Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@01:04:44 GMT

کانون داوری استان کرمانشاه افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۷۷۰۳

کانون داوری استان کرمانشاه افتتاح شد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در آیین افتتاحیه کانون داوری استان کرمانشاه گفت: دستگاه قضایی باید زندگی را برای مردم آسان کند.

او افزود: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های دادگستری استان کرمانشاه ظرف ۲۳ ماه گذشته، برداشتن فاصله بین دستگاه قضایی و مردم بوده که طی این مدت حدود ۱۳۰ هزار ملاقات حضوری با مردم صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسلی زاده بیان داشت: علاوه بر ملاقات‌های حضوری، ۲ خط تلفنی گویا به شماره‌های ۴۱۴۱ و ۰۸۳۳۸۲۱۱۱۷۰ راه اندازی شده که به صورت شبانه روزی درخواست ها، مشکلات و دغدغه‌های مردم استان را ثبت می‌کند و توسط مسئول مربوط در دستور رسیدگی قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به مراجعات گسترده مردم به دادگستری گفت: بسیاری از مشکلات مردم در خارج از دادگستری قابل حل و فصل است؛ بویژه اینکه مراجعه به دادگستری زمان بر، هزینه بر و باعث گرفتاری‌های بیشتر است و ما باید از ظرفیت ستاد صبر و شعب حل اختلاف استان کمک بگیریم.

او بیان داشت: در میان انبوه پرونده ها، حدود ۱۰ درصد از آن‌ها به جرائم مهمه برمی گردد و ما با این جرائم به شدت برخورد می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: ستاد صبر استان کرمانشاه تاکنون توانسته بیش از ۳۳ هزار پرونده را به سازش بکشاند و در این مسیر از ورود حداقل ۳۰۰ هزار نفر به دادگستری جلوگیری کند.

توسلی زاده در ادامه با تأکید بر نقش مهم کانون داوری در حل اختلافات گفت: در واقع یکی از مهمترین کانون‌های مهم در عرصه اجتماعی، کانون داوری استان است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه یکی از سیاست‌های مهم دستگاه قضایی، تلاش برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها است ادامه داد: از مزایای کانون داوری، می‌توان به تخصص داوران، محرمانه بودن و علنی نبودن، سرعت و صرفه اقتصادی ، حذف تشریفات و تکلفات قضاوت در فرآیند داوری، مقید نبودن به زمان اداری، ارتقای سطح رضایت‌مندی شهروندان از نوع قضاوت قضات منتخب خودشان، اشاره کرد.

در پایان مراسم، کانون داوری استان کرمانشاه با حضور رئیس کل دادگستری، اعضای کانون داوری و سایر مسئولان مربوطه استانی افتتاح شد.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری پرونده قضایی ملاقات مراجع قضائی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه کانون داوری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، با صدور حکمی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا به عنوان رئیس کل دادگستری استان قزوین منصوب شد.

پیش از این علی شعبانی از شهریور ماه سال 1400 به عنوان مدیرکل دادگستری استان قزوین فعالیت می کرد.

مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام علی عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین برگزار شد.

  حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفوی‌نیا در کارنامه قضایی خود سوابقی همچون رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان و دادستان رشت را دارد.

دیگر خبرها

  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان