Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@22:52:12 GMT

واکنش‌ اردوغان و بوریس جانسون به تحولات افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۹۰۸۷

واکنش‌ اردوغان و بوریس جانسون به تحولات افغانستان

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از یورونیوز، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس با این حال افزود: «به وضوح تغییر قدرت (رژیم) در افغانستان در حال وقوع است.»

وی تاکید کرد که دقیقا نمی‌دانند این رژیم چه رژیمی خواهد بود.

جانسون از سازمان ملل و نیرو‌های ناتو خواست با یکدیگر متحد شوند: «ما نمی‌خواهیم به‌طور دو جانبه کسی طالبان را به رسمیت بشناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اردوغان: باید جلوی مهاجرت فزاینده افغان‌ها از کشورشان را بگیریم

رئیس جمهوری ترکیه نیز می‌گوید کشورش همراه با پاکستان برای ثبات در افغانستان تلاش خواهد کرد تا همزمان با حملات سراسری طالبان، موج فزاینده مهاجرت از این کشور را متوقف کند.

رجب طیب اردوغان، روز یکشنبه با اشاره به اینکه افغان‌ها به صورت فزاینده‌ای در تلاش برای مهاجرت به ترکیه از مسیر ایران هستند، تاکید کرد برای ایجاد ثبات در این کشور و جلوگیری از مهاجرت گسترده مردم از این کشور باید تلاش‌های بین‌المللی صورت گیرد.

اردوغان در این مراسم که همراه با رئیس جمهوری پاکستان برگزار شد از این کشور خواست که به «وظیفه حیاتی» خود برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان عمل کند.

او همچنین افزود: «همکاری ترکیه و پاکستان برای این منظور ضروری است و آنکارا از همه امکانات خود برای این منظور استفاده خواهد کرد.»

کانادا کارکنان سفارتش را از کابل خارج کرد

کانادا اعلام کرده است که در پی وخامت اوضاع در افغانستان، به طور موقت کار دیپلماتیک خود را در کابل متوقف می‌کند و کارکنان سفارت را به کانادا برمی‌گرداند.

مارک گارنو، وزیر خارجه کانادا، گفت: «اوضاع در افغانستان به سرعت در حال تغییر است و این قضیه توانایی‌مان در تامین ایمنی و امنیت ماموریت‌های سفارتخانه را با چالش‌های جدی روبرو می‌کند.»

او همچنین درباره کارکنان سفارت این کشور در کابل گفت: «آن‌ها اکنون به سلامت در حال بازگشت به کانادا هستند.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: علیرضا زاکانی محمد مخبر محرم شب های محرم کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان شب هفتم محرم رجب طیب اردوغان جانسون افغانستان علیرضا زاکانی محمد مخبر محرم شب های محرم کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان شب هفتم محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوست: مهدی نصیری فعال فرهنگی-مذهبی دهه هفتاد شمسی که پیشتر در رسانه‌های جریان انقلابی قلم می‌زد، پس از تشدید فاصله خود با گفتمان انقلاب اسلامی حالا به کانادا رفته و در مصاحبه‌ای به جریان‌های برانداز مشاوره داد.

نصیری در گفت و گو با رسانه‌ سلطنتی BBC فارسی، گفت: « اگر بخواهم در یک عبارت مقصودم را از کاری که اپوزیسیون باید انجام دهد بگویم، این است که شکاف و فاصله بین شاهزاده و تاجزاده {زندانی امنیتی} برداشته شود.»

نصیری در سال‌های اخیر سرشبکه ارتباط بخشی از حلقه‌های به اصطلاح روشنفکری ضد نظام در فضای مجازی بود که هفته گذشته ایران را به مقصد کانادا ترک کرد.

کد خبر 848229 منبع: ایران برچسب‌ها پهلوی خبر ویژه مصطفی تاجزاده

دیگر خبرها

  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • دواین جانسون اتهامات اخیرش را رد کرد؛ گمانه‌زنی از آینده راک در WWE
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد
  • تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است