Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-27@02:31:02 GMT

رشد ۱.۵ برابری درآمد ملی کشور در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۸۷۰۱

رشد ۱.۵ برابری درآمد ملی کشور در سال ۹۹

امتداد - درآمد ملی کشور براساس حساب‌های جاری در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آنها ۱.۵ برابر رشد داشته و برابر ۲۸ میلیون و ۱۲۱ هزار میلیارد ریال بوده است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، درآمد ملی مجموع درآمدهایی است که در طول سال نصیب اعضای جامعه می‌شود که عبارت از درآمد حقوق‌بگیران، دستمزدها، سود سرمایه، درآمد حاصل از اجاره املاک و غیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آن گونه که بانک مرکزی اعلام کرده، درآمد ملی کشور به قیمت‌های جاری در سال ۹۹ برابر ۲۸ میلیون و ۱۲۱ هزار میلیارد ریال بوده است.

این در حالی است که میزان درآمد ملی در سال ۹۸ برابر ۱۸ میلیون و ۶۸۳ هزار میلیارد ریال و در سال ۹۷ نیز ۱۴ میلیون و ۷۸۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

از این میزان، پس انداز ناخالص ملی در سال گذشته برابر ۱۳ میلیون و ۱۰ هزار میلیارد ریال بود.

البته باید توجه داشته باشیم که سال گذشته خالص صادراتی کشور منفی ۲ میلیون و ۲۱ هزار میلیارد ریال بوده است به عبارتی ۵.۸ درصد نسبت به سال ۹۸ افت داشته است. 

درآمد ملی کشور در سال ۹۹ نسبت به قیمت پایه سال ۱۳۹۰ نیز رشد ۲.۸ درصدی داشته است. در این دوره درآمد ملی برابر چهار میلیون و ۵۰ هزار میلیارد ریال بوده است. پس انداز ناخالص ملی در این دوره برابر یک میلیون و ۸۶۶ هزار میلیارد ریال بوده است. 

در سال‌های ۹۷ و ۹۸ درآمد ملی روند نزولی داشته است و در این سال‌ها به ترتیب برابر منفی ۵.۸ درصد و منفی ۸.۵ درصد بوده است. 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: هزار میلیارد ریال بوده درآمد ملی کشور سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۸۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار عباسی در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی که در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، گفت: با دستور بهرام‌نیا استاندار ایلام سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، از فعالیت ۷ تعاونی مرز نشینی در استان با عضویت ۲۲۷ هزار نفر در قالب ۷۴ هزار خانوار خبر داد.

عباسی گزارشی از وضعیت بازارچه‌های مرزی استان ارائه کرد و یادآور شد با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام همچنین افزود: با پیگیری دکتر بهرام نیا استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده و هدف ما این است که تمامی مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی همچنین از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امیدواریم در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود.

عباسی با ذکر برخی از مشکلات موجود بر سرِ راه توسعه اقتصادی استان خواستار ورود جدی وزارتخانه‌های مربوطه برای مرتفع شدن این مشکلات شد و از همکاری‌های مثبت مجموعه وزارت کشور تشکر کرد.

کد خبر 6088130

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری