Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-29@22:39:56 GMT

بیتکوین کانال ۴۶ هزار دلاری را حفظ کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۷۱۴۱

بیتکوین کانال ۴۶ هزار دلاری را حفظ کرد

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، با وجود کاهش سرمایه جدید ورودی، مسیر صعودی بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتالی حفظ شد.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که مناطق مختلف آمریکا به دنبال اقداماتی برای قانونمندی ارزهای دیجیتالی هستند، ایالت وایومینگ نیز به جرگه ایالت هایی پیوسته که لوایح حمایتی از این صنعت را به جریان انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۲۴ لایحه در مجلس سنای ایالتی بررسی می شود که در صورت تصویب آن ها، عرصه برای فعالان بازتر خواهد شد. سناتور لومیس- نماینده وایومینگ در سنا هم از حامیان قانونمند شدن فعالیت های مرتبط با ارزهای دیجیتالی به شمار می رود.  

تخمین صورت گرفته از صرافی کوین بیس به عنوان یکی از بزرگ ترین صرافی های ارزهای دیجیتالی جهان نشان می دهد در سه ماهه دوم امسال چیزی حدود ۴۵۸ میلیارد دلار در آن معامله صورت گرفته که این رقم نسبت به سه ماهه قبل افزایش قابل توجه ۳۶.۷ درصدی یافته است. این آمار که تنها مربوط به یکی از صرافی های بزرگ است، نشان می دهد بازار ارزهای دیجیتالی با سرعت عجیبی رو به گسترش است.

ارزهای دیجیتالی اگرچه هنوز با رکوردهای قیمتی خود فاصله زیادی دارند اما در روزهای اخیر صعودهای قابل توجهی داشته اند. پیش دستی صرافی های بزرگ ارزهای دیجیتالی از جمله باینانس و هیوبی در همکاری با نهادهای نظارتی و قانونی کشورهای مختلف و احیای تدرجی ضریب سختی استخراج بیتکوین در کنار کاهش نسبی ضریب سلطه این رمزارز بر بازار، به نفع آلتکوین ها بوده و آن ها را به سمت اهداف تازه ای سوق داده است.  

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۹۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۸۲ درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر ۴۸ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار به شرح زیر است:

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۶ هزار و ۸۹۲.۲۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۹۲ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۲۵۵.۰۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۵۳ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۴۰۶.۶۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۳۵ درصد افزایش

۴- کاردانو

قیمت: ۲.۱۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۵۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵۰.۵۸ درصد افزایش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۱.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۷.۴۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵۳.۰۸ درصد افزایش

۷- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۸۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۰۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۶۳ درصد افزایش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۲۲.۶۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۹۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۹۸ درصد افزایش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۲۹.۹۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۶۲ درصد افزایش

   

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: بیتکوین درصد افزایش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ارزهای دیجیتالی کوین قیمت ۰ ۰۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

صندوق بین المللی پول از رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته خبر داد و پیش بینی کرد ذخایر ارزی در دسترس ایران در سال ۲۰۲۴ با افزایش حدود ۶ میلیارد دلاری نسبت به سال قبل به ۳۱.۳ میلیارد دلار برسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای خاورمیانه و آسیای مرکزی که به تازگی منتشر شده پیش بینی کرده ارزش تولید ناخالص داخلی ایران 61 میلیارد دلار در سال 2024 نسبت به سال 2023 افزایش یابد و به 464 میلیارد دلار برسد. اقتصاد ایران در این سال 3.3 درصد رشد خواهد کرد که  از رشد متوسط 20 ساله طی سال های 2000 تا 2020 که 3 درصد گزارش شده بیشتر خواهد بود.

این گزارش رشد اقتصاد غیر نفتی ایران در سال 2023 را  3.8 برآورد و پیش بینی کرده است این رقم در سال جاری به 3.3 درصد برسد. بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته رشد قابل توجه 15 درصدی را به ثبت رساند. پیش بینی شده است در سال 2024 نیز رشد این بخش به 2.9 درصد برسد.

نرخ تورم در کشور طی سه سال گذشته نزولی بوده است و به پیش بینی صندوق بین المللی پول انتظار می رود این روند حداقل طی دو سال آینده ادامه پیدا کند. نرخ تورم ایران در سال 2023 به 41.5 درصد کاهش یافته و پیش بینی می شود در سال 2024 به 37.5 درصد و در سال 2025 به 32.5 درصد برسد.

نرخ رشد نقدینگی در سال 2023 بالغ بر 34.7 درصد بوده و انتظار می رود این رقم در سال 2024 به 32.9 درصد کاهش یابد. متوسط رشد نقدینگی طی سال های 2000 تا 2020 بالغ بر 26.5 درصد محاسبه شده است.

*پیش بینی تراز مثبت 16.7 میلیارد دلاری حساب های جاری در 2024

صندوق بین المللی پول تراز حساب های جاری ایران در سال 2024 را مثبت 16.7 میلیارد دلار پیش بینی کرده است. در سال 2023 نیز تراز حساب های جاری ایران مثبت 17.8 میلیارد دلار برآورد شده بود.

*عبور ذخایر ارزی در دسترس ایران از 30 میلیارد دلار

ذخایر ارزی در دسترس ایران بر اساس برآورد صندوق بین المللی پول در سال گذشته 25.1 میلیارد دلار بوده است. این رقم برای سال قبل از آن 19.7 میلیارد دلار اعلام شده بود. بر اساس پیش بینی این نهاد بین المللی ذخایر ارزی در دسترس ایران طی سال جاری با افزایش حدود 6 میلیارد دلاری نسبت به سال قبل به 31.3 میلیارد دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش ذخایر ارزی ایران بسیار بیشتر از این ارقام و بالای 100 میلیارد دلار است که بنا به ادعای صندوق بین المللی پول به دلیل تحریم ها در دسترس ایران قرار ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین