Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از دلفان، خبری در فضای مجازی مبنی بر فعالیت تنها یک پزشک عمومی در دلفان منتشر شد خبری که با توجه به اوج گرفتن کرونا موجب نگرانی و واکنش مردم همچنین فعالان رسانه‌ی شد، به منظور صحت و سقم این ادعا با رییس بیمارستان ابن سینا گفت‌و گویی ترتیب دادیم.

محمد سیف امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس و در پاسخ به خبر منتشر شده مبنی بر فعالیت تنها یک پزشک عمومی در نورآباد توضیح داد: حدود ١٠ تا ١٢ پزشک عمومی با ما همکاری می‌کنند که از این تعداد یک پزشک استخدام، چند پزشک طرحی و چند پزشک دیگر به صورت قراردادی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همزمان دو پزشک عمومی با هم در بیمارستان مشغول ویزیت بیماران هستند، تنها هنگام نماز و ناهار یکی از پزشکان استراحت می‌کند البته زمانی هم که مراجعه زیاد است استراحتی درکار نیست، از طرفی در 22 روز از ماه دو پزشک طب اورزانس نیز در بیمارستان حضور دارد.

رییس بیمارستان ابن سینا نورآباد گفت: روزانه 600 تا 650 مراجعه به بیمارستان داریم یعنی در 24 ساعت هر پزشک سیصد تا 320 مریض را ویزیت می‌کند و دو پزشک برای این تعداد بیمار کافی است.

سیف بیان کرد: اینکه برخی از شلوغی بیمارستان انتقاد می‌کنند به این دلیل است که اورژانس در ورودی بیمارستان قرار دارد و اتاق پزشک هم روبروی تزریقات است، بنابراین زمانی که چند نفر در راهروی باریک تردد می‌کند شلوغ به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه جزو شهرهایی هستیم در استان که کمترین مشکل را در خصوص پزشک عمومی داریم، افزود: به هر حال طبیعی است که پزشک در طول روز خسته می‌شود نباید کاری کنیم که پزشک فراری بشود زیرا نورآباد جذبه‌ی برای ماندن پزشک ندارد اما هیچ کمبودی در خصوص پزشک عمومی نداریم.

رییس بیمارستان ابن سینا نورآباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: از پیک پنجم کرونا یعنی از 15 تیر تا 23 مرداد حدود یک ماه و ده تنها دو مورد فوتی ناشی از کرونا داشتیم یعنی کمتر از چهار دهم درصد، این در حالی است که 550 بیمار کرونایی در شهرستان وجود دارد.

سیف اضافه کرد: با وجود دست و پنجه نرم کردن با بیماری کرونا اما همزمان شش پروژه عمرانی در بیمارستان نیز در حال انجام است، ام ار ای بیمارستان شهریورماه و فاز دوم اورژانس نیز دو هفته دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: یکی دیگر از مهمترین کارهای در دست اقدام احداث پدهوایی اورژانس است که کارهای مطالعاتی آن انجام شده و پیگیراختصاص هلیکوپتر هستیم.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان پزشک ابن سینا فضای مجازی نورآباد دلفان بیمارستان ابن سینا پزشک عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟

به گزارش صدای ایران از خبرآنلاین، روز گذشته رئیس بیمارستان شریعتی تهران درگذشت متخصص این بیمارستان را تسلیت گفت.

احمدرضا جمشیدی در پیامی نوشت: «خبر اندوه بار درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی دانشیار روماتولوژی و عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران موجب تأثر و تألم جامعه دانشگاهی گردید. دکتر آل سعیدی جزو نوابغ و افتخارات دانشگاه بود و از دست دادن ایشان غم بزرگی را بر پیکر دانشگاه و بیمارستان به جای گذاشت و یاد ایشان برای همیشه برقلب و ذهن ما نقش خواهد بست.»

بعد از خبر درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی، امروز ۷ اردیبهشت، مهدی عبدوس، پزشک، در شبکه اجتماعی ایکس پرده از خبری تلخ برداشت.

او در توئیتی نوشت: «خانم دکتر سمیرا آل سعیدی فوق تخصص روماتولوژی از میان ما رفت ایشان روز قبل پلن دارویی ‎خودکشی خود را با رزیدنت‌ها مطرح کرده، آنها موضوع را جدی نگرفته و سر به سر ایشان هم می‌گذارند، مرحوم به گواهی همکاران، خوش اخلاق، فعال و با وجدان کاری بوده از ایشان یک فرزند به یادگار مانده است.

شاید در لحظات آخر زندگی گفته من زنی هستم که دنیا را روی انگشتان خود می‌چرخانم، اما از پس دلتنگی‌هایم بر نمی‌آیم. پزشکان بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض تنش و استرس‌های فراوان کاری هستند آنها سرمایه کشور هستند احترام را حفظ کنید تنهای‌شان نگذارید.»

سال‌ها است که نظام بهداشت و سلامت با مسئله خودکشی پزشکان، پرستاران و رزیدنت‌ها مواجه است، موضوعی که هر بار با انتشار خبر یک خودکشی دیگر به صدر اخبار بر میگردد.

دیگر خبرها

  • محرومیت ۵ نفر به خاطر کتک زدن داور و ترافیک مشکلی همیشگی
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • پیگیری قضایی ضرب و شتم یک پرستار در حال انجام است
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا