Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال تصویب قانون منع استرداد اموال قربانیان هولوکاست در پارلمان لهستان و امضای آن توسط ریاست جمهوری این کشور اختلافات دو طرف و جنگ لفظی میان مقامات رژیم صهیونیستی و لهستان بالاگرفته است.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، یائیر لاپید، وزیر خارجه دولت رژیم صهیونیستی در واکنش به انتقاد ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان اظهار کرد: روزهایی که لهستانی‌ها بدون هیچ واکنشی به یهودیان آسیب می‌رساندند گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توییتی نوشت: یهودی‌ها امروز دولت قدرتمندی دارند و ما از تهدیدهای یهود ستیز نمی‌ترسیم و قصد نداریم "رفتار شرم‌آور ضد دموکراتیک" دولت لهستان را نادیده بگیریم.

لاپید ادامه داد: تأثیر منفی بر روابط ما با لهستان از زمان تصمیم لهستان در سال ۲۰۱۸ برای تصویب قوانین با هدف آسیب رساندن به یادبود هولوکاست و قوم یهود آغاز شد.

این اظهارات در پاسخ به نخست‌وزیر لهستان مطرح شد که شامگاه یکشنبه در واکنش به فراخواندن کاردار رژیم صهیونیستی از این کشور گفت: تصمیم اسرائیل برای کاهش سطح روابط میان دو طرف "غیرمسئولانه" است و پیامدهای گسترده‌ای خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اگر اسرائیل به حمله به لهستان ادامه دهد، این امر بر مجامع بین‌المللی نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت.

اندره دودا، رئیس جمهوری لهستان شنبه قانونی را امضا کرد که بر اساس آن بازماندگان هولوکاست قادر نیستند برخی املاک در لهستان را تصرف کنند.

این قانون پیش از امضای ریاست جمهوری در پارلمان لهستان تصویب شده بود و عملا بازیابی اموال تصرف شده توسط نازی‌ها در زمان جنگ جهانی دوم از سوی بازماندگان هولوکاست در این کشور را منع می‌کند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۰۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • لاپید: بنی گانتس و آیزنکوت از کابینه نتانیاهو استعفا کنند