حال رصد و ارزیابی شرایط در این کشور است!

در بیانیه ناتو آمده است: ما از تلاش‌های افغان‌ها برای یافتن راه حلی سیاسی برای نزاع موجود در این کشور که هیچگاه تا این حد حاد نبوده، حمایت می‌کنیم.

ناتو همچنین مدعی شده که به نیروهای افغان برای حفظ تأمین امنیت فرودگاه کابل در راستای حفظ ارتباط این کشور با جهان کمک خواهد کرد.

به نظر می‌رسد این ادعای ناتو تا حد زیادی به مساله لزوم باز نگه داشتن فرودگاه کابل جهت انتقال کارکنان دفاتر دیپلماتیک و خانواده‌های آنها به خارج از افغانستان مربوط بوده و ارتباطی به کمک‌های نظامی این پیمان به نیروهای افغان ندارد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: کابل پروازهای فرودگاه بین المللی امنیت فرودگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۷۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روسها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روسها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روسها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده اند.

کد خبر 6095506

دیگر خبرها

  • نیروهای روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • جنگ هیبریدی روسیه با اروپا
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • بازخوانی یک جنایت
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • جوان ۲۹ ساله بر اثر سقوط از آبشار لوه گلستان جان باخت
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو