Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:54:30 GMT

۵۰ درصد زمین پهنه شمالی دشت میناب مجاز به کشت است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۹۶۴۳

۵۰ درصد زمین پهنه شمالی دشت میناب مجاز به کشت است

فریدون همتی یکشنبه شب در نشست شورای حفاظت منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی هرمزگان که با هدف رصد و پایش برنامه تامین آب استان برگزار شد، افزود با توجه به اینکه در سالجاری نیز با خشکسالی روبرو هستیم، منابع آبی لازم برای کشت نخست در سطح یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار در پهنه سه‌هزار هکتاری شمال دشت میناب پیش بینی شده است که با برنامه‌ ریزی سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداری و آب منطقه ای و در توافق با بهره برداران تخصیص می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: آب لازم برای کشت نخست اراضی دشت میناب در سطح ۵۰۰ هکتار از دیگر پهنه کشاورزی ۷۰۰ هکتاری در این محدوده  نیز پیش بینی شده است که امیدواریم با بهبود میزان بارش ها در نیمه دوم سال، امکان تأمین منابع آبی برای بهره برداران این ۲ پهنه به منظور انجام کشت دوم فراهم شود.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: امکان تامین آب بخش کشاورزی در روستاهای بخش مرکزی میناب و شمال میناب شامل روستاهای نوبند، حاج خادمی، دمشهر، گوربند، پشته گوربند، چاه شیرین، چاه اسماعیل، زیارت مولا و شهر تیرور که بهره برداران این ۲ پهنه هستند، با این سیاست گذاری و مطابق الگوی کشتی که جهاد کشاورزی ابلاغ خواهد کرد، فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم شورای حفاظت منابع آب، بهره برداران این پهنه ها تنها امکان کشت محصولاتی را دارند که تا دیماه قابل برداشت باشد، اضافه کرد: در این  پهنه های کشاورزی بیش از ۸۰۰ بهره‌بردار وجود دارد که زمینه اشتغال پنج ‌هزار نفر را فراهم کرده است.
رییس شورای حفاظت منابع آب استان هرمزگان همچنین گفت: بهره‌بردارانی که در اراضی با مقیاس بزرگ کشت می کنند، حداکثر می توانند ۵۰درصد اراضی و بهره بردارانی که اراضی با مقیاس محدود دارند، می توانند تمامی اراضی را به زیرکشت ببرند و تصمیم گیری در این خصوص بر عهده سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداری و آب منطقه ای است که از طریق تعامل با بهره برداران و به صورت عادلانه آب را به این پهنه ها تخصیص دهند.
شهرستان میناب به عنوان یکی از قطب های مهم کشاورزی استان در زمینه مرکبات،نخل و صیفی در ۹۰کیلومتری شرق هرمزگان واقع شده است.

برچسب‌ها میناب استانداری هرمزگان  فریدون همتی هرمزگان اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میناب استانداری هرمزگان فریدون همتی میناب استانداری هرمزگان فریدون همتی هرمزگان اراضی کشاورزی بهره برداران منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر

سرهنگ سید جلیل نبوی رستاقی فرمانده انتظامی شهرستان رامسر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف غیر قانونی، دیوارکشی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی منطقه روستایی شستا در شهرستان رامسر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این ماموریت، پس از هماهنگی‌های قضائی و با حضور نمایندگان اداره جهادکشاورزی نسبت به تخریب دیوارکشی‌ها و بنا‌های ایجاد شده در این زمین اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از آزادسازی ۲۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی در این عملیات خبر داد و گفت: ارزش زمین رها سازی شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.

سرهنگ "نبوی" با اشاره به تشکیل پرونده برای یک نفر در این راستا و معرفی وی به مراجع قضائی، افزود: حفظ بیت المال و اراضی ملی از دست متصرفان و سود جویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و با متخلفان و متصرفان اراضی ملی برابر قانون و با قاطعیت برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • ۱۲ طرح با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر