Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رییس اداره راه وشهرسازی کاشان گفت: تکمیل دو طرح کمربندی کاشان و کنارگذر کاشان به آران و بیدگل و اتصال آن به چرمشهر ورامین با هدف کاهش خسارت های جانی و مالی شهروندان مناطق شمال اصفهان یک ضرورت است.

مجتبی آراسته در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نقش راه‌ها در اقتصاد و توسعه کشور از جنبه‌های مختلف اهمیت دارد و جاده های کمربندی از جمله الزامات توسعه و ایمنی و لزوم گسترش و آرامش شهرها است که بار ترافیکی یک شهر را در جهت ایمنی تقسیم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: توسعه جاده‌ای، کمربندی آلودگی هوا و آلودگی صوتی را از مرکز شهر به حاشیه‌ها انتقال می‌دهند و در عین حال می‌توانند اقتصاد یک شهر را نیز هدف قرار داده و زیربنای رشد آن را به دنبال داشته باشد.

رییس اداره راه و شهرسازی کاشان، افزود: امروزه بخش عمده سرمایه هر کشور به طرح‌های عمرانی و زیربنایی آن اختصاص دارد، زیرا یکی از عامل‌های رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه موفقیت در اجرای پروژه‌های عمرانی آن است.

آراسته با اشاره به طرح‌های عمرانی در شمال استان اصفهان، تصریح کرد: کاشان یکی از شهرستان‌های شمال این استان است، اما کمربندی مناسبی نداشته و عبور ماشین‌های سنگین از داخل شهر منجر به خسارت‌های جبران ناپذیر جانی و مالی به مردم شده است.

وی گفت: کمربندی کاشان به طول ۲۸ کیلومتر از پل دارالسلام در میدان امام علی(ع) کاشان طراحی شده که عملیات اجرایی هفت کیلومتر از این محور انجام شده و تقریبا در مرحله انتهایی آن قرار دارد و در حالی که مطالعات این طرح به تصویب رسیده و قابل اجراست، اما ساخت این مسیر با مشکل آزادسازی اراضی مواجه شده است.

رییس اداره راه وشهرسازی کاشان، اظهار کرد: ۲۰ کیلومتر از این محور نیازمند آزادسازی اراضی ملی است که با پیگیری‌های انجام شده آزادسازی و ادامه پروژه به صورت چهار خطه در حال اجراست که با اجرای آن مشکل ترافیکی شهر کاشان کاملا حل می‌شود.

آراسته افزود: طرح کنارگذر  کاشان به آران و بیدگل و اتصال آن به چرمشهر ورامین به طول ۴۳ کیلومتر دارای ردیف و طرح مصوب ملی است و از میدان امام علی(ع) کاشان شروع می شود که چهار کیلومتر از این محور با کمربندی کاشان به صورت مشترک بین دو شهرستان کاشان و آران وبیدگل قرار دارد.

وی تاکید کرد: بهره برداری از کنارگذر کاشان به آران و بیدگل و چرمشهر ورامین  نقش مهمی در کاهش ترافیک شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل دارد و در حال حاضر عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر از این محور کاملا انجام شده و به صورت مقطعی مورد استفاده قرار گرفته است.

رییس اداره راه وشهرسازی کاشان، گفت: این پروژه به جهت آزادسازی اراضی ملی به خصوص منابع طبیعی و قطع تاغزارها و آزادسازی اراضی کشاورزان در دشت های نوش آباد، سفیدشهر و مشکات مدتی متوقف مانده بود.

آراسته افزود: در حال حاضر مشاور این طرح انتخاب و طرح در مرحله مطالعات و تصویب نهایی قرار دارد که پس از پایان مطالعات پروژه، فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برای ۱۳.۵ کیلومتر باقیمانده انجام و عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۰ کاملا عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پروژه راهسازی استانی شهرستانها كاشان کیلومتر از این محور رییس اداره راه آزادسازی اراضی آران و بیدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۰۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهدشت جاده کمربندی ندارد

تین نیوز

رئیس شورای شهر کوهدشت گفت: این شهر جاده کمربندی ندارد و به همین دلیل، شاهد تصادف های مرگبار در آن هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدحسین نوری اظهار کرد: نیاز است به صورت ویژه به کوهدشت توجه شود. شهرداری کوهدشت نیازمند ماشین آلات به روز است.

نوری ادامه داد: این شهرستان مسیر ترانزیتی به غرب کشور محسوب می شود و به دلیل نداشتن کمربندی شاهد تصادف های مرگبار در این شهر هستیم. ضورت دارد برای ایجاد کمربندی، اعتبارات استانی تخصیص داده شود.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مطالبات مردم این شهرستان، اجرای طرح های تفصیلی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بندرشهید رجایی/ تعیین تکلیف به زودی
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • دوربرگردان دردسرساز در شهر رشت
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • کوهدشت جاده کمربندی ندارد
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • ترافیک سنگین در محور رشت - قزوین و ورودی رودبار