Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:59:22 GMT

روز حسین در قلب نیویورک و اهتزاز پرچم حسینی

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۹۱۸۶

روز حسین در قلب نیویورک و اهتزاز پرچم حسینی

به گزارش ایرنا، مسلمانان شهر نیویورک که هر ساله در یکی از خیابان های منهتن برای نوحه خوانی و عزاداری سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت امام حسین (ع) و یارانش گردهم می آیند، امسال نیز آیین دیرینه خود را با رعایت دستور العمل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی برگزار کردند.
 

در این آیین، اتباع کشورهای مختلف از جمله ایران، هند و پاکستان همراه با فرزندان و خانواده های خود حضور یافتند تا علاوه بر سوگواری برای ابا عبدالله الحسین (ع) و یارانش، فرهنگ عاشورا را هم در فرزندان خود نهادینه کنند و هم آن را به جهان غرب یادآور شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سوگواران حسینی در این مراسم برای سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) سینه زنی کردند و منادی صلح ،عدالت و پرهیز از خشونت و افراطی گری شدند.
مسلمانان منهتن، از رهگذران خارجی که شاید برای آنها این آیین تازگی داشت، با شاخه گل های رز قرمز و نامه هایی که در آن قیام عاشورا توضیح داده شده، استقبال کردند.



بیماری همه گیر کوید ۱۹ در جهان باعث شده، آیین سوگواری ماه محرم در آمریکا نیز دیگر نقاط جهان بصورت مجازی برگزار و حسینیه ای مجازی شکل گیرد.
حسینیه‌ای که از جای جای این کشور و حتی کشورهای دیگر با اتصال به برنامه‌های نشست جمعی همچون زوم یا دیگر نرم‌افزارها، برپا می‌شود و دلدادگان همچون دانه‌های تسبیح در این فضا، کنار هم قرار می‌گیرند و قرآن و زیارت عاشورا می‌خوانند.

پیش از بیماری همه گیر کرونا، هر سال در چندین مرکز مهم اسلامی در نیویورک، واشنگتن و کالیفرنیا و همچنین هیات‌های محلی و خانگی برنامه‌های سوگواری و معرفتی برای شناخت هر چه بیشتر حضرت امام حسین(ع)، ابعاد زندگی و شخصیت ایشان بصورت حضوری برگزار می شد.
نزدیک ترین یکشنبه به روز عاشورا در نیویورک "روز حسین" نامگذاری شده است.

برچسب‌ها ماه محرم نیویورک ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم نیویورک ایالات متحده آمریکا ماه محرم نیویورک ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم مرغملک قهرمان مسابقات مینی فوتبال جام پرچم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: مرحله نهایی مسابقات جام پرچم شهرستان شهرکرد، تیم امید مرغملک با نتیجه ۲ بر ۱ تیم شهدای روستای خوی را شکست داد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و به مسابقات استانی راه یافت.

دیگر خبرها

  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • پرچم فلسطین بر فراز دانشگاه هاروارد!
  • (عکس) حسین حسینی به جانشینش در استقلال؛ مطمئنم که می‌درخشی
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • تیم مرغملک قهرمان مسابقات مینی فوتبال جام پرچم
  • سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه