Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:23:54 GMT

نگرش سنتی به بخش تعاون اصلاح شود

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۸۸۲۹

نگرش سنتی به بخش تعاون اصلاح شود

ایسنا/مرکزی سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: نگاه و نگرش سنتی آحاد مختلف مردم به بخش تعاون اصلاح شود.

بهزاد سام‌دلیری، روز گذشته، یکشنبه ۲۴ مردادماه در دیدار با اعضای هیئت رئیسه اتاق تعاون استان مرکزی اظهار کرد: فلسفه تعاون، تشکیل یک تشکل اجتماعی با رویکرد اقتصادی است، اما بدرستی از ظرفیت تعاون در کشور استفاده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در کنار بخش‌های خصوصی نظیر اتاق بازرگانی که در حوزه اقتصادی در کشور فعالیت می‌کنند، بخش تعاون آنطور که باید و شاید جدی گرفته نمی‌شود. در حالیکه بخش تعاون در کشور ظرفیت بزرگی را در حوزه اقتصادی دارد و می‌توان با تحقق اصل ۴۴ ماموریت‌های مهم اقتصادی را به بخش تعاون واگذار کرد.

او تصریح کرد: آزادگی، حریت، اخلاق، برادری، برابری، مودت و ... از جمله صفات خوبی است که در آموزه‌ها و مفاهیم دینی در خصوص تعاون بدان پرداخته شده است و این ویژگی‌ها باید به صورت پررنگ در بخش تعاون دیده شود.

وی با بیان اینکه اتاق تعاون ظرفیت‌های زیادی برای کمک به رشد بخش تعاون دارد، بر تاثیرگذاری این اتاق در رسیدن بخش تعاون به اهداف تعریف شده تاکید کرد.

این مقام مسئول در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در حق حوزه تعاون کشور اجحاف شده است، افزود: ظلمی که از سوی مجلس، دولت و سایر مجموعه‌های دولتی در بخش تعاون صورت گرفته، نابخشودنی است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه تعاونی‌ها باید خوداتکایی باشد، افزود: فعالان بخش تعاون در کشور نیز در معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه تعاون کوتاهی کردند و باید عقب ماندگی‌ها جبران شود. متاسفانه در سال گذشته ۳۱۷ میلیون تومان اعتبار که قرار بود در حوزه توانمندسازی، حمایت، تشکیل و آموزش تعاونی‌های استان مرکزی هزینه شود بدون استفاده به وزارتخانه برگشت داده شد که یک افتخار منفی برای اداره کل تعاون استان است.

سام‌دلیری تصریح کرد: تلفیق بخش تعاون با بخش خصوصی و دولت طبق اصل ۴۴ منجر به تقویت اصل سه‌جانبه‌گرایی شده و بستر توسعه بخش تعاون را تقویت می‌کند و استان مرکزی نیز به دلیل فعالیت صنعتی و کشاورزی از ظرفیت بالایی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در قالب تعاونی‌ها برخوردار است و کسب رتبه برتر کشوری را دارد.

وی در ادامه خواستار تشکیل مرکز نوآوری و توسعه بخش تعاون در استان مرکزی شد و افزود: راه‌اندازی این مرکز در استان مرکزی مغفول مانده است و ضروری است تا هرچه سریعتر در اتاق تعاون تشکیل شود تا بتوان تعاونی‌های دانش‌بنیان و جدیدالتاسیس را در این مجموعه تقویت کرد.

او بیان کرد: البته مذاکراتی با مجموعه جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز برای تشکیل مرکز نوآوری و توسعه بخش تعاون صورت گرفته است تا در سایه این فرصتی که خلق می‌شود، از ظرفیت آموزشی و تحقیقاتی این نهاد در این مرکز بهره‌گیری شود.

سام‌دلیری تصریح کرد: عدم آگاهی هیات مدیره تعاونی‌ها نسبت به مسائل اجتماعی و اقتصادی از مهمترین معضلات تعاونی‌هاست و جهاددانشگاهی می‌تواند با معرفی افراد توانمند در این حوزه‌ها سطح آگاهی و دانش اعضای هیات مدیره تعاونی‌ها را ارتقا بخشد.

وی نبود شفاف‌سازی را از معضلات تعاونی‌ها دانست و افزود: باید با فعال کردن سامانه مربوطه کلیه فعالیت‌های تعاونی‌ها شفاف و بدون هیچگونه شائبه ای منعکس شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تعاوني اصل 44 استانی اقتصادی اتاق تعاون استان مرکزی استان مرکزی تعاونی ها بخش تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۸۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، درخصوص وضعیت ساخت و ساز‌های صورت گرفته در اطراف باغ گیاه‌شناسی با بیان اینکه باید تدبیری اندیشیده شود که آسیبی به باغ وارد نشود، خاطرنشان کرد: البته به این معنا نیست که تعاونی واحد‌های آپارتمانی خود را نسازد؛ تعاونی می‌تواند واحد‌ها را بسازد و تعهدات خود را براساس پروانه انجام دهد.

وی افزود: زمین در آن محدوده زیاد است؛ هم تعاونی زمین زیادی در اختیار دارد و هم دستگاه‌های دیگر زمین دارند و باید ساخت و ساز در جانمایی درست صورت بگیرد. اینکه در مجاورت باغ گیاه شناسی ساخت و ساز انجام شود، خلاف قانون است و امکان پذیر نیست.

عباسی همچنین تصریح کرد: قرار بر این شده برای ساخت و ساز‌هایی که پیش از این صورت گرفته، محدودیت ارتفاع لحاظ شود و بیش از چهار یا پنج طبقه مجوز ساخت ندهند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دستگاه‌ها با یکدیگر توافق کردند که اگر در زمین‌های تعاونی قابلیت جانمایی باقی مانده پروژه نباشد و در زمین‌های مجاور ساخت و ساز صورت بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • هوینس: توخل نگرش متفاوتی دارد
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند