Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عدی الخدران» از اعضای ارشد ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در واکنش به تحولات افغانستان و ابراز نگرانی طرف‌های مختلف در خصوص تکرار این سناریو در عراق گفت که سناریوی افغانستان دستپختی آمریکایی است که در عراق تکرار نخواهد شد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: «سناریوی افغانستان دستپخت آمریکایی است که هدفش، ایجاد هرج و مرج در مرکز آسیا و انتقال آن به خاورمیانه است که عمدتا از پیامدهای ایدئولوژی القاعده، داعش و سایر سازمانهای افراطی در رنج است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو ارشد ائتلاف الفتح توضیح داد: «سناریوی افغانستان در عراق به دلیل حضور سازمان الحشد الشعبی که ستون مهمی در سیستم امنیتی این کشور است،  تکرار نخواهد شد. تمام فشارهای واشنگتن و متحدانش علیه الحشد الشعبی در سال‌های اخیر به این دلیل است که میزان توانمندی‌ها و برخورداری این سازمان از عقیده پایداری و ایستادگی را در مقابل سازمان‌های تروریستی صرف‌نظر از قدرت و حمایتی که تروریست‌ها در اختیار دارند، دریافته‌اند».

وی افزود که آن‌چه در افغانستان روی می‌دهد یک توطئه‌ بین‌المللی تحت رهبری واشنگتن است و عراق در سایه وجود الحشد الشعبی و سایر تشکیلات امنیتی پشتیبانی از پیامدهای آن دور خواهد ماند.

در ادامه تحولات و پیشروی‌های روزهای اخیر طالبان در افغانستان، طبق گزارش‌های خبری موجود، آن‌ها توانستند شامگاه یکشنبه (دیشب - ۱۵ آگوست) بدون درگیری مسلحانه وارد کابل شوند و کنترل دفاتر دولتی تخلیه شده از سوی نیروهای افغان را به دست گیرند. «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان نیز کشورش را ترک کرده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود

واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد آمریکا عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل را از هند به افغانستان منتقل کرده بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، چند روز پس از انتشار گزارش تازه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا(سنتکام) در مورد حمله به فرودگاه کابل در جریان روند تخلیه، واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد «عبدالرحمان اللوگری» که از او به‌عنوان عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل یاد می‌شود،  توسط آمریکا از هند وارد افغانستان شده بود.

این نشریه آمریکایی به نقل از برخی اعضای جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گزارش داد اللوگری در سال 2017 هنگام تلاش برای انجام یک حمله در هند بازداشت و سپس توسط آمریکا به افغانستان انتقال داده شده بود.

بر اساس این گزارش، وی از زندانی به زندان دیگر منتقل شد تا اینکه در ژانویه 2021 به زندان بگرام، بزرگترین پایگاه هوایی نظامیان آمریکایی، انتقال داده شد.

بر اساس گزارش سنتکام، طالبان 11 روز پیش از حمله انتحاری فرودگاه کابل، در حین تصرف قدرت این زندانی را به‌همراه دیگر زندانیان آزاد کرده بود.

طالبان:حکومت سابق افغانستان زمینه فرار داعشی‌ها را فراهم کردجزئیات حادثه فرودگاه کابل؛ آمریکایی‌ها مردم را به گلوله بستندپنتاگون: طالبان طراح حمله به فرودگاه کابل را کشته است

سنتکام درحالی مدعی است که در حین سقوط جمهوریت، اعضای داعش توسط طالبان از زندان آزاد شدند که طالبان می‌گویند مقامات دولت سابق افغانستان در زمان به قدرت رسیدن آنها زمینه فرار داعش‌های زندانی را فراهم کرده بودند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • افغانستان و قرقیزستان در شانس مجدد جام جهانی
  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • برد تاریخی افغانستان بر عراق در جام ملت‌ها
  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • پیروزی تیم فوتسال افغانستان در برابر عراق
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود