Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@02:03:45 GMT

کشف مومیایی دختر 6 ساله فرازمینی!+ عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۹۲۱۴

کشف مومیایی دختر 6 ساله فرازمینی!+ عکس

مومیایی 15 سانتی متری متعلق به دختربچه 6 ساله در شیلی بسیار مرموز است و باعث شگفتی دانشمندان شده است.

به گزارش برنا؛ مومیایی به جسدی گفته می شود که پوست و گوشت خشک شده آن در اثر تماس عمدی یا تصادفی با مواد شیمیایی، سرمای فوق العاده زیاد، رطوبت بسیار پایین یا عدم وجود هوا حفظ شده است. مومیایی کردن، روشی برای حفظ جسد است که در آن امعاواحشا و مغز را پیش از خواباندن جسد در سدیم کربنات از بدن خارج می کردند و سپس در نوارهای پارچه ای می پیچیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مومیایی کردن اجساد اشراف و امرا در مصر باستان مرسوم بوده است. مومیایی ها مربوط به سال های خیلی دورتر است.

مومیایی یک اسکلت با ظاهری عجیب نخستین بار در سال 2003 در منطقه صحرای آتلانتیک Atacama در کشور شیلی شناسایی شد و برای سال ها دانشمندان گمان می کردند، این مومیایی متعلق به عضوی از تمدن هوشمند فرازمینی است.

 اما اسکن و پژوهش های جدید نشان داده است که این اسکلت 15 سانتی متری متعلق به دختری شش ساله دچار نوعی بیماری ژنتیکی کوتاه قدی و رشد غیر طبیعی جمجمه بوده است.

کارشناسان با بررسی دقیق مومیایی دریافتند نوعی جهش ژنتیکی سبب ناهنجاری در رشد و نیز مرگ زودهنگام این کودک شده است.

مطالعه دقیق dna دریافتی از مومیایی، ناقض تمام فرضیه های طرفداران هوشمندان فرازمینی است که در طول سال ها شایعه های مختلف درباره این مومیایی مطرح کرده بودند.

 محققان آمریکایی دو دانشگاه کالیفرنیا و استنفورد با استخراج dna از استخوان مومیایی که در منطقه ای باستانی در کشور شیلی پیدا شده است دریافتند که متعلق به انسان و نه موجود هوشمند فرازمینی است.

 محققان نوع بیماری این مومیایی را که دارای تعداد دنده کمتری نسبت به انسان های عادی است را نوعی بیماری ژنتیکی مانند اسکولیوز معرفی کرده اند که سبب کوتاه قدی، انحنای ستون فقرات، تعداد کم دنده ها و رشد غیر طبیعی سرمی شود.

پژوهشگران اعتقاد دارند مرگ این دختر، حدود 40 سال پیش رخ داده است، اما در آن زمان به دلیل کمبود امکانات درمانی والدین کودک موفق به نجات و درمان فرزند خود نشده اند.

صحرای شیلی یکی از مرموز ترین مناطق در کره زمین و سوژه بسیاری از کارشناسان در زمینه ارتباط انسان با حیات فرازمینی است.

برخی محققان وجود معادن نیترات رها شده در این صحرا را موثر در ایجاد ناهنجاری های مادرزادی و حتی دگرگون شدن شکل اسکلت های انسانی می دانند که سبب اثرگذاری بر dna می شود.

 بومیان آمریکای جنوبی به طور کلی دارای قدی متوسط هستند و کارشناسان دلایل مختلف برای این وضعیت را نوع تغذیه، وضعیت آب و هوایی و ژنتیک می دانند ،در مقابل برخی کشور ها دارای میانگین بالاترین اندازه قد هستند که می توان کشور هلند را نام برد که اهالی بومی این کشور میانگین قد 183 سانتی متر دارند.

پژوهش درباره این اسکلت و دلیل مومیایی کردن آن به وسیله دانشمندان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوست گوشت مغز مصر تمدن رشد ناهنجاری مرگ باستانی والدین درمان زمین حیات فرازمینی ژنتیک هلند مومیایی دختر ۶ ساله فرازمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن مرموز «یسنای» ۴ ساله در زمین کشاورزی +تصویر

با گذشت ۵ روز از مفقود شدن «یسنا دیدار»، دختر ۴ساله گلستانی، هنوز هیچ اثری از وی به دست نیامده است.

 

به گزارش فارس، چند روزی است که در گلستان موضوع مفقود شدن یسنای ۴ساله در روستای یلی بدراق کلاله در صدر اخبار قرار دارد. عصر یکشنبه ۹ اردیبهشت یسنای ۴ساله همراه خانواده در روستا، هنگام رفتن به مزرعه ناگهان ناپدید می‌شود.

مادر دختر بچه چهارساله کلاله‌ای به نام «یسنا دیدار» بعد از ظهر روز یکشنبه به همراه فرزندش برای کار به مزرعه رفته بود و بنابر اظهارات خودش بر اثر غفلت، کودک از او فاصله گرفته و به دلیل اینکه ارتفاع و حجم محصولات کشاورزی بالا بوده کودک مفقود می‌شود. به طوری که ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۹ اردیبهشت گم‌شدن یک دختر ۴ساله در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق کلاله» از سوی بخشداری به هلال‌احمر گلستان گزارش شد.

از همان دقایق اولیه بروز این حادثه گروه‌های امدادی محلی و نیروهای امداد و نجات هلال احمر گلستان دست به کار شده و کار جستجو برای یافتن این دختر خردسال را آغاز می‌کنند.

در چند روز گذشته تیم‌های مختلف امدادی همراه با تجهیزات مختلف به منطقه گسیل داده شدند و کار تجسس را انجام دادند، اما متاسفانه هنوز آثاری از این دختر بچه یافت نشده است.

مدیر عامل هلال احمر گلستان قاسم غریب آبادی می‌گوید از لحظات اولیه عملیات امدادی با ظرفیت ۱۵۰ نیروی امدادی آغاز شد و کار تجسس با وسائلی همچون کوادکوپتر، هلی شات، سگ‌های جستجوگر و بالگرد هلال احمر همچنان ادامه دارد.

به گفته غریب آبادی تا شعاع ۵ کیلیومتری منطقه طی سه بار مداوم مورد تجسس قرار گرفته است اما علی رغم تجسس ۵ روزه، متاسفانه هنوز هیچ آثاری از این دختر بچه ۴ساله پیدا نشده است.

دیگر خبرها

  • «یسنا» زنده پیدا شد + فیلم
  • یسنا ۴ ساله بعد از ۵ روز زنده پیدا شد | او کجا مانده بود؟ +فیلم لحظه پیدا شدن
  • ماجرای مفقود شدن «یسنای» ۴ ساله در گلستان
  • مفقود شدن مرموز «یسنای» ۴ ساله در زمین کشاورزی +تصویر
  • ماجرای مفقود شدن«یسنا» ۴ ساله چیست؟
  • ماجرای مفقود شدن «یسنای» ۴ ساله چیست؟
  • کودک چهار ساله که هنگام رفتن به مزرعه ناپدید شده/ این عکس‌ها متعلق به یسنا است
  • این دختر ۴ ساله را پیدا کنید | ماجرای مفقود شدن«یسنا» ۴ ساله چیست؟
  • لیفت وزنه 210 کیلویی توسط دختر 13 ساله
  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله