Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، تحلیلگران نظامی، پژوهشگران مراکز تحقیقاتی استراتژیک و اکثر شخصیت‌های سیاسی رژیم صهیونیستی تقریباً به‌اتفاق آرا معتقدند که این رژیم به‌ناچار درگیر یک جنگ سوم خواهد شد و این جنگ ویرانگرتر از هر جنگ قبلی خواهد بود و اسرائیل هزینه بسیار بالایی برای آن پرداخت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سؤالاتی که صهیونیست‌ها در این زمینه مطرح می‌کنند این است؛ این جنگ کجا و چگونه شروع می‌شود؟ وسعت آن چقدر است و تا چه‌اندازه می‌توان نتایج آن را از قبل پیش‌بینی کرد؟

صهیونیست‌ها همچنین سؤالات دیگری مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه؛ آیا می‌توان این جنگ را محدود به حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین در نوار غزه و یا سایر جبهه‌های مقاومت به‌صورت انفرادی کرد یا اینکه جبهه‌ها با یکدیگر متحد خواهند شد؟ همچنین آیا ممکن است که جنگ سوم در مرز‌های شمالی اراضی اشغالی آغاز شود و به یک جنگ منطقه‌ای چندجانبه تبدیل گردد؟ آیا ایالات متحده در این جنگ کنار اسرائیل خواهد بود و پوشش سیاسی و نظامی از آن به‌عمل می‌آورد یا طبق معمول این حمایت را محدود به چند روز می‌کند و پس از آن به‌دنبال توقف جنگ و دستیابی به اهداف خود خواهد بود.

سؤالات و پرسش‌های دیگر نیز در کابینه امنیتی ـ سیاسی تل‌آویو مطرح می‌شود و همه مراکز تحقیقاتی استراتژیک در اسرائیل و آمریکا با حضور ژنرال‌های سابق در ارتش دو طرف و عناصر اطلاعاتی و کارشناسان استراتژیک از ملیت‌های مختلف از جمله عربی در تلاشند برای پاسخ به این سؤال‌ها و همچنین سعی در تضمین برتری اسرائیل در خاورمیانه دارند که معتقدند این امر مستلزم نابودی هر قدرتی در منطقه ـ چه اقتصادی چه علمی و چه نظامی است.

صهیونیست‌ها درباره جنگ سوم صحبت می‌کند که برخی کارشناسان معتقدند با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی یک بار در سال ۱۹۸۱ و بار دوم در سال ۲۰۰۶ به لبنان تجاوز کرده است ممکن است این جنگ به‌عنوان جنگ سوم لبنان شناخته شود، اما در عین حال صهیونیست‌ها متقاعد شده‌اند که هر جنگ بعدی یک جنگ منطقه‌ای خواهد بود و تنها محدود به مرز‌های لبنان نمی‌شود.

یک نکته قابل توجه اینجاست که اسرائیلی‌ها از «جنگ سوم» صحبت می‌کنند نه «عملیات یا کارزار نظامی»، بنابراین سؤالی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه؛ تفاوت جنگ با کارزار نظامی کجاست؟

با توجه به تعاریف مورد قبول صهیونیست‌ها، کارزار نظامی عبارت است از تصمیم برای انجام یک حمله با ابزار‌های نظامی جهت رسیدن به اهدافِ از پیش تعیین‌شده، اما جنگ چیزی است که معمولاً بین دو کشور یا دو طرف و با هدف حل‌وفصل درگیری‌ها با ابزار‌های نظامی بعد از شکست ابزار‌های دیپلماتیک آغاز می‌شود، در واقع بر اساس این تعریف، جنگ به‌خلاف کارزار نظامی به‌ناچار باید با پیروزی یک طرف تمام شود، در صورتی که کارزار نظامی ممکن است با تحقق یک سری اهداف از پیش مشخص‌شده به پایان برسد. در اینجا مفهوم پیروزی اعتراف طرف مقابل به شکست و این‌که دیگر قادر به ادامه درگیری نیست می‌باشد.

اما آیا اسرائیل برای جنگ برنامه‌ریزی می‌کند یا یک کارزار نظامی؟

در این چارچوب، مرکز تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی کتابی از «کولونیل عمیت ساعر» افسر ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در مارس ۲۰۱۹ منتشر کرد با این عنوان که؛ «چگونه جنگی را شروع کنیم که هیچ کس آن را نمی‌خواهد»؟ نویسنده در این کتاب به دو نمونه جنگ‌های قبلی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ علیه لبنان و دیگری در سال ۲۰۱۴ علیه نوار غزه می‌پردازد و می‌گوید که این جنگ‌ها از قبل برنامه‌ریزی نشده بودند.

مرکز تفکر نظامی رژیم صهیونیستی در زمینه‌های مختلف «دادو» نیز در مارس ۲۰۲۰ در مطالعه‌ای به بررسی سناریوی «جنگ برنامه‌ریزی‌نشده» اسرائیل پرداخته در آن از استراتژی «جنگ بین جنگ‌ها» و تشدید درگیری‌های برنامه‌ریزی‌نشده که ممکن است منجر به بروز جنگ منطقه‌ای شود، صحبت کرد.

اما گفتمان‌های رسمی و نیمه‌رسمی در اسرائیل در مقایسه با آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتد به‌خوبی نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها در صدد انتشار یک تیتر گمراه‌کننده درباره جنگ‌هایی که آغاز می‌کنند هستند؛ به این صورت که رژیم صهیونیستی اظهار به صلح‌طلبی و زندگی مسالمت‌آمیز در منطقه می‌کند و وانمود می‌کند که به‌دنبال جنگ نیست، اما مجبور به ورود به جنگ شده است، بنابراین آمریکا نیز ناچار است در یک جنگ منطقه‌ای اصطلاحاً «ناخواسته» مداخله کند. مسئولان و مراکز امنیتی و مطالعاتی رژیم صهیونیستی نیز سعی دارند در گزارش‌های خود مدعی شوند که همه جنگ‌ها از سال ۱۹۶۷ به اسرائیل تحمیل شده است.

در واقع رژیم صهیونیستی درصدد تثبیت یک گفتمان دفاعی درباره جنگ‌های خود بوده است تا به این صورت هر گونه تلفات انسانی را برای شهرک‌نشینان صهیونیست توجیه کند؛ زیرا گفتمان دفاعی به جنگ مشروعیت می‌بخشد، علاوه بر آن چنین گفتمانی می‌تواند حمایت غرب و آمریکا از رژیم اشغالگر اسرائیل در تجاوزات آن علیه کشور‌های عربی را مشروع جلوه دهد.

مرکز مذکور، در پایان مطالعه خود اعلام می‌کند یکی از درس‌هایی که ارتش اسرائیل بعد از جنگ ۲۰۰۶ با لبنان گرفت ضرورت شروع جنگ با یک حمله بزرگ نظامی به‌منظور اطمینان از کوتاه کردن مدت زمان جنگ برای رسیدن به نتیجه سریع است که اسرائیل همین را می‌خواهد.

سناریو‌های جنگ سوم برای اسرائیل

درباره سناریو‌های جنگ سوم برای رژیم صهیونیستی، «رون بن یشای» کارشناس نظامی صهیونیست در فوریه ۲۰۲۰ به نشست سران نظامی اسرائیل و اروپا و آمریکا که جزئیات آن منتشر نشده است اشاره کرد که خلاصه آن به‌شکل زیر است:

«اولین شب تشدید درگیری‌ها همه بازیگران اصلی جنگ در منطقه شمال شرقی با یکدیگر درگیر می‌شوند و انگیزه‌ها برای ادامه این درگیری‌ها و یا انتقام‌جویی بیشتر می‌شود. در این شرایط اسرائیل ۸۰ هدف را از جمله ۲ کارخانه موشک‌های دقیق حزب‌الله مورد هدف قرار می‌دهد که به‌دنبال آن غیرنظامیان لبنانی و شماری از عناصر حزب‌الله کشته می‌شوند. اما حزب‌الله ساکت نمی‌ماند و پاسخ متقابل خواهد داد که منجر به تشدید درگیری‌ها می‌گردد.

این کارشناس صهیونیست ادامه داد، با توجه به همه سناریو‌های مورد بحث در جلسه مذکور، اسرائیل در هرگونه برنامه‌ریزی برای جنگ سوم ابتدا به حمله علیه موشک‌های دقیق حزب‌الله فکر می‌کند. اما آیا اسرائیل واقعاً وارد جنگ سوم می‌شود و آیا این جنگ منطقه‌ای خواهد بود و یا اینکه همچنان به استراتژی جنگ بین جنگ‌ها ادامه می‌دهد، واقعیت این است که همه چیز می‌تواند تغییر کند.

اما آیا جنگ سوم اسرائیل لزوماً نظامی خواهد بود و این جنگ چرا و چگونه آغاز می‌شود؟

«عوفر یسرائیلی» کارشناس و محقق ژئواستراتژیک بین‌المللی در مرکز «هرتزلیا» در یک مطالعه تحت عنوان «جنگ سوم لبنان، ویژگی‌های کلی و راه‌حل‌های آن» نوشت، اسرائیل باید از به تعویق انداختن جنگ با لبنان امتناع کند و در این حال اقدام به انجام سلسله اقدامات سیاسی و نظامی در داخل لبنان و نیز سطح منطقه‌ای کند و این اقدامات باید قبل از جنگ، در طول جنگ و حتی بعد از آن نیز ادامه داشته باشد، این یک برنامه جامع خواهد بود و اسرائیل باید با یک چشم‌انداز، شامل همه سطوح غیرنظامی مانند دیپلماتیک و اقتصادی و روانی علیه لبنان و نیز منطقه اقدام کند.

«سون‌تزو» نویسنده چینی کتاب «هنر رزم» معتقد است هدف اصلی جنگی دستیابی به یک راه‌حل سریع و نهایی نظامی است.
او می‌گوید: بهترین حالت این است که دشمن خود را بدون جنگ شکست دهید و اگر این اتفاق نیفتاد استراتژی دشمن خود را خنثی کنید و اگر باز هم نتوانستید علیه دشمن یک ائتلاف تشکیل دهید، اما آخرین راه‌حل درگیری میدانی با دشمن و بدترین راه‌حل در جنگ محاصره دشمن است.

در یک دیدگاه سیاسی، عوفر یسرائیلی معتقد است که اسرائیل باید برای اقدام به جنگ علیه حزب‌الله به مشروعیت دست پیدا کند تا بتواند نیرو‌های نظامی در لبنان را از بین ببرد و این موضوع مستلزم ایجاد یک جنگ رسانه‌ای بین‌المللی علیه حزب‌الله با استفاده از اتفاقاتی که در لبنان می‌افتد است تا مسئولیت بحران‌های لبنان متوجه حزب‌الله گردد.

کارشناس صهیونیست افزود، همزمان با آن اسرائیل باید با شبکه‌های سیاسی علنی و محرمانه بین‌المللی که نفوذ بالایی در عرصه سیاسی لبنان دارند و علیه حزب‌الله عمل می‌کنند همکاری کند. از جمله مهمترین طرف‌های بین‌المللی در این زمینه آمریکا است که ارتش لبنان را سالانه میلیون‌ها دلار تأمین مالی می‌کند و نیز فرانسه که نفوذ سیاسی بالایی در لبنان دارد و عربستان سعودی که در تلاش برای تحمیل قیمومیت خود بر لبنان است.

درباره گزینه نظامی رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله، این کارشناس صهیونیست گفت، اسرائیل باید طبق اصول اساسی جنگ و اصل بهترین استراتژی در صدد دستیابی به اهداف نظامی باشد که مستلزم چند مورد است:

ـ ارتش اسرائیل باید از جنگیدن در دو یا چند جبهه خودداری کند، بنابراین قبل از آغاز جنگ لبنان باید میزان درگیری‌های خود را با گروه‌های فلسطینی و نیز سوریه کاهش دهد.

ـ باید اهداف روشنی برای جنگ تنظیم شود که مهمترین آن‌ها نابودی حزب‌الله و توانایی‌های نظامی آن است.

ـ ارتش اسرائیل باید خود را برای از بین بردن مراکز مهم حزب‌الله از جمله زرادخانه‌های بزرگ موشکی آن آماده کند.

ـ استفاده از اصل غافلگیری بخش اساسی در هر استراتژی موفق است.

این کارشناس صهیونیست تأکید کرد، همچنین اسرائیل باید تا زمان شروع این جنگ حملات دیپلماتیک خود علیه حزب‌الله را در برابر جامعه بین‌المللی به نتیجه برساند به‌شکلی که رهبران منطقه و جهان قانع شوند در صورتی که جنگ سوم لبنان آغاز شود واقعیت‌ها و قواعد درگیری به‌شکل ریشه‌ای تغییر می‌کند و اسرائیل دیگر به وضعیت قبل از این جنگ باز نخواهد گشت و همچنین جنگ باید به‌گونه‌ای پیش برود که کاملاً در خدمت منافع اسرائیل باشد.

هنگام بررسی این مطالعات و اظهارات مقامات و کارشناسان صهیونیست باید به تاریخ انتشار آن‌ها دقت کنید که همگی مربوط به دوره اخیر و به‌فاصله کوتاهی قبل از اقدامات اقتصادی عربستان علیه لبنان از جمله برداشتن پول‌های خود از بانک‌های لبنان، انفجار مهیب بندر بیروت و بن‌بست سیاسی عمیق لبنان هستند که نشان می‌دهد مشکلات اخیر لبنانی‌ها جدا از توطئه‌های محور آمریکایی ـ سعودی ـ صهیونیستی ضد لبنان نیست. هنگامی که جنگ رسانه‌ای عربستان و فرانسه و آمریکا و رژیم صهیونیستی در یک سال اخیر علیه حزب‌الله را مرور کنیم سناریو‌های موردنظر تل‌آویو علیه لبنان روشن می‌شود.

رژیم صهیونیستی با وجود همه این اقدامات سیاسی و رسانه‌ای علیه مقاومت همچنان جرئت آغاز جنگ و یا حتی انجام کارزار نظامی علیه حزب‌الله را ندارد اما، چرا؟

پاسخ به این سؤال در این واقعیت نهفته است که هیچ‌کس در اسرائیل و آمریکا نمی‌تواند نتایج جنگ سوم برای رژیم صهیونیستی را تضمین کند و در این زمینه باید به دلایل ۴ گانه زیر توجه کنیم:

ـ علت اول اینجاست؛ اگر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی برای شروع جنگ چراغ سبز نشان نداد چرا باید «جو بایدن» رئیس جمهور جدید ایالات متحده این اجازه را به «نفتالی بنت» نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی بدهد، به‌ویژه اینکه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا اعتمادی به سرویس‌های اطلاعاتی نظامی اسرائیل ندارد و از سوی دیگر در زمان حاضر مهم‌ترین چالش برای آمریکا چین است و مسائل منطقه در اولویت بعدی قرار دارد؟

ـ تلاش رژیم صهیونیستی برای حمله به مواضع لبنان و پاسخ صریح حزب‌الله ثابت کرد که اسرائیل اطلاعات لازم برای جنگ و همچنین ارزیابی درستی از توانایی و آمادگی حزب‌الله برای پاسخگویی به هرگونه تجاوزی را ندارد.

ـ ضعف کابینه نفتالی بنت و احتمال سقوط فوری آن هنگام آغاز هرگونه جنگ علیه لبنان یکی دیگر از عواملی است که صهیونیست‌ها را از از آغاز جنگ بازمی‌دارد.

ـ ورود به هرگونه جنگی میان مشکلات متعدد شهرک‌نشینان صهیونیست از جمله شیوع اپیدمی کرونا و ضعف جبهه داخلی اسرائیل با اعتراض و واکنش آن‌ها مواجه خواهد بود. همچنین شهرک‌نشینان صهیونیست ورود به هیچ جنگی را در این شرایط ضروری نمی‌دانند؛ زیرا همه ارزیابی‌های نظامی و اطلاعاتی اسرائیل نشان می‌دهد که حزب‌الله تمایل به جنگ ندارد و بنابراین شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر نیستند در جنگی که ضرورتی ندارد جان خود را به خطر بیندازند.

از این رو این کابینه جدید رژیم صهیونیستی پس از شکست نظامی و اطلاعاتی اخیر مقابل مقاومت چاره‌ای ندارد جز اینکه به سناریو‌های کارشناسان و مراکز تحقیقاتی خود پایبند باشد. هرکسی که حوادث اراضی اشغالی را دنبال کند متوجه می‌شود که این سناریو‌های صهیونیست‌ها برای جنگ سوم در هماهنگی کامل با دولت بایدن و فرانسه و عربستان سعودی می‌باشد که انگلیس نیز اخیراً به آن‌ها اضافه شده است.

 

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقاومت رژیم صهیونیستی شهرک نشینان صهیونیست رژیم صهیونیستی کارشناس صهیونیست علیه حزب الله کارزار نظامی جنگ منطقه ای برنامه ریزی صهیونیست ها بین المللی علیه لبنان درگیری ها برای جنگ جنگ سوم جنگ ها راه حل یک جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد

رئیس فراکسیون حزب‌الله با اشاره به اینکه صحنه‌های شکست صهیونیست‌ها در جنگ غزه کاملا آشکار شده تاکید کرد عملیات تلافی‌جویانه «وعده صادق» ایران ضد رژیم اشغالگر به اهداف خود رسید و بازدارندگی ساختگی اسرائیل در منطقه را نابود کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان طی سخنانی درباره تحولات مربوط به نبرد کنونی با دشمن صهیونیستی اعلام کرد که امروز جنگ غزه هفت ماهگی خود را پشت سر می‌گذارد و این در حالی است که دشمن اسرائیلی همچنان سردرگم و گیج و ناامید است و نمی‌داند چه کار کند. صهیونیست‌ها در طول این مدت و بعد از همه وحشیگری‌ها و جنایاتی که علیه غیرنظامیان به راه انداختند نتوانستند به هیچ یک از اهداف خود برسند و نه یک اسیر اسرائیلی به زور آزاد شد و نه مقاومت در غزه از بین رفت.

سناریو شکست صهیونیست‌ها در رفح هم تکرار می‌شود

محمد رعد درباره شرایط میدانی جنگ غزه گفت که حتی اگر صهیونیست‌ها توانسته باشند در داخل غزه نفوذ کنند اما هرگز قادر به سیطره بر آن نبوده‌اند. حمله یک چیز است و کنترل و سیطره یک چیز دیگر و نیروهای اشغالگر بعد از این همه مدت حمله وحشیانه‌ای که به غزه انجام دادند نتوانستند به هیچ یک از مناطقی که مورد حمله قرار داده بودند سیطره پیدا کنند و بنابراین حمله و ویرانگری و سپس عقب نشینی تبدیل به رویه معمول ارتش دشمن در غزه شده است.

وی افزود که بار دیگر تاکید می‌کنیم اگر صهیونیست‌ها به دنبال یک ماجراجویی جدید و حمله به رفح باشند سناریوی شکست آنها در مناطق مختلف غزه در رفح هم تکرار خواهد شد و بدون اینکه به هیچ چیز برسند مجبور به عقب نشینی از این منطقه می‌شوند و تنها مجبورند متحمل تلفات جانی و مالی گسترده شوند.

این مقام حزب الله تصریح کرد که رژیم اشغالگر در باتلاق غزه گرفتار شده و همه محاسبات آن به هم ریخت و امروز در شرایطی قرار گرفته که نمی‌تواند از آن نجات پیدا کند.

ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد

محمد رعد در ادامه به عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران ضد رژیم صهیونیستی در داخل فلسطین اشغالی اشاره و تاکید کرد که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران همه ادعاها و بازدارندگی ساختگی اسرائیل را در منطقه نابود کرد و این یکی از مهمترین دستاوردهای راهبردی مقاومت محسوب می‌ شود. موشک‌هایی که ایران به سمت مواضع صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی شلیک کرد کاملا به اهداف خود رسید.

وی گفت که ایران در این عملیات از خلال ضربه بزرگی که به رژیم صهیونیستی وارد کرد قدرت بازدارندگی خود را تثبیت نمود و امروز برای همه جهان روشن شده که موجودیت اشغالگر صهیونیستی قدرت محافظت از خودش را ندارد و مردم منطقه این توان را دارند که در برابر این رژیم بایستند و آن را از فلسطین اشغالی بیرون بیندازند و به ظلم و ستم آن پایان دهند؛ چرا که بقای موجودیت صهیونیستی در گرو حمایت‌های بین المللی و خارجی از آن بوده و خود این رژیم به تنهایی هیچ قدرتی ندارد.

نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل استنعیم قاسم: پیام «وعده صادق» به اسرائیل و حامیانش رسیدحزب‌الله: عملیات «وعده صادق» آغازگر معادله‌ای جدید است

رئیس فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان تاکید کرد که نبرد ما با صهیونیست‌ها نشان داد غربی‌ها چقدر فرهنگ کثیف و جهت‌گیری‌های فاسدی دارند و هیچ اهمیتی برای ارزش‌های انسانی قائل نیستند. همچنین روشن شد که دفاع از حقیقت و حمایت از غیرنظامیان و زنان و کودکان چیزی است که تنها در تمدن ما و آموزه‌های دینی ما وجود دارد. جنگ غزه روشن کرد که تمدن غرب همان ظلم و ستمی است که امروز علیه مردم فلسطین می‌بینیم. هفت ماه از جنگ گذشته و غربی‌ها در این مدت هیچ اقدامی برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه نکرده‌اند بلکه همچنان از این تجاوزات شنیع صهیونیست‌ها علیه مردم بی دفاع حمایت می‌کنند.

مقاومت به هرگونه گسترش تجاوزات صهیونیست‌ها پاسخ می‌دهد

محمد رعد درباره حملات بزلانه ارتش صهیونیستی به غیرنظامیان در جنوب لبنان گفت که صهیونیست‌ها می دانند دیگر قادر به جنگیدن در منطقه نیستند و بنابراین وقتی از فشارهای مقاومت خسته می‌شوند به حمله ضد غیرنظامیان روی می‌آورند. اما مجددا تاکید می‌کنیم که ما به هرگونه گسترش تجاوزات رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهیم و تا امروز هم طبق همین معادله عمل کرده‌ایم.

صحنه‌های شکست اسرائیل کاملا آشکار است

این مقام ارشد حزب الله تصریح کرد که در سطح راهبردی، جنگ به پایان رسیده و اسرائیلی‌ها هر روز شکست خود را نشان می‌دهند. وقتی که رئیس اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی در میانه جنگ استعفا می‌دهد این به معنای شکست اسرائیل است و زمانی که صهیونیست‌ها علیه کابینه و مقامات رژیم اشغالگر تظاهرات می‌کنند و می گویند که هنوز اسرائیل نتوانسته هیچ اسیری را از غزه بیرون بیاورد این بدان معناست که دشمن در رسیدن به اهدافی که برای تجاوز به غزه اعلام کرده بود ناکام مانده است.

وی ادامه داد که خود صهیونیست‌ها هم می‌دانند که متحمل یک شکست راهبردی در این جنگ شده‌اند اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر همچنان اصرار به ادامه جنگ فرسایشی غزه دارد؛ چرا که می‌داند در صورت پایان این جنگ باید از عرصه قدرت کنار برود و وقتی که جنگ غزه متوقف شد زندگی سیاسی نتانیاهو هم به پایان خواهد رسید.

محمد رعد گفت که ما از ابتدای جنگ هدف و استراتژی خود را مشخص کردیم و هنوز هم طبق یک برنامه معین با دشمن مبارزه می‌کنیم. این در حالی است که صهیونیست‌ها همچنان در باتلاق جنگ دست و پا می‌زنند و نمی‌دانند چه کار می‌کنند و نمی‌دانند که چگونه باید از این بن بست خارج شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها