Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:52:49 GMT

کرونا بازار تاریخی اراک را برای چهارمین بار تعطیل کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۰۱۸۲

کرونا بازار تاریخی اراک را برای چهارمین بار تعطیل کرد

«علیرضا عسگری هزاوه‌ای» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علاوه بر بازار سرپوشیده اراک پاساژهای سرباز و سربسته، مراکز خرید و فروش بزرگ، بازارهای موقت و گروه‌های شغلی۴،۳،۲ به غیر از عرضه کنندگان مواد غذایی و صنوف گروه یک تعطیل هستند.

وی اظهار داشت: بازاریان و کسبه اراک همکاری خوبی با مصوبات ستاد مدیریت کرونا دارند و با وجود مشکلات اقتصادی برای کاهش ابتلا مردم، این مرکز تجاری مهم شهر را تعطیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول اجرایی هیأت امنای بازار اراک گفت: همکاری کسبه بازار اراک در حالی تعطیل شدند که با مشکلات متعددی از جمله چک برگشتی، عدم دریافت تسهیلات ارزان قیمت و اقساط معوقه دست و پنجه نرم می‌کنند.

عسگری هزاوه ای افزود: همراهی در بخشودگی و کاهش مالیات نیز در شرایط شیوع بیماری برای کسبه انجام نشد و تنها به تمدید اظهارنامه مالیاتی بسنده شد.

وی ادامه داد: بازار تاریخی اراک ۱۶ ورودی و خروجی و ۲۰ سرا و کاروانسرا و دارد که به راحتی امکان همکاری در تعطیلی نکردن بازار وجود دارد اما کسبه همراهی و نجابت از خود نشان دادند تا در کاهش شیوع کووید ۱۹ سهیم باشند.

وی اظهار داشت: باید در شرایطی که واکسیناسیون قشرها و طیف‌های مختلف درحال انجام است بخشی از سهمیه واکسن به کسبه بازار تخصیص داده شود.

مسئول اجرایی هیأت امنای بازار اراک گفت: کسبه بازار اراک با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کووید ۱۹ در مرکز نیکوکاری بازار اراک بسته کمک معیشتی بین باربران و دستفروشان بازار اراک توزیع می‌کنند.

مجموعه تاریخی بازار اراک با قدمت بیش از ۲۰۰ سال در زمان فتحعلی شاه قاجار به دست یوسف‌خان گرجی بنا گذاشته شد که به نوعی هسته اولیه شهر سلطان‌آباد را در خود داشت.

این مجموعه که ۱۴ هکتار است و به صورت ۲ راسته بازار عمود برهم ساخته شده، یکی از نمونه‌های ارزشمند معماری ایرانی و اسلامی است که تمامی جزئیات را با ظرافت و به بهترین کیفیت در خود دارد.

۲ هزار و ۳۳۸ نفر تاکنون در استان مرکزی به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ فوت کرده‌اند.
شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی بیماری های ویروسی اصناف تجارت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی بیماری های ویروسی اصناف تجارت بازار اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ۳ هزار و ۹۰۱ واحد کاهش یافت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۲۴ واحدی قرار گرفت و برای چهارمین روز متوالی در هفته جاری، نزولی شد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس با رشد ۴۲ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

در جریان معاملات امروز بازار سهام، ارزش بازار بورس تهران به ۷۸ همت و ۲۵۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۸۸ هزار و ۴۴۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، نماد‌های فولاد، فملی، کچاد، فارس، کگل و شستا بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد وامید بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۹۳ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی قرار گرفت و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۹۰۸ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه فرابورس ایران ۳ همت و ۳۲۳ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۵۸ هزار و ۹۷۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

لازم به ذکر است، نماد‌های آریا، حسینا، ودی، هرمز، فجهان و کرمان بیشترین تاثیر بر رشد و نماد فزر بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • سه شنبه بازار پردیس تعطیل می شود
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • موزه‌ها شنبه تعطیل است
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تعطیل است
  • اماکن تاریخی کاشان شنبه تعطیل است
  • شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • تاثیر گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد | مي‌گويند بي‌حجاب راه نده اما در شأنم نیست | می‌آیند، رفت و آمد يك‌سوم مي‌شود!
  • تاثیر حضور گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد!