Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@22:48:41 GMT

برگزاری سوگواره احلی من العسل در اهواز+ عکس

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۷۴۴۳

برگزاری سوگواره احلی من العسل در اهواز+ عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبارت احلی من العسل یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن(ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است.

 

در سال‌های اخیر ششم محرم سوگواره‌ای با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود که به تأسی از نوجوانان عاشورایی و گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسم بن الحسن (ع) «احلی من العسل» نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز نیز ویژه برنامه بزرگداشت نوجوان کربلا همزمان با سراسر کشور توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان خوزستان برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام عرب مسوول اتحادیه دانش آموزان استان خوزستان اظهار کرد: تلاش داریم فرهنگ عاشورایی را در نسل نو نهادینه کنیم و خوشبختانه امروز دانش آموزان استقبال خوبی از این ویژه برنامه داشتند.

وی افزود: در سال‌های اخیر مراسم سوگواره احلی من العسل در روز بزرگداشت نوجوان کربلا، به نام حضرت قاسم ابن الحسن برگزار می‌شود، لذا این سوگواره در راستای نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی این برنامه جای خود را در جامعه بازکرده است.

 

مسوول اتحادیه دانش آموزان استان خوزستان گفت: برگزاری این سوگواره، کاری هدفمند و اثرگذار بود که امسال متاسفانه به دلیل محدودیت کرونایی و ضرورت اجتناب از اجتماعات شاید نتوانستیم میزبان تعداد زیادی از دانش آموزان باشیم، و فقط بخشی از آنان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این برنامه حضور یافتند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، معرفی حضرت قاسم بن‌الحسن (ع) به عنوان الگویی برای نوجوانان ایران اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ولایتمداری از دیگر اهداف این سوگواره است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: احلی من العسل سوگواره اهواز دانش آموزان احلی من العسل دانش آموزان حضرت قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد

دفتر آیت الله ناصری امام جمعه‌ یزد در پیامی شهادت امام صادق علیه السلام به ساحت مقدس حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تمامی شیعیان و دلسوختگان آن حضرت تسلیت گفت.

به همین مناسبت مجلس ذکر فضائل و مصائب آن بزرگوار از سوی نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه یزد شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۷ صبح در محل دفتر ایشان واقع در خیابان آیت الله کاشانی، روبروی بیمارستان مرحوم مجیبیان، کوچه آیت الله خاتمی برپا خواهد بود.

 از عموم مردم به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و سلسله جلیله روحانیت و بسیجیان فداکار دعوت می‌شود تا در این مراسم شرکت فرمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • برگزاری یادواره شهدا در بوکان
  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • دانش‌آموزان باید بدانند چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت