Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با آماده سازی 30 تخت جدید در سالن ورزشی شرکت گاز این مجموعه برای استفاده بیماران جدید آماده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در پی قرمز شدن شرایط استان و ورود به پیک جدید کرونایی، روند ابتلا به کرونا در استان قزوین نیز در روزهای اخیر افزایشی شده و ظرفیت های موجود تخت های بیمارستانی جوابگوی نیازها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا بهره گیری از همه ظرفیت های نهادها و دستگاههای مختلف از جمله سپاه، بسیج، ارتش، هلال احمر، بیمارستانهای خصوصی، ورزشگاهها، در دستور کار ستاد کرونای استان قرار گرفت.

در پی تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان شهید رجایی از بیماران کرونایی در یک تصمیم منطقی قرار شد سالن ورزشی شرکت گاز استان در نزدیکی این بیمارستان برای بستری شدن بیماران جدید کرونایی آماده و تجهیز شود. 

دکتر حسین رفیعی عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی استان که مسئولیت رسیدگی درمانی این مجموعه را بر عهده گرفته در خصوص آخرین وضعیت آماده شدن این فضا به خبرگزاری برنا اظهار داشت: سالن ورزشی شرکت گاز با توجه به افزایش بیماران کرونایی برای تجهیز انتخاب شد که این مکان ظرفیت نصب بیش از 70 تخت را دارد.

وی افزود: مقدمات آماده شدن این سالن از دو روز گذشته آغاز شده و بسرعت نسبت به استقرار تخت و دستگاه اکسیژن اقدام لازم انجام شده است.

رفیعی تصریح کرد: در حال حاضر 30 تخت برای فاز اول راه اندازی شده و 30 کپسول اکسیژن هم برای آن پیش بینی کرده ایم که در حال نصب است.

وی گفت: برای تامین نیروی انسانی و کادر درمانی مورد نیاز این فضای جدید از همکاران و هیئت علمی دانشکده پرستاری درخواست کرده ایم رسیدگی به بیماران را بر عهده بگیرند که در این راستا 25 نفر از همکاران پیراپزشکی و پرستاری آماده خدمت رسانی خواهند شد.

رفیعی بیان کرد: تعبیه 30 تخت، تامین کپسول اکسیژن، مانیتورینگ، دستگاهها شوک و دارو در این مجموعه هم تدارک دیده شده و مانند یک بخش بیمارستانی به افراد بستری خدمات خواهیم داد.

رفیعی اظهار داشت: این مجموعه زیر نظر بیمارستان شهید رجایی فعالیت خواهد کرد و تمامی تجهیزات پزشکی توسط این بیمارستان تامین شده است.

از مردم درخواست می کنیم پروتکل ها را رعایت کنند

دکتر رفیعی ضمن یادآوری شرایط بحرانی استان در خصوص ویروس کرونا گفت: افزایش بیماران کرونایی به دلیل بی توجهی شهروندان به فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی است لذا همچنان از شهروندان درخواست می کنیم ویروس مهلک کرونا را جدی بگیرند و با عادی انگاری سلامت خود و دیگران را به خطر نیندازند.

مهدی رسولی مدیر بیمارستان شهید رجایی قزوین هم که در حال نظارت بر عملیات نصب تجهیزات پزشکی و تخت در این سالن بود به خبرگزاری برنا گفت: متاسفانه ظرفیت بیمارستان شهید رجایی با بستری شدن بیماران کرونایی تکمیل شده و همه امکانات و فضاهای خالی خود را بکار گرفته ایم تا کسی در نوبت بستری نباشد اما باز هم قادر به پاسخگویی به همه نیازها نیستیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۴۸ بیمار کرونایی در بخش های مختلف بیمارستان شهید رجایی و ۵ نفر در آی سی یو بستری هستند و دیگر امکان پذیرش بیمار جدید را نداریم.

رسولی تصریح کرد: آماده شدن سالن ورزشی شرکت گاز با موقعیت بسیار خوبی که به دلیل همجواری با بیمارستان شهید رجایی دارد بسرعت قادریم نیازهای درمانی آن را تامین کرده و در اختیار بیماران قرار دهیم.

وی اظهارداشت: علیرغم وضعیت قرمز کرونایی در استان و هشدارهای مسئولان ستاد کرونا متاسفانه مردم همچنان مانند روزهای عادی در خیابانها و بوستانها حضور دارند و براحتی به بازار برای خرید می روند و گویی هنوز خطر مرگ بار ویروس را جدی نگرفته اند.

مدیر بیمارستان شهید رجایی قزوین اضافه کرد: شاید تا زمانی که افراد خودشان و یا بستگان آنها درگیر کرونا نشده و گذرشان به بیمارستانها نیفتد باور نمی کنند که خطر ویروس جدی است اما کادر درمانی ما که ماههای زیادی است درگیر درمان بیماران هستند و خودشان هم درگیر شده اند بیشتر از هر فردی این خطر را احساس می کنند واز عادی انگاری مردم نگرانند.

وی گفت: ضریب اشغال تخت های بیمارستان شهید رجایی از 100 درصد گذشته و دیگر امکان پذیرش بیمار جدید را نداریم لذا عاجزانه از مردم درخواست می کنیم با رعایت پروتکل ها ضمن کاهش بار سنگین کادر درمانی به سلامت خود و دیگران هم کمک کنند.

رسولی اظهارداشت: امیدواریم تخت های اضافه شده در سالن ورزشی هرگز مورد استفاده قرار نگیرد اما ما در آمادگی کامل هستیم تا در صورت ابتلای افراد دیگری به کرونا بسرعت درمان آنها را آغاز کنیم اما همچنان باور داریم بهترین راه پیشگیری فقط رعایت پروتکل های بهداشتی است. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حسین رفیعی علوم پزشکی قزوین بیمارستان شهید رجایی سالن ورزشی شرکت گاز بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری ظهر سه شنبه در بازدید از بیمارستان بعثت نفت شهرستان گچساران افزود: ساخت این بیمارستان از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و یکی از طرحهای بر جای مانده از دولت های گذشته است.

وی بیان داشت: دولت نسبت به اجرای طرح های نیمه تمام به ویژه در مناطق محروم توجه دارد و این طرح سلامت، ۹۶ درصد پیشرفت دارد.

منصوری اظهار داشت: تجهیزات این بیمارستان خریداری شده و کارهای ابنیه نیز تمام شده و هم اکنون تاسیسات بیمارستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همزمان کار خرید و نصب تجهیزات نیز انجام می شود، گفت: این بیمارستان، در زمان افتتاح، با تجهیزات کامل به بهره برداری می رسد و مساحت این طرح بهداشتی ۱۱ هزار متر مربع است.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: ساخت مراکز تصویر برداری همچون ام آر آی و سی تی اسکن نیز در این طرح درمانی پیش بینی شده است.

کد خبر 6093005

دیگر خبرها

  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم