Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یکشنبه شب روابط عمومی این دانشگاه، دکتر محمدرضا دهقانی با اشاره به تعطیلی سراسری از روزدوشنبه تا شنبه هفته آینده افزود: این مراکز در روزهای ۲۵، ۲۶ و ۳۰ مردادماه جاری، صبح‌ها از ساعت هشت تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ فعال است.

وی ادامه داد: همچنین کارکنان مراکز تجمیعی واکسیناسیون روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و روز جمعه هفته جاری در شیفت صبح تزریق واکسن را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول گفت: مراکز خدمات جامع سلامت که در شهرستان یزد به عنوان مراکز واکسیناسیون انتخاب شد  در این مدت و ۳۰ مرداد همانند قبل در شیفت صبح فعالیت دارد.

دهقانی اظهار کرد: شهرستان‌های بدون مراکز تجمیع واکسیناسیون یک مرکز شهری در روزهای ۲۵، ۲۶ و ۳۰ مرداد ماه در ۲ شیفت صبح و عصر و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و روز جمعه در شیفت صبح برای واکسیناسیون فعالیت دارد.

وی افزود: تمامی مراکز ۱۶ ساعته منتخب کووید۱۹ در تمامی روزهای تعطیل صبح و عصر فعال است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به تزریق ۳۰۷ هزار و ۵۶۱ دز واکسن در استان تصریح کرد: از این تعداد ۲۳۳ هزار و ۳۴۳ دز در نوبت اول و ۷۴ هزار و ۲۱۸ دز در نوبت دوم به گروه‌های هدف تزریق شد.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۱ شهرستان‌ دارد که وضعیت این شهرستان ها از لحاظ شیوع کرونا قرمز است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. 

جهش ویروس کرونا در انگلستان ،آفریقا و هندوستان که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورد.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی  شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد واکسیناسیون پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 ویروس کرونا کووید 19 واکسیناسیون ویروس کرونا شیفت صبح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟

اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی پیشنهادی را مصوب کرد که طی آن روزهای تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روزهای کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود اما برخی فعالان اقتصادی نسبت به این موضوع انتقاد داشتند.

به گزارش ایسنا، آن‌ها معتقدند ایران در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. البته این موضوع هنوز قطعی نیست و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه شهاب جوانمردی، اظهار کرد: در اصل فقط بحث ارتباط دو سازمان مطرح نیست، بلکه با توجه تفاوت‌های زمانی و برنامه‌های کاری، در موارد زیادی حتی تنظیم زمان جلسات مشترک هم دشوار است؛ به ویژه به این دلیل که معمولا کارمندان در سایر کشورها در روزهای تعطیل خود کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری منفی تعطیل شدن روز پنجشنبه بر بحث تجارت بدیهی است، تصریح کرد: این اثرگذاری حتی در ارتباط با کشورهای همسایه هم وجود دارد.

به گفته این عضو حتی اگر بانک‌ها در روز دوم تعطیلات فعال باشند باز هم بر تجارت خارجی اثر منفی دارد، گفت: در آن صورت یک روز به تعطیلات کشور اضافه شده، اما بانک‌ها و شرکت‌هایی که باید به آنها خدمات دهند باید فعالیت کنند و به کارمندان اضافه کاری پرداخت کنند که این خود یک هزینه اضافه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد