Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:11:05 GMT

پرداخت بیش از ۹۸ درصد مطالبات گندم‌کاران همدان

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۹۷۳۳

پرداخت بیش از ۹۸ درصد مطالبات گندم‌کاران همدان

ایسنا/همدان مدیرکل غله‌و خدمات بازرگانی استان همدان از پرداخت بیش از ۹۸ درصد کل مطالبات گندم‌کاران استان همدان خبر داد.

مسعود بکایی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: از چهارم تیر ماه تا ۲۳ مرداد ماه، ۱۹۸ هزار تُن گندم مازاد از گندم‌کاران و دهقانان سطح استان همدان توسط مراکز خرید تضمینی به ارزش۹۹۶  میلیارد و ۷۵۲ میلیون تومان خریداری شده که از این میزان گندم خریداری شده طی هشت مرحله افزون‌بر ۹۸۰ میلیارد تومان  از مطالبات گندم‌کاران معادل ۹۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۵ درصد پرداخت و مبلغی افزون‌بر ۵۲ میلیارد تومان  از مطالبات کشاورزان در صف پرداخت قرار دارد.

وی  میزان خرید تضمینی گندم استان در ۲۳ مرداد ماه را ۷۱۹  تُن برشمرد و افزود: از ۱۹۸ هزار تُن گندم مازاد خرید تضمینی سطح استان، مقدار خرید گندم به تفکیک توسط مراکز دولتی ۲.۱۵۳تُن، خرید گندم توسط مباشر(تعاونی‌های روستایی)۷۲هزار و ۶۳۵تُن و توسط کارخانجات آرد ۳۲هزار و ۱۹۴تُن بوده است.

بکایی با بیان اینکه شهرستان رزن با تحویل ۴۹ هزار و ۹۸۰ تُن گندم بیشترین و شهرستان فامنین با ۲۶۳۷ تن گندم کمترین و پایین‌ترین گندم تحویلی به مراکز خرید تضمینی گندم را تا ۲۳ مردادماه داشته است، تصریح کرد: فعالیت مراکز خرید تضمینی گندم و کلزا سطح استان همدان از چهارم تیر ماه آغاز شده و  این مراکز تا زمانی که محصول برداشت نشده در  سطح مزارع استان وجود دارد دایر خواهند بود.  

وی خاطرنشان کرد: طی چهارم تیر ماه تا ۲۳ مردادماه  علاوه بر شهرستان‌های فامنین و رزن شهرستان‌های همدان ۱۱ هزارو ۱۹۱تُن، ملایر ۶۷۲۸تُن، نهاوند ۲۶ هزار و  ۷۸۴ تُن، تویسرکان۹۱۷۷تُن، کبودرآهنگ ۴۳ هزار و ۷۰۲تُن، بهار۱۲هزار ۲۲۲ تُن و اسدآباد ۳۵ هزارو ۸۲ تُن به تفکیک دارای تحویل گندم مازاد توسط کشاورزان  به مراکز خرید تضمینی گندم بوده‌اند.

بکایی اضافه کرد: ۵۲ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان همدان فعالیت دارند که از این تعداد مراکز دو مرکز خرید به‌صورت دولتی، یک مرکز مربوط به دانه‌های روغنی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی هستند.

مدیرکل غله‌و خدمات بازرگانی استان همدان بیان کرد: سال گذشته مراکز خرید تضمینی سطح استان همدان ۴۳۸ هزار ۸۱۳ تُن گندم مازاد از کشاورزان گندم‌کار استان خریداری کردند که با توجه به کاهش تولید امسال گندم پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری گندم‌کاران ۲۵۰ هزار تُن از گندم مازاد خود را به مراکز خرید تحویل دهند.

وی مقدار خرید تضمینی گندم سطح استان تا ۲۳ مرداد ماه سال گذشته را ۴۱۷ هزار و ۸۷۷ تُن برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر میزان خرید گندم تضمینی استان از آغاز فعالیت مراکز در چهارم تیرماه تا ۲۳ مرداد ماه به نسبت مشابه سال قبل با مقدار ۲۲۰ هزار و ۳۷۳ تُن معادل ۵۳ درصد از  اختلاف کاهش برخوردار است.

مدیرکل غله‌و خدمات بازرگانی استان همدان در ادامه از خرید تضمینی ۱۲۷۶ تُن محصول به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد و ۲۳ میلیون تومان از کلزاکاران این استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان معادل ۹۱.۹ درصد از مطالبات کلزاکاران سطح استان توسط مراکز خرید تضمینی پرداخت شده و بیش از ۱۱ میلیارد و ۳۱۲ میلیون تومان آن در نوبت پرداخت قرار دارد.

بکایی اضافه کرد:بر اساس پیش‌بینی و برآورد جهاد کشاورزی استان همدان امسال بیش از ۱۵۰۰تُن از محصول کلزا توسط کشاورزان به مراکز خرید تضمینی تحویل داده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در سال‌زراعی جاری هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این استان به‌صورت آبی و۳۳۳هزار هکتار نیز به‌صورت دیم به کشت محصول گندم اختصاص دارد که بر اساس پیش‌بینی‌ها  امسال از این سطح اراضی زیر کشت در مجموع حدود ۳۰۰ هزار تُن محصول برداشت خواهد شد.


انتهای پیام

 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مطالبات گندمکاران کلزا خريد تضميني سطح زیر کشت مراکز خرید تضمینی خرید تضمینی گندم سطح استان همدان مراکز خرید میلیون تومان ۲۳ مرداد ماه تا ۲۳ مرداد گندم مازاد گندم کاران هزار ت ن ت ن گندم ن خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید سعید راد امروز پنج شنبه (۱۳ اردیبهشت) در سفر به خوزستان از مراکز خرید محصولات گندم در استان دیدن کرد.

وی در این بازدید از روند خرید محصول کشاورزان خوزستانی و نیز حمل و جابجایی گندم‌های خریداری شده از مراکز روباز به سیلو‌ها و کارخانه‌های آرد استان دیدن کرد.

سید سعید راد، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه استان خوزستان از قطب‌های اصلی تولید گندم در کشور است، گفت: تمامی تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان استان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به بارش باران در استان با همکاری دستگاه‌های مختلف گندم‌های خریداری شده در مراکز روباز به مراکز استاندارد و سیلو‌ها ارسال می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد