Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه سفارت این کشور در کابل در حال تخلیه کامل است، تاکید کرد که کارکنان سفارت پیش از ترک ساختمان، تمامی اسناد و اطلاعات را نابود خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی از تلاش کارکنان سفارت این کشور در کابل برای تخلیه کامل محل سفارت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تسخیر کابل و ارگ ریاست جمهوری افغانستان به دست طالبان، وزیر خارجه آمریکا امروز طی سخنانی تأیید کرد که کارکنان سفارت واشنگتن در کابل، مشغول تخلیه کامل ساختمان سفارت و از بین بردن اسناد و مدارک موجود در آن هستند.

وی که این سخنان را در گفتگو با شبکه خبری‌ای بی سی مطرح می‌کرد، گفت: کارکنان ما در حال ترک آنجا (سفارت آمریکا در کابل) و حرکت به سمت فرودگاه هستند.

بلینکن در ادامه سخنان خود در خصوص تخلیه و ترک ساختمان سفارت گفت: این کار به شکل کاملاً حساب شده انجام می‌شود، به صورت منظم انجام می‌شود و با همکاری نیروهای آمریکایی حاضر در آنجا انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که می‌توانیم آن را به روشی ایمن انجام دهیم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: واقعیت موضوع این است که نیروهای افغانستانی قادر به دفاع از کشورشان نبودند.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: آمریکا به طالبان اعلام کرده در صورتی که به نظامیان آمریکایی حمله کند، با واکنشی سریع و قاطع مواجه خواهد شد.

منبع: مهر

کد خبر 514844

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سفارت آمریکا در افغانستان طالبان طالبان افعانستان گروه طالبان صلح با طالبان حمله طالبان جنگ طالبان اخبار طالبان افغانستان پیشروی طالبان در افغانستان طالبان وارد کابل شد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وزیر خارجه آمریکا تخلیه کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»

بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در افغانستان میزبان یک رویداد ویژه بود، روزی که هزاران زن و دختر در قصر دارالامان حضور یافتند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نخستین بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل شاهد رویدادهای ویژه‌ای بوده است، از بازدید مقامات مختلف داخلی و خارجی گرفته تا برگزاری جشن تکلیف دخترانه و حضور قاریان بین‌المللی از ایران که جلوه‌ای از همدلی دو کشور بود.

همچنین در تازه ترین رویداد، این نمایشگاه بزرگ شاهد روزی بود که هزاران زن و دختر با حضور در قصر دارالامان از غرفه‌های مختلف بازدید کردند.

نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی و برخی شخصیت‌های خارجی در کابل گشایش یافت.

میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابلگشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان