Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان روان‌شناسی و مشاوره از تصویب و ابلاغ تعرفه‌های روانشناسی از سوی هیئت دولت در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد حاتمی در نشست خبری امروز با اشاره به تصویب و ابلاغ تعرفه‌های روانشناسی گفت: تعرفه‌های روانشناسی و مشاوره در هیات دولت تصویب شد و در شورای عالی بیمه نیز مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به ابلاغ تعرفه‌های روانشناسی و مشاوره از سوی هیات دولت، بیان داشت: بر اساس آن، تعرفه خدمات روانشناسی توسط دارندگان مدرک دکتری برای مشاوره به مدت ۴۵ دقیقه ۱۸۷ هزار تومان و برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد ۱۳۰ هزار تومان است.

وی با تاکید بر اینکه همه روانشناسان و مشاوران موظف به رعایت تعرفه‌های اعلام شده هستند، گفت: از امروز این ابلاغیه وتعرفه‌های جدید اجرایی خواهد شد.

حاتمی اضافه کرد: مردم در صورت بروز تخلف در میزان دریافت می‌توانند با شماره تلفن ۶۶۹۰۳۵۴۴ تماس بگیرند.

وی هشدار داد: مردم در دوران کرونا به شدت نیازمند خدمات روانشناسی هستند و بنابراین مبحث سلامت روان مساله نخست کشور در این ایام است که در صورت بی‌توجهی می‌تواند تلفات و مرگ و میر زیادی را در دوران پساکرونا به‌همراه داشته باشد.

حاتمی ابراز داشت:بیش از ۹۰ درصد مردم تمکن لازم برای پرداخت این میزان مبلغ خدمات را ندارند و به عبارتی خدمات روانشناسی و مشاوره کلایی لوکس شده است.

وی از پیشنهاد تحت پوشش قرار گرفتن خدمات روانشناسی در بیمه تکمیلی خبر داد و گفت:۸۰ درصد مسیر پوشش بیمه‌ای پایه و تکمیلی این خدمات طی شده است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی از واکسیناسیون تمامی روانشناسان دارای پروانه خبر داد و گفت: تاکنون ۶ هزار نفر از روانشناسان واکسینه شده‌اند.

حاتمی با اشاره به اثرات سوء کرونا بر روان جامعه، یادآور شد: از نظر شاخص‌های سلامت روان، بسیاری از مردم از نظر سلامت روان دارای مشکلاتی هستند.

حاتمی با بیان اینکه همه پروتکل‌های کرونا باید پیوست سلامت روان داشته باشد، بر ضرورت تشکیل کمیته سلامت روان در دوران کرونا و پساکرونا تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روانشناسی دولت مشاوره ارشد تعرفه های روانشناسی روانشناسی و مشاوره خدمات روانشناسی سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۶ مرکز در البرز خدمات رایگان تخصصی سلامت روان به شهروندان ارایه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ار کرج، ‌مجید نیک‌نژاد صبح امروز در حاشیه بازدید از  مراکز ارائه دهنده تخصصی سلامت روان یا همان مراکز " سراج " در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان البرز 6 مرکز تخصصی سلامت روان به اختصار "سراج " وجود دارد که به بیمارانی که از سطوح پایین تر برای درمان های تخصصی سلامت روان و پیگیری های مداوم بعد از ترخیص ارجاع شده اند ، به صورت رایگان خدمات تخصصی ارائه می کند. وی افزود: درمان های تخصصی سلامت روان گاها طولانی مدت و با هزینه های بالا انجام می شود اما مراکز سراج که دو مرکز در کرج و چهار مرکز دیگر در شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد، فردیس و اشتهارد  راه‌اندازی شده‌اند  که با حضور روانپزشک ، روانشناس و یک مددکار اجتماعی این خدمات را ارائه می دهند و برای بیمارانی که امکان مراجعه حضوری ندارند درمان در منزل و پیگیری تلفنی انجام می‌شود.

وی افزود: بیمارانی که از مراکز بهداشتی، بهزیستی، مدارس و دیگر سازمان‌ها ... به این مراکز ارجاع داده می‌شوند بیمارانی هستند که از اختلالات شدید روان یا افکار پرخطری مانند خودکشی و ... رنج می برند و علاوه بر درمان و پیشگیری از عود مجدد بیماری، ، خانواده های این بیماران نیز آموزش های لازم را دریافت می‌کنند.

وی یکی از نقاط قوت مراکز سراج را حضور مددکار اجتماعی دانست و تصریح کرد: مددکار فعال در این مراکز با ارتباطی که با دستگاه های مربوطه ایجاد می کند آسیب های اجتماعی مراجعین مثل فقر، بیکاری ، بی سوادی و ...بررسی و  پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره