Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام  رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت : در 4 ماهه اول سال جاری 25 درصد از جان باختگان ناشی از تصادفات مربوط به موتورسواران بود .

سرهنگ "ابوالفضل کهزادی" اظهار کرد: موتورسواران یکی از کاربران آسیب پذیر در چرخه ترافیک به شمار می آیند و از جمله دلایل مهم درصد بالای سهم موتورسواران در تصادفات بی اعتنایی این قشر به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمامی وسایل نقلیه از  موتوری بایستی به مقررات راهنمایی و رانندگی پایبند باشند و در صورت تخلف با آنان برابر قانون برخورد می شود، افزود: متاسفانه تعداد زیادی از موتورسوران خود را مقید به قوانین راهنمایی و رانندگی نمی دانند و تخلفات حادثه سازی همچون، عبور از چراغ قرمز، تردد خلاف جهت، تردد در پیاده رو، سبقت های غیر مجاز، لایه کشی و حرکات نمایشی و ... را مرتکب می شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ،عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت را یکی دیگر از دلایل بسیار مهم در جان باختن آنها در تصادفات عنوان کرد و ادامه داد: بیشتر کسانی که از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند در حوادث و تصادفات بر اثر اصابت سر به زمین یا جان خود را از دست داده و یا دچار معلولیت های دائمی می شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در ادامه به آمار موتورسواران جان باخته در تصادفات طی 4 ماهه سال جاری در استان ایلام  اشاره کرد و گفت: برابر آمارهای به دست آمده 25 درصد جان باختگان ناشی از تصادفات رانندگی در استان ایلام را موتورسواران بوده و رنج سنی آنها نیز بین 15 تا 28 سال است.

 کهزادی خاطر نشان کرد: جان باختن تعداد زیادی از موتورسواران جوانی که در زمره نیروهای فعال و آینده سازان کشور محسوب می شوند بسیار نگران کننده است و بایستی خانواده ها در این زمینه مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته و از قرار دادن موتورسیکلت در اختیار آنها خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام راهنمایی و رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی

 

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،دوربین‌های هوشمند زیادی در سطح شهرها است  که راننده متخلف را شناسایی می‌کنند. 

برخی از رانندگان شاکی هستند که چرا وقتی خودروشان در محل تخلف حضور نداشته،  توسط دوربین ها جریمه شده‌اند.

رییس پلیس راهور فراجا  به تازگی گفته : ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود که برای رفع این خطا باید دوربین‌ها نوسازی شود.

سردار تیمور حسینی افزود : دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرایم رانندگی است؛ یک، موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو، دستکاری ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان است.

سردار حسینی گفته : سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

متاسفانه پلیس راهور به دوربین ها نظارت ندارد سرعت مجاز روی تابلو نرسیده به دوربین راهنمای و رانندگی در پمپ بنزین افتخاری در اتوبان شهید کسایی در تبریز  ۸۰ کیلومتر بر ساعت می باشد ولی  با هر سرعتی عبور کنیم  توسط دوربین ها جریمه می شویم. 

دیگر خبرها

  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی
  • تصادف پراید منجر به فوت عابر پیاده در رشت شد
  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگ سازی برای موتورسواران مشهدی
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم