Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به راه‌اندازی قریب‌الوقوع اولین خط افزایش ظرفیت تولید این پتروشیمی تا چند روز آینده، اعلام کرد: هم‌اکنون به همت کارکنان، کارگران و مدیران پتروشیمی شهید تندگویان و افزایش تولید نیازی به واردات محصولات و گریدهای پلی‌اتیلن ترفتالات نداریم. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، «سیدرضا قاسمی شهری» در نشست خبری با حضور خبرنگاران با بیان اینکه در طول دو سال گذشته ده‌ها طرح و پروژه افزایش ظرفیت، رفع موانع و گلوگاه‌های تولید در پتروشیمی شهید تندگویان اجرایی و عملیاتی شده است، گفت: به عنوان نمونه امسال، اورهال و تعمیرات اساسی و به عبارت دیگر ایرانی سازی یکی از بزرگترین کمپرسور‌های هوای صنایع پتروشیمی جهان در پتروشیمی تندگویان توسط متخصصان ایرانی با موفقیت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با بیان اینکه به دنبال عددسازی نبوده و نیستیم، اما واقعیت آن است که پارسال ۸۷ درصد برنامه‌های تولید محقق شده است و این نرخ امسال به ۹۵ درصد می‌رسد، تصریح کرد: برنامه راهبردی این شرکت پتروشیمی تحقق ۱۰۰ درصد نسبت تولید به ظرفیت اسمی در سال ۱۴۰۱ است.
وی با اعلام اینکه در پنج ماهه نخست امسال کف عرضه محصولات در بازار بورس از سوی پتروشیمی شهید تندگویان محقق شده و برای تحقق این برنامه حتی یک کیلوگرم محصول هم صادر نکرده ایم، اظهار داشت: همزمان با عرضه کامل محصولات در بورس، هفته‌ای دو نشست تخصصی با محور رفع موانع و افزایش تولید در پتروشیمی شهید تندگویان برگزار می‌شود تا زمینه تامین حداکثری نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی فراهم و مانع واردات محصولات و خروج ارز از کشور شویم.
این مقام مسئول از اعلام آمادگی برای افزایش عرضه محصولات از سوی پتروشیمی شهید تندگویان در صورت موافقت ستاد تنطیم بازار خبر داد و افزود: امسال حتی برخی هفته‌ها که رقابت بر روی یک گرید خاص تشدید شده سعی شده در هفته بعد عرضه آن گرید افزایش یابد تا بازار محصولات پلی اتیلن ترفتالات دستخوش التهاب نشود.
قاسمی شهری با بیان اینکه عده‌ای با استفاده از تریبون رسانه ملی با مصاحبه و نمایش به دنبال آماده سازی شرایط واردات محصولات خارجی هستند این درحالی است که امسال به همت کارکنان، کارگران و مدیران پتروشیمی شهید تندگویان تولید و عرضه نه تنها کاهش نیافته که افزایش هم یافته است، بیان کرد: دلیل تخریب جهاد کارکنان و مدیران پتروشیمی شهید تندگویان در شرایط تحریم، کرونا و شرایط خاص آب و هوایی ماهشهر چیست؟ چرا عده‌ای به دنبال دلسرد کردن خانواده پتروشیمی شهید تندگویان هستند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در ادامه با تاکید بر اینکه به دنبال شیوع کرونا یک شیفت کامل کاری را به دلیل ابتلا کارکنان عملیاتی و نوبت کار از دست داده ایم و جای چهار شیفت با سه شیفت کاری مانع کاهش تولید نشده ایم، یادآور شد: آیا نتیجه جهاد کارگران و کارکنان این شرکت پتروشیمی که به نام وزیر شهید «محمدجواد تندگویان» مزین شده است، تخریب است؟
به گفته وی امروز مشکلی برای تامین و تولید گان، ماسک و سایر اقلام بهداشتی برای مبارزه پیشگیری از کرونا در کشور نداریم آیا سوال کرده اید دلیل آن چیست؟ آیا افرادی که شبانه دست به تخریب عملکرد پتروشیمی شهید تندگویان در رسانه ملی می‌زنند که اگر پارسال مواد اولیه ماسک و گان توسط این پتروشیمی تامین نشده بود امروز با بحران ماسک و گان و سایر اقلام مشابه در کشور مواجه بودیم؟
این مقام مسئول در پایان از افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی شهید تندگویان در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی ها» خبر داد و افزود: تا چند روز آینده خط جدید تولید «پی. او. وای» این پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه ۱۶ هزار تن محصول به بهره برداری می‌رسد و مطابق با برنامه زمان بندی خط دیگر جدید تولید هم مهرماه راه اندازی خواهد شد.   انتهای پیام/ برچسب ها: پتروشیمی تندگویان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پتروشیمی تندگویان شرکت پتروشیمی شهید تندگویان پتروشیمی شهید تندگویان افزایش ظرفیت ظرفیت تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: دو خوشه‌ پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت، در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی مهدی‌پور _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد و با ایجاد این خوشه‌های صنعتی چندین واحد صنعتی راکد نیز به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: دو خوشه پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری (تأمین و ساخت و تعمیر) به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت در استان ایجاد شد، با ایجاد این دو خوشه صنعتی دو قرارداد به مبالغ یک میلیون یورو و ۴۶۰ میلیارد ریال با صنایع بزرگ استان در راستای تولید و تأمین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها منعقد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: افزایش گردش مالی، توسعه قراردادهای قبلی، سفارش‌گیری از صنایع بزرگ و جلوگیری از خروج سفارش‌ها در استان از مزیت‌های راه‌اندازی این خوشه‌ها است، همچنین راه‌اندازی این خوشه‌ها و شناسایی ظرفیت‌های فنی موجود در استان باید جلب رضایت شرکت‌های بزرگ صنعتی را به همراه داشته است.

مهدی‌پور با اشاره به نقش و جایگاه صنایع کوچک و متوسط، اضافه کرد: این صنایع عامل اصلی رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری است که در رفع بیکاری و محرومیت بسیار اثرگذار است و فرصت‌های جدیدی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از خوشه‌های صنعتی در توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد است، ادامه داد: یک خوشه موفق می‌تواند نیرویی جهت‌دهنده تلقی شود که توسعه یک حوزه صنعتی خاص یا یک اقتصاد منطقه‌ای را در بهترین شکل ممکن به وجود آورد.

کد خبر 748739

دیگر خبرها

  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی
  • معاون شهردار تهران‌: زیرگذر پروژه بزرگراه تندگویان تا دو هفته آینده باز می شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح