Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملک فاضلی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره شیوع گسترده کرونا در کشور و انتقاد از نحوه مدیریت مبارزه با آن اظهار داشت: آقای سعید نمکی وزیر بهداشت اخیرا بازدیدی از استان سیستان و بلوچستان به منظور بررسی عقب‌ماندگی‌های تاریخی در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی این استان داشته و این موضوع را پذیرفتند که تخت‌های بیمارستانی،‌ تجهیزات بیمارستانی،‌ نیروی انسانی،‌ خانه‌های بهداشت و سیستم بهداشتی این استان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیماری کووید ـ 19 در استان‌ها و شهرستان‌هایی که زیرساخت‌های بهداشتی، اقتصادی و سوء تغذیه دارند بیشتر است و همین موضوع موجب تنزل تاب‌آوری جامعه شده است و به همین دلیل عوارض و مرگ و میر در این استان‌ها بیشتر است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس درباره انتقال کرونا از طریق مرزها اظهار داشت: من به عنوان یک پزشک و کارشناس بهداشت معتقد به ورود بیماری کووید ـ 19 از مرزها نیستم لذا باید افزایش تعداد جانباختگان و مبتلایان به کرونا را در ضعف و مشکلات دیگر مشاهده کنیم در حالی که مسدود کردن مرزها و قرنطینه نتوانسته منجر به تضعیف این بیماری شود. 

وی گفت: تنها راه‌حل کنترل کرونا، واکسیناسیون فوری و سریع در کل کشور و در ظرف دو هفته است ضمن اینکه واکسیناسیون کل جمعیت استان‌های پرخطر هم در کنترل این بیماری بسیار تأثیرگذار است و بر همین اساس توصیه می‌کنم که واکسیناسیون گسترده بدون در نظر گرفتن سن و در فاصله زمانی کوتاه و حداکثری می‌تواند فواید مؤثرتری را داشته باشد. 

نماینده سراوان در مجلس گفت: 60 درصد نان شبانه مردم سراوان از تلاش‌های روزانه آنها در مرزها به دست می‌آید و نبایستی اقتصاد خانوارها و معیشت آنها را با تعطیل کردن مرزها از بین برد. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو کمیسیون بهداشت مجلس سیستان و بلوچستان قرنطینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای مقابله با بیماری نیوکاسل، طرح واکسیناسیون طیور در زنجان اجرا شد.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل و بر اساس وظایف قانونی سازمان دامپزشکی کشور در مبارزه با بیماری‌های دام و طیور و جلوگیری از سرایت و انتشار آنها، مرحله دهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت علیه بیماری نیوکاسل در سطح استان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه نیوکاسل یک بیماری ویروسی است، گفت: در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولاً نمی‌توان درمان خاصی انجام داد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی زنجان گفت: طی دو ماه گذشته بیش از ۳۵۷ هزار و ۷۰۰ قطعه طیور بومی در روستاهای شهرستان‌های تابعه استان با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به صورت آشامیدنی مورد واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

حاج‌کاظمی گفت: نیوکاسل یکی از بیماری‌های مهم و قابل توجه در گله مرغ و خروس یا ماکیان است که در صورت بروز، سبب خسارات سنگین به پرورش‌دهندگان طیور صنعتی (مرغداری‌ها) و روستاییان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی در طیور بومی، مانع از سرایت بیماری به مجموعه‌های پرورش صنعتی طیور می‌شود.

کد خبر 748669

دیگر خبرها

  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد