Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:15:21 GMT

احلی من‌العسل مدرسه تربیت توحیدی است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۷۶۸۰

احلی من‌العسل مدرسه تربیت توحیدی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم میرعباس‌زاده عصر یکشنبه در سوگواره احلی من العسل ویژه دانش‌آموزان نوجوان اردبیلی در محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: مکتب احلی من‌العسل مکتب شهادت و جانفشانی در احیای ارزش‌های دینی و اسلامی است که از حضرت قاسم (ع) در روز عاشورا به یادگار مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نمود و نشانه ارزشی این مکتب را تربیت توحیدی در نسل نوجوان و جوان اعلام کرد و گفت: در این مکتب نوجوانان بسیاری پرورش یافتند که نمونه‌هایی از آنها را در عصر معاصر می‌توان شهید فهمیده، مرحمت بالازاده، شهید حججی و دیگر شهدای نوجوان دوران دفاع مقدس نام برد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل تصریح کرد: زمانی که امام حسین (ع) از حضرت قاسم نوجوان کربلا در مورد معنا و مفهوم شهادت می‌پرسد در جواب با ندای احلی من‌العسل این نوجوان عاشق مکتب اسلام روبه‌رو می‌شود که در حقیقت فدا کردن جان در برابر عزت و عظمت اسلام و خواسته به حق و شایسته است.

میرعباس‌زاده افزود: امروز نیز نوجوانان انقلابی و ارزشی این کشور که در حقیقت پیروان ولایت و رهبری امام خامنه‌ای هستند در عرصه‌های مختلف سعی می‌کنند تا اندیشه نورانی انقلابی و ارزشی خود را به نمایش بگذارند.

وی کربلا را جولانگاه عقل و منطق دانست و خاطر نشان کرد: آنهایی که مدعی هستند کربلا پر از احساسات و عاطفه است، سخت در اشتباه اند چرا که عقل در برابر جهل در میدان کربلا نمودی واقعی پیدا کرد.

میرعباس‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امروز نیز استکبار جهانی با حربه‌های مختلف سعی می‌کنند تا نسل جوان و نوجوان ما را از مسیر واقعی ارزشی و انسانی خود دور کنند در حالی که پاسخ نوجوانان ما در برابر حیله‌ها و نیرنگ‌های ایادی کفر همان پاسخ حضرت قاسم است که شهادت را فوق هر زندگی ذلت‌باری می‌داند.

وی بیان کرد: همان طوری که حضرت قاسم زمینه نابودی دشمنان و مدعیان دروغین را به وجود آورد، نوجوانان امروز ما نیز خطاب به آمریکا و همدستان خائن منطقه‌ای آنها اعلام می‌کنند که نتیجه حیله‌گری آنها جز نابودی و هلاکت نیست.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل ادامه داد: استکبار جهانی تلاش می‌کند تا با زبان زور و حمله نظامی ملت‌های مسلمان را از مرگ بترساند در حالی که آنها به خوبی می‌دانند که درس‌آموختگان مکتب عاشورا هیچ واهمه‌ای از مرگ ندارند و خون صدها شهید وارسته همچون حاج قاسم سلیمانی در رگ این نوجوانان و جوانان است.

میرعباس‌زاده گفت: قطعاً نتیجه شهادت جز کرامت، عزت و عظمت نیست و امروز نوجوانان ما باید در کنار امام‌شناسی، دشمن‌شناسی و خودشناسی خود را نیز ارتقا دهند.

کد خبر 5282185

منبع: مهر

کلیدواژه: محرم 1400 سوگواره احلی من العسل اردبیل ستاد امر به معروف و نهی منکر ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم واکسن کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر رسانه هیئت مراسم عزاداری هیئت مذهبی عکس استانها گرگان وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا احلی من العسل حضرت قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز

در این مراسم از ۱۷ معلم مدرسه دولتی امید در زندان مرکزی تبریز و فعالان آموزشی این زندان قدردانی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این مراسم با اشاره به نقش و جایگاه معلم در تربیت و آموزش و ارتقای مهارت و رشد و شکوفایی حوزه‌های مختلف تاکید کرد: اگر از دستگاه تعلیم و تربیت غفلت کنیم خسارت‌های جبران ناپذیری به کشور وارد می‌شود.

علیلو افزود: متاسفانه دولت‌ها به جایگاه آموزش و پرورش آنچنان که شایسته است توجه نمی‌کنند و بعضا در راستای منافع سیاسی و جناحی خود استفاده کرده اند و معلمان عاشق و دلسوز به خاطر رفتار‌های سیاسی از گردونه خارج شده اند.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه توانمندسازی و آموزش مددجویان از اولویت‌های برنامه‌های تحولی قوه قضائیه است گفت: مدرسه دولتی برای اولین بار در کشور در زندان تبریز برای زندانیان بازمانده از تحصیل دایر شده وتاکنون ۵۸ نفر از آن فارغ التحصیل شده اند.

جوادی تعداد مددجویان در حال تحصیل در این واحد آموزشی را ۲۲۴ نفر در مقاطع تحصیلی نهضت سوادآموزی، ابتدایی و متوسطه عنوان کرد و خواستار مشارکت خیران برای توسعه آموزش در زندان‌های استان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رسالت معلم تربیت انسان در طراز مقام توحیدی است
  • معلمان، آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان را جدی بگیرند
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • قصه زهره و نوش‌آفرین خانم و نخستین مدرسه دخترانه طرشت | مکتب‌خانه‌های طرشت را زنان مدیریت می‌کردند
  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده
  • مکتب کلامی امام صادق علیه السلام و امتداد آن تا عصر حاضر
  • دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی در شیراز برپا شد