Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد اظهار داشت: طی ۱۸ ماه گذشته سخت‌ترین و بحرانی ترین شرایط را از لحاظ شیوع ویروس کرونا و میزان ابتلا به آن، در کشور و چهارمحال و بختیاری سپری کرده‌ایم.

او افزود: قدرت سرایت پذیری ویروس نوع دلتا ۷۰ درصد بیشتر از نوع انگلیس آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با اشاره به مشخصه‌های ویروس نوع دلتا، ادامه داد: این ویروس در فضای باز هم امکان سرایت دارد و اگر بدون ماسک با فردی که به این بیماری مبتلا است مراوده داشته باشید به دلتا گرفتار می‌شوید.

شیرانی گفت: این ویروس، افرادی را که قبلا به کرونا مبتلا شده بودند، گرفتار می‌کند و همچنین کسانی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند نیز از ابتلا به ویروس نوع دلتا در امان نخواهند بود.

بیشتر بخوانید

افراد مبتلا به کرونا خودمراقبتی را جدی بگیرند

او با اشاره به اینکه ویروس نوع دلتا جوانان، نوجوانان و کودکان را نیز گرفتار می‌کند، افزود: درحال حاضر ۲۰ کودک مبتلا به کرونا با شرایط و حال عمومی نسبتاً بد در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

شیرانی اضافه کرد: یک سوم افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند بدون علامت و ناقل کرونا هستند و می‌توانند دیگران را هم به این بیماری مبتلا کنند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: همچنین تست pcr یک سوم افرادی که دچار ویروس نوع دلتا می‌شوند، منفی است و می‌توانند ناقل کرونا باشند.

او اظهار داشت: نقش مردم و خودمراقبتی در مقابل این بیماری بسیار برجسته است و هر شهروند مسئول حفظ سلامتی خود و اطافیانش خواهد بود.

شیرانی با بیان اینکه کرونا از آنچه فکر می‌کنید به شما نزدیک تر است، اضافه کرد: سردرد، گلو‌درد، سوزش گلو، آبریزش‌بینی، بدن درد، تعریق، ضعف، خستگی، علائم‌گوارشی، از دست دادن حس بویایی و چشایی و سرماخوردگی ساده از علائم شاخص ابتلا به کرونا هستند.

او گفت: افرادی که این علائم را دارند باید خود را از سایر افراد خانواده جدا نمایند.

شیرانی افزود: استفاده از تغذیه مناسب به خصوص انواع میوه و سبزیجات، مایعات فراوان، داروهای ضد سرفه گیاهی و داروخانه‌ای بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کروناست.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با اشاره ورود ۲۲۰ هزار دوز محموله واکسن‌کرونا به چهارمحال و بختیاری، تاکید کرد: تا‌کنون ۲۰۰ هزار دوز از این واکسن به مردم استان تزریق شده است که از این میزان حدود ۱۶۰ هزار دوز در فاز اول و ۴۰ هزار دوز در فاز دوم به شهروندان تزریق شد.

او ادامه داد: مراکز واکسیناسیون در استان در تعطیلات شش روزه ستاد ملی مقابله با کرونا، فعال خواهد بود و امیدواریم با مشارکت و همدلی مردم چرخه و زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع و این بیماری ریشه‌کن شود.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی کرونا ویروس واکسیناسیون کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ویروس نوع دلتا هزار دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور

امین سلیمانی برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از قرارگیری ۲ معلم این استان در جمع ۱۵ معلم نمونه کشور خبر داد.

وی گفت: «سلمان رستمی»، آموزگار ابتدایی شهرستان بروجن و «جعفر عالی‌پورهفشجانی»، دبیر مقطع متوسطه اول ناحیه ۲ شهرکرد به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب شدند و در جمع ۱۵ برگزیده قرار گرفتند.

سلیمانی افزود: همچنین «سیده سارا بخشایش»، دبیر متوسطه دوم بروجن نیز به عنوان معلم نمونه استان امسال انتخاب شد.

بیشتر بخوانید

معرفی آموزگار منتخب نمونه در مدارس غیردولتی چهارمحال و بختیاری

وی اضافه کرد: براساس دستورالعمل جدید، معلمان نمونه در ۲ گروه معلمان شامل یک معلم از هر دوره تحصیلی و گروه کیفیت‌بخشی مدیر، معاون، مراقب سلامت، مربی پرورشی، مشاور انتخاب شدند که سه نفر از معلمان به عنوان معلم نمونه استانی و ۵ نفر نیز به عنوان گروه کیفیت‌بخشی معرفی شدند. همچنین از بین۳ معلم نمونه استانی دو نفر از آنان به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند.

سلیمانی گفت: همچنین «فرخنده رحیمی»، مدیر آموزشگاه از ناحیه دو شهرکرد، «فاطمه نجفی»، معاون آموزشگاه از ناحیه ۲ آموزش و پرورش شهرستان شهرکرد، «اکرم پیرایش»، مراقب سلامت ناحیه یک شهرکرد، «مریم توکلی»، مربی پرورشی کوهرنگ و «فرشاد احمدی»، مشاور ناحیه یک شهرکرد به عنوان گروه کیفیت‌بخشی استان معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • جسد کودک غرق شده در رودخانه خرسان هنوز پیدا نشده است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری