Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بیمارستان کودکان امام حسین(ع) از ابتلای کودکان به قارچ سیاه و افزایش آمار کودکان مبتلا به کرونا در اصفهان در موج پنجم کرونا خبر داد.

مهرداد معمارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت ابتلای کودکان به کرونا و شیوع قارچ سیاه در اصفهان، اظهار کرد: در ۱۱ ماه از فروردین تا اول اسفند سال ۹۹ حدود ۹۰۰ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان امام حسین بستری شدند که این تعداد در شش ماه گذشته تقریباً ۸۰ درصد افزایش داشته و به بیش از یک هزار و ۵۰۰ بستری از اسفند سال گذشته تا مرداد ۱۴۰۰ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به میانگین سنی کودکان مبتلا به کرونا، ادامه داد: در بیمارستان کودکان امام حسین از نوزاد ۱۰ روزه تا ۱۴ ساله به دلیل ابتلاء به کرونا بستری هستند، اما میانگین سنی کودکان مبتلا به کرونا بین هفت تا ۱۰ سال است، تا چرخه تولید بیماری کنترل نشود، اوضاع هر روز بدتر خواهد شد و قطعاً اگر با همین روند پیش برویم شرایط خوبی نخواهیم داشت.

افزایش آمار ابتلای کودکان به کرونا

رئیس بیمارستان کودکان امام حسین (ع) اصفهان با بیان اینکه روزانه حدود ۱۰ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند، خاطرنشان کرد: آمار بستری و ابتلاء کودکان افزایش یافته و این آمار در هفته گذشته به حدود ۱۷ نفر نیز رسیده و هر روز آمار کودکان مبتلا به کرونا در موج پنجم و بحران کرونا رو به افزایش است.

وی در خصوص شیوع قارچ سیاه در کودکان مبتلا به کرونا در اصفهان، تصریح کرد: قارچ سیاه یا همان قارچ موکورمایکوزیس در بدن و محیط وجود دارد، اما سیستم ایمنی بدن در شرایط طبیعی اجازه رشد این قارچ بیماری‌زا را نمی‌دهد، اما اگر سیستم ایمنی فرد به دلایلی مانند ابتلاء به کرونا ضعیف شود، زمینه رشد این قارچ ایجاد خواهد شد و قارچ سیاه می‌تواند بر سیستم ایمنی بیمار غلبه کند، افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند بیشتر در معرض خطر ابتلاء به قارچ سیاه هستند.

معمارزاده با اشاره به اینکه سه کودک مشکوک به قارچ سیاه در بیمارستان امام حسین بستری بودند، افزود: این سه کودک که با علائم کرونا در بیمارستان بستری بودند، با توجه به شواهد و علائم مشکوک به ابتلای قارچ سیاه بودند و پس از انجام آزمایشات ابتلای یکی از آنها به قارچ سیاه قطعی شد، این کودک حدود هشت سال سن داشت و قارچ سیاه گونه، چشم و کام او را درگیر کرده بود و به ناچار پزشکان متخصص قسمت‌هایی از صورت کودک مبتلا به قارچ سیاه را تخلیه کردند.

۶ عمل جراحی بر روی کودک مبتلا به قارچ سیاه

وی ادامه داد: کودک مبتلا به قارچ سیاه تاکنون شش بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است، این کودک به دیابت نیز مبتلا است و همچنان برای ادامه روند درمان در بیمارستان بستری است و یکی دیگر از کودکانی که مشکوک به قارچ سیاه بود، مشخص شد دارای سیاه زخم بوده و کودک سوم نیز یک آبسه وسیع در صورتش داشت که بهبود یافت و از بیمارستان مرخص شد.

رئیس بیمارستان کودکان امام حسین (ع) اصفهان با بیان اینکه والدین باید به بروز علائم کرونا در کودکان توجه کنند، زیرا گاهی کودکان نمی‌توانند علائم را بیان کنند، اضافه کرد: کودکان مبتلا به کرونا معمولاً با علائمی از جمله تب، سرفه، مشکلات گوارشی، اسهال، درد شکم، تشنج، گرفتن مجاری تنفسی مراجعه می‌کنند، مراجعه به موقع به پزشک و از دست ندادن زمان طلایی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بیمارستان کودکان امام حسین کمبود تخت بستری، دارو و سرم نداریم، اظهار کرد: آمار بستری کودکان دارای علائم کرونا در اصفهان در مقایسه با ۱۲ روز گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است و با ادامه این روند ممکن آمار کودکان مبتلا به کرونا بیشتر شود، والدین باید در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس باشند و از حضور در تجمعات و دودهمی‌ها به شدت خودداری کنند.

کد خبر 514896

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بیمارستان امام حسین بیماری کرونا در کودکان علائم کرونا دلتا در کودکان کودکان و کرونا علائم کرونا در کودکان کودکان کرونا کرونا در اصفهان اخبار کرونا در اصفهان شیوع کرونا در اصفهان وضعیت قرمز کرونا در اصفهان قارچ سیاه ابتلا به قارچ سیاه علائم قارچ سیاه بیماری قارچ سیاه شیوع قارچ سیاه قارچ سیاه چیست کمبود دارو در بیمارستان های کرونا تخت بستری کمبود تخت بیمارستانی افزایش آمار کودکان مبتلا به کرونا افزایش کرونا در ایران وضعیت وخیم کرونا در اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیمارستان کودکان امام حسین کودکان مبتلا به کرونا مبتلا به کرونا کودک مبتلا قارچ سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سعید کیا کجوری در آیین گرامی داشت روز کار و کارگر و تجلیل از کارگران شاغل در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر گفت: با تلاش همه همکاران اداره کل و شرکت‌های تابعه بخش خصوصی، برای نخستین بار طی ۱۳ سال گذشته حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در سال ۱۴۰۲ از مرز یک میلیون تن گذشت.

کیا کجوری تاکید کرد: در مجموع بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن کالا در سال گذشته در این بندر تخلیه و بارگیری انجام شد که این امر مرهون زحمات همه‌ی همکاران عزیز در بخش‌های مختلف بوده است.

به گفته وی، بندر نوشهر بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی غرب استان است که حدود ۶۰۰ نفر در شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه‌های دریایی و بندری مشغول به کار هستند که حدود دو برابر نیرو‌های شاغل در این اداره کل است.

کیا کجوری با اشاره به زحمات شبانه روزی کارگران عزیز و نقش آفرینی آنان در رونق فعالیت‌های دریایی و بندری در بنادر تابعه اداره کل، از زحمات کارگران شاغل در شرکت‌های دریایی و بندری فعال در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، با اهدای لوح سپاس، قدر دانی کرد

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • حس خوب حمایت
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر