Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: بسیج دانشجویی استان گلستان خواستار پاسخ شفاف نحوه توزیع داروی حیاتی «اکتمرا» در بیمارستان‌ها این استان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان ، در این آشفته بازار سونامی کرونا در گلستان، کمبود اکسیژن و تجهیزات و کمبود دارو سرم، خرید برخی داروی حیاتی با چند برابر قیمت و آن هم با مشقت و در بازار آزاد اضطرابی بیشتراز خود کرونا برای بیماران و خانواده‌های آنان به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: کمبود داروی حیاتی«اکتمرا» در گلستان که برای بیماران کرونایی یک داروی موثر و امیدبخش دردرمان بیماری منحوس کرونا برای بیماران بستری دربیمارستان‌ها است، قابل پذیرش نیست.

سید محمد حسین حسینی افزود: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان باید فورا به این مسئله ورود کرده و ضمن شفافیت واقعه برای مردم استان، از روند ایجاد شده جلوگیری کنند.

وی متذکر شد: توزیع مناسب صورت نمیگیرد و شاهد کمبودها هستیم، دراین اوضاع نامناسب اقتصادی، سهمیه دولتی این دارو با قیمت 2 میلیون تومان از داروخانه های بیمارستان ها تجویز می‌شود اما در بازار آزاد با مبالغی هنگفت از طیف قیمتی 10 میلیون تومان تا 25 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه نظارت و انجام شایسته مسئولیت مسئولین متولی، دست دلالان جان بیماران را کوتاه میکند، تاکید کرد: خواستار شفافیت کامل این اتفاق از سوی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم، تا مبادا بیماران و خانواده‌های آنان در امر درمان دچار عرصه تنگ اقتصادی و معیشتی شوند.

پیگیری تسنیم نتیجه داد/ داروخانه هلال احمر لرستان پس از سال‌ها راه‌اندازی شدموجودی "رمدسیویر" به اندازه 3 ماه است/ آغاز توزیع سرم در داروخانه‌هامعاون دادستان کل: مواد اولیه داروسازی را ترخیص نکنند به مزایده‌ می‌گذاریم

در این رابطه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان نیز با صدور بیانیه‌ای خواستار پاسخ شفاف دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان نسبت به نحوه توزیع داروی حیاتی «اکتمرا» در بیمارستان‌ها شد.

انتهای پیام/581/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج دانشجویی استان گلستان دانشگاه علوم پزشکی داروی حیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شانزدهمین آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به صورت سراسری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال مقالات

به گفته مهسا آل ابراهیم، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مسئول المپیاد کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون غربالگری (مرحله اول انفرادی) شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در ۵ حیطه آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، استدلال بالینی و حیطه ی هنر و سلامت، با حضور بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان این واحد دانشگاهی، در سالن شهید احدی ساختمان زرگنده برگزار شد.

وی افزود: برگزیدگان حیطه های مختلف آزمون غربالگری دانشگاهی، در خردادماه ۱۴۰۳ به المپیاد کشوری وزارت بهداشت راه خواهند یافت.

آل ابراهیم خاطرنشان کرد: با توجه به درخشش دانشجویان عزیزمان در المپیاد کشوری وزارت بهداشت در سال گذشته، امید آن داریم که امسال نیز به لطف پروردگار با کسب مدال های بیشتر، شاهد اعتلای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در المپیاد کشوری وزارت بهداشت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228971 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد