Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یکشنبه شب  ایرنا به نقل از منابع رسمی پاکستان، «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه در تماس با «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان تازه ترین تحولات افغانستان از جمله حوادث امروز در کابل را مورد بررسی قرار دادند.

دفتر نخست وزیری پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که  عمران‌خان در این تماس اردوغان را در جریان تصمیم دولت پاکستان برای فراخواندن نشست کمیته امنیت ملی که قرار است فردا برگزار شود، قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر پاکستان افزود که این کشور در حال تسهیل تخلیه پرسنل دیپلماتیک و کارکنان سازمان های بین المللی و سایرین در کابل است.

وی بر عزم پاکستان برای ادامه همه تلاش ها برای حمایت از راه حل سیاسی فراگیر در افغانستان تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به رخدادهای امروز در افغانستان و مستقر شدن نیروهای طالبان در حومه کابل اعلام کرد که اسلام آباد از نزدیک وضعیت موجود در افغانستان را زیر نظر دارد.

«زاهد حفیظ چودری» افزود: پاکستان به حمایت از تلاش ها برای حل و فصل سیاسی بحران افغانستان ادامه خواهد داد و امیدوار است تا همه طرف‌های داخلی افغان با هم برای حل این بحران سیاسی همکاری کنند.

وی ادامه داد: سفارت پاکستان در کابل به پاکستانی‌ها، اتباع افغانی و جامعه دیپلماتیک و بین المللی کمک های لازم را برای خروج از افغانستان، صدور روادید و استفاده ازپروازهای شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان را ارائه می‌دهد.

برچسب‌ها رجب طیب اردوغان عمران خان تحولات افغانستان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان عمران خان تحولات افغانستان رجب طیب اردوغان عمران خان تحولات افغانستان عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۸۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار

دومین نشست هیأت اقتصادی طالبان و ایران به ریاست وزیر صنعت و تجارت طالبان و استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد.

وزارت صنعت و تجارت افغانستان اعلام کرد در این نشست توافق شد برای دست‌یابی به توسعه‌ تجارت میان ایران و افغانستان و تقویت ترانزیت از مسیر «چابهار»، کمیته‌ مشترک فنی در سطح استان ایجاد و از سوی کمیته مرکزی موضوعات دنبال شود.

در این نشست درخصوص تقویت ترانزیت، توسعه تجارت از جمله امکانات و تسهیلات جاده‌ای و ریلی در مسیر چابهار – میلک، رفع محدودیت‌های قرنطینه ترانزیتی از مسیر چابهار، امتیازات تفاوت سوخت و ایستگاه‌های ترانزیتی نیز بحث و گفتگو شد.

هیأت اقتصادی طالبان روز گذشته با هدف تسهیل تجارت و‌ ترانزیت میان افغانستان و ایران به سیستان‌و‌بلوچستان آمده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • تجار افغانستانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی + فیلم
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر
  • آخرین تحولات و جزئیات مذاکرات قاهره از زبان منبع فلسطینی
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است