Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@03:39:57 GMT

رییس جمهور پیشنهاد وزیر پیشنهادی اقتصاد را پذیرفت

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۷۵۲۳

رییس جمهور پیشنهاد وزیر پیشنهادی اقتصاد را پذیرفت

احد آزادی خواه عصر یکشنبه پس از نشست اعای کمیسیون کشاورزی با وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی در جمع خبرنگاران افزود: آقای خاندوزی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در نشست کمیسیون کشاورزی حاضر شد و برنامه‌های خود را ارایه کرد و نمایندگان نیز مسائلی را در خصوص اصلاح نظام بانکی، درآمدهای مالیاتی و کیفیت مدیریت نقدینگی در کشور مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی اقتصاد معتقد به انضباط بانکی بود و نافرمانی بانک‌ها را امری غلط دانست، تصریح کرد: وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم اعلام کرد که بانک‌ها باید در خدمت منافع ملی باشند و این وزارتخانه باید از موضع انفعال خارج و فعال شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی اقتصاد به رییس جمهوری پیشنهاد کرده است تا پس از انتخاب وزیر امور اقتصادی و دارایی و با هماهنگی با وی، رییس کل بانک مرکزی انتخاب شود. ریس جمهوری هم این پیشنهاد آقای خاندوزی را پذیرفت تا تعامل بین وزارتخانه و بانک مرکزی ایجاد شود به همین دلیل نیز تا کنون رییس کل بانک مرکزی منصوب نشده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی ساماندهی دیپلماسی بانکی با ۱۵ کشور منطقه را نیاز جدی دانست و معتقد است که کنترل ارز از هفته اول آغاز به کار دولت باید انجام شود.

آزادیخواه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام کرد که مبتنی بر سند تحول بنیادین و سیاست‌های کلی آموزش و پرورش فعالیت خود را آغاز می‌کند. باغ‌گلی مدعی بود که عضو کارگروه و پشتیبان سند تحول بنیادین بوده و با این سند آشنایی لازم دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مدارس آستان قدس رضوی را که مجموعا شامل ۱۹ مدرسه و ۷ هزار دانش آموزش می‌شود را مدیریت کرده است، گفت: آقای باغ‌گلی در رشته تحصیلی مرتبط با علوم تربیتی و جوانان تحصیل کرده که با وزارتخانه مذکور ارتباط دارد.

وی با اشاره به اشکالات اعضای کمیسیون کشاورزی به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مبنی بر دارا نبودن سوابق کافی برای تصدی در این وزارتخانه، ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش  باید از بدنه این وزارتخانه باشد و جنس آن با سایر وزارتخانه‌ها تفاوت دارد زیرا حدود ۱۵ میلیون دانش آموز و ۱ میلیون فرهنگی در سطح کشور حضور دارند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مسائلی در زمینه شان و کرامت معلمان و دلیل برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای تقویت مدارس خاص تیزهوشان، هیات امنایی و سمپاد مطرح شد، عنوان کرد: براساس نظر نمایندگان تقویت مدارس خاص مسائلی از جمله نا عدالتی آموزشی را به همراه دارد. به دلیل ابهامات بسیار زیاد نمایندگان در برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مقرر شد در نشست دیگری موضوعات مطرح و بررسی شود./ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: رییس بانک مرکزی احد آزادی خواه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش امور اقتصادی و دارایی وزیر پیشنهادی اقتصاد مجلس شورای اسلامی کمیسیون کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود

تین نیوز

 کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات در حالی تا دقایقی دیگر برگزار می شود که ۱۰ سال از آخرین جلسه طرفین می گذرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور تا دقایقی دیگر در ابوظبی برگزار می شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به منظور توسعه همکاری های دو کشور در همه زمینه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده ای و ترکیبی) برگزار می شود.

توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی تأیید شد
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی