Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس گلرو در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به دیدار خود با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم و ضرورت حل مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی و دامداری، بیان کرد: مشکل سند نداشتن برخی از اراضی کشاورزی یکی از مسائلی است که هم در این دیدار مطرح شد و هم می‌بایست مد نظر دولت سیزدهم باشد چرا که این امر معضلات بزرگی را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی کابینه سیزدهم وعده داده که طی چهار سال اراضی کشاورزی کشور سنددار شوند، افزود: این موضوع می‌تواند در تسهیل امور کشاورزان مؤثر باشد.

عضو خانه ملت با بیان اینکه مشکلات دامداران نیز در سطح کشور به خصوص مهدی‌شهر، سرخه و سمنان می‌بایست با برنامه‌ریزی و اجرای صحیح رفع شود، بیان داشت: اتخاذ تصمیمات استراتژیک به منظور تأمین نهاده‌های دام و طیورِ موردنیاز دامداران، مرغداران و عشایر و نیز خوداتکایی و خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک کشاورزی به منظور احتراز از واردات بی‌رویه محصولات یکی از ضرورت‌های کشور است.

گلرو بیان کرد: ظرفیت بالای ایل سنگسر به عنوان یکی از مهم‌ترین جمعیت‌های عشایری کشور به ویژه استان سمنان که در تأمین گوشت و لبنیات مورد نیاز این استان نقشی حیاتی دارند، زمانی می‌تواند به درستی استفاده شود که ما بتوانیم مشکلات آنها را رفع شده ببینیم لذا حل مشکلات این قشر در تأمین نهاده‌های دامی و حل مشکل مراتع در زمره مسائلی است که با دغدغه فراوان در دولت سیزدهم نیز دنبال می‌شود.

کد خبر 5282318

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی دامداری کابینه سیزدهم سمنان جهاد كشاورزي استان سمنان ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم واکسن کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر رسانه هیئت مراسم عزاداری هیئت مذهبی عکس استانها گرگان محدودیت های کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۰۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار ۱۲۶ تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی استان خریداری شده است. - اخبار استانها -

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: از دهه دوم فروردین تاکنون بیش‌ از 10 هزار 126 تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سال زراعی جاری 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است، افزود: کار برداشت 10 درصد از گندمزارهای سیستان و بلوچستان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از 150 دستگاه کمباین بومی و مهاجر و 600 دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و  16 مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش‌بینی و آماده خدمت‌رسانی هستند.

سیدحسینی اظهار داشت: در سال زراعی گذشته 32 هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان 70 هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان