Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام سید مهدی خضری امام جمعه موقت قزوین در شب هفتم محرم در هیئت حسین‌جان قزوین اظهار کرد: ظرفیت عظیمی در عاشورا برای خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن سازی وجود دارد و حضرت سیدالشهدا(ع) هدف از قیام خود را اصلاح امت جدش یعنی جامعه‌سازی می‌داند و هنوز هم ما میانه راهیم و این هدف سیدالشهدا(ع) تحقق کامل نیافته و درزمان بقیه الله، قیام امام حسین علیه السلام تکمیل می‌شود و باید بدانیم قیام سیدالشهدا(ع) برای رقابت و قدرت طلبی و دنیای بی ارزش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در انقلاب اسلامی باید همیشه مراقب باندهای قدرت و ثروت باشیم و چیزی که به عدالت و انقلاب آسیب می‌زند، شکل‌گیری همین باندهای قدرت و ثروت است. باید مراقب انقلابی نماها بود، آن‌هایی که دزدی و اختلاس را به اسم توسعه و پیشرفت، ارزش جلوه می‌دهند.

امام جمعۀ موقت قزوین، قیام حضرت سیدالشهدا(ع) را در جهت روشن کردن علامت‌های دین رسول خدا و تمدن‌سازی خواند و تصریح کرد: هدف از انقلاب در نگاه امام و رهبری نیز همین چیزها است، تشکیل جامعه و حکومت اسلامی چشم انداز انقلاب اسلامی ایران است و عاشورا مقدمه‌ای برای جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است. در قیامی که برای خداست، حکومت و شهادت هردو پیروزی است.

خضری اظهار کرد: تمدن‌سازی با تمدن بازی متفاوت است، برخورد بعضی با بیانات‌ رهبری مثل آدامس است وقتی شیرینی آن رفت، دیگر برایشان مهم نیست مثلا می‌گویند دیگر سه سال از بیانیه گام دوم گذشته است. ولی باید بدانیم که رهبری نقشه را پهن کرده است و ما امروز باید ببینیم در این نقشه در کجای راه هستیم.

وی افزود: نگاه به عاشورا دو نوع است :1_نگاه حداقلی 2_نگاه حداکثری که در نگاه اول سطح نگاه در حد قیمه هیات و اسب حضرت سیدالشهدا(ع) است.

امام جمعۀ موقت قزوین عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های عاشورا ایجاد پیوند اجتماعی است که در جامعه‌شناسی امروز دنیا دارای اهمیت است. امروز به طور عینی آثار امت‌سازی عاشورا را در جریان اربعین می‌بینند و شعار الحسین یجمعنا یعنی حسین علیه السلام مارا جمع کرده است و چه کسی غیر از او می‌توانست همه را جمع کند و اگر عالم را خرج کنند که یک اربعین درست کنند، نمی‌توانند که تجمع انسان‌ها و قلوب همزمان باشد.

خضری با اشاره به اینکه بقیه الله(عج) می‌فرمایند اگر شیعیان ما در امر ولایت ما اجتماع قلوب کنند، ظهور به تأخیر نمی‌افتد، تصریح کرد: امام حسین(ع) با جریان اربعین در حال امت‌سازی در این راستا است، جایی که امام باشد اجتماع قلوب وجود دارد. بعضی با یک استوری و موضع‌گیری بین خطوط محبین سیدالشهدا(ع) فاصله می‌اندازند که خلاف اراده ایشان است.

امام جمعۀ موقت قزوین در پایان عنوان کرد: یکی از مولفه‌های جامعه‌پردازی به تعبیر حضرت آقا، ایجاد باور عمومی است و دشمن سیل شبهات را جاری می‌کند که نگاه‌هایمان و باورهایمان متفرق شود، همین شش ماهۀ ابا عبدالله با جریان شیرخوارگان در حال امت‌سازی است؛ حضرت علی اصغر هنوز هم درحال سربازی کردن است و عاشورا تمام نشده بلکه جاری و زندگی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین عاشورا تمدن نوین اسلامی سیدالشهدا ع موقت قزوین تمدن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است

حسین بامیری در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: همانطور که نبی مکرم اسلام (ص) کار و کوشش را همانند جهاد در راه خدا مقدس دانسته و کارگر را به مجاهد فی سبیل‌الله تشبیه می‌نماید و همان اجر و پاداش را برای او متذکر می‌گردد.

وی تصریح کرد: آیین مقدس اسلام کار مفید و سازنده را عبادت تلقی نمود و رشد تعالی انسان را تنها در سایه کار و کوشش می‌داند، در دین مبین اسلام نیل به مدارج عالیه کمال و راه رسیدن به مراتب پیشرفت، صرفاً در سایه کار و تلاش آگاهانه براساس معیارهای الهی بوده، و به همین جهت اسلام با عبادت تلقی کردن کار و کوشش، انسان‌ها را توصیه به رعایت آداب و شرایط عبادت در انجام کارهای مختلف کرده است.

بامیری بیان داشت: نگاهی که دین مبین اسلام به جامعه کارگری دارد نگاه رأفت همراه با احترام است، جامعه‌ی کارگری ما یک جامعه‌ی وفادار به کشور و وفادار به نظام بوده، ما چه در شکل گیری انقلاب و چه بعد از انقلاب و چه در ۸ سال دفاع مقدس شاهد از خود گذشتگی از این عزیزان بوده ایم و به دفعات زیادی این عزیزان مقابل دشمنان این نظام صف آرایی کرده جانانه از این نظام انقلاب دفاع کردند.

وی با اشاره به خلأهای موجود در قوانین مربوط به قانون کار در کشور بیان داشت: اگر شجاعت و از خود گذشتگی این قشر زحمت کش و بی ادعا نبود، اکنون شاهد این همه پیشرفت در تمامی حوزه ها نبوده ایم، متاسفانه قوانینی که فعلاً در کشور در خصوص قوانین مربوط به قانون کار می‌باشد، خلأهایی مشاهده می‌شود و در برخی موارد نیز قوانینی که وضع شده است به درستی اجرا نشده که این کار باعث بوجود امدن نارضایتی‌هایی شده که اکثراً هم به حق بوده است.

بامیری در پایان خاطر نشان کرد: بسیار ضرورت دارد که در قوانین وضع شده در رابطه با کار بازنگری صورت پذیرد و قطعاً این امر در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مربوطه با جدیت پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6092778

دیگر خبرها

  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است