Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مراکز واکسیناسیون یزد در روزهای تعطیل به کار خود ادامه می‌دهند و شهروندان می‌توانند طبق نوبت دریافتی از سامانه واکسیناسیون، به این مراکز مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یزد ، بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و با توجه به نگرانی‌هایی که از سفرهای پایان هفته جاری وجود داشت، از امروز تا پایان هفته در تمامی کشور به صورت کامل تعطیلی صنوف را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیلی‌هایی که برای تمام صنوف به جز مشاغل ضروری و گروه یک اجرا می‌شود و همه ملزم به اجرای آن هستند تا از شیوع بیشتر کرونا در کشور جلوگیری شود.

قطع به یقین و با توجه به مطالعات پزشکی، نتیجه این تعطیلی‌ها تا دو هفته آینده مشخص می‌شود و در هفته آینده هم به احتمال زیاد با آمار بالای کرونایی‌ها در کشور روبرو هستیم.

با این وجود اما جلوگیری از حجم گسترده‌ سفرهای پایان هفته جاری نقش بسیار مهمی در پیشگیری از افزایش شیوع کرونا دارد و خسارت‌هایی که بی‌تدبیری در ارتباط با عدم اعمال محدودیت در سفرهای نوروزی به کشور تحمیل کرد را در ارتباط با این چند روز تعطیلی مشاهده نمی‌کنیم.

فعالیت پایگاه‌های واکسیناسیون یزد در روزهای تعطیل

فعالیت مراکز واکسیناسیون اما همانند مشاغل ضروری در استان یزد و کشور همچنان ادامه دارد و پایگاه‌های واکسیناسیون در این ایام به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

موضوعی که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در ارتباط با آن در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت:  در روزهایی که به دلیل شیوع کرونا تعطیلی سراسری در کشور اعمال شده، مراکز تجمیعی واکسیناسیون به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: این مراکز در طول روزهای 25، 26 و 30 مرداد ماه صبح‌ها از ساعت 8 تا 13 و عصرها هم از ساعت 17 تا 21 مشغول به کار هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد تصریح کرد: این مراکز در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) و روز جمعه این هفته هم در شیفت صبح به کار واکسیناسیون مشغول هستند.

دهقانی افزود: مراکز خدمات جامع سلامت که در شهرستان یزد به عنوان مراکز واکسیناسیون انتخاب شده‌اند، در روزهای 25 ،26  و 30 مرداد همانند قبل در شیفت صبح فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: شهرستان‌های فاقد مراکز تجمیعی واکسیناسیون، یک مرکز شهری در روزهای 25، 26 و 30 مرداد ماه در دو شیفت صبح و عصر و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و در روز جمعه در شیفت صبح جهت واکسیناسیون فعالیت می‌کنند.

نیاز یزد به فضا و نیروی انسانی بیشتر برای افزایش سرعت واکسیناسیون

فعالیت مراکز واکسیناسیون در شرایط فعلی و در روزهای تعطیل اقدام خوب و قابل تقدیری است که در راستای پیشگیری از شیوع کرونا انجام می‌شود اما قطعا نیاز است که این مراکز با ساعات کاری بیشتر و در تمامی شیفت‌ها به فعالیت بپردازند تا هرچه سریع‌تر میزان واکسیناسیون بیشتر شود.

موضوعی که محمدرضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد در نشست هماهنگی برگزاری پانزدهمین مرحله رزمایش مواسات و همدلی در ارتباط با آن اظهار داشت: در کنار همه اقدامات مهم و اثرگذاری که برای مقابله با کرونا در استان یزد انجام می‌شود، واکسیناسیون به عنوان اولویت اصلی مدنظر قرار گرفته و در دستورکار دانشگاه علوم پزشکی یزد است.

وی عنوان کرد: باید سرعت واکسیناسیون را بالا ببریم و برای تحقق این امر، نیاز به فضا و نیروی انسانی بیشتری داریم.

تامین 30 میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان شهریور/ احتمال اجرای برنامه واکسیناسیون دانش‌آموزانمنکر کندی واکسیناسیون در استان زنجان نیستیم / به سمت وضعیت بحرانی حرکت می‌کنیمنمکی: مراکز واکسیناسیون در روزهای تعطیل به فعالیت خود ادامه‌ دهند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید کرد: از مراکز مختلفی که می‌توانند نیروی انسانی و فضای مناسب برای اجرای واکسیناسیون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند، مساعدت می‌طلبیم.

میرجلیلی تصریح کرد: آماده کردن پایگاه برای اجرای واکسیناسیون برای دانشگاه علوم پزشکی سخت و زمان‌بر است بنابراین از اصناف، خیران، مساجد و دستگاه‌های مختلف می‌خواهیم در این زمینه همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی یزد داشته باشند تا بتوانیم واکسیناسیون را با پوشش بیشتری به انجام برسانیم.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی و انجام توصیه‌های لازم برای شرکت مردم در طرح واکسیناسیون علیه کرونا تاکید کرد و گفت: افراد تاثیرگذار محلات، ائمه جمعه و جماعات، اساتید دانشگاه، روحانیون و دیگر افراد تاثیرگذار می‌توانند در این زمینه بسیار تاثیرگذار عمل کنند.

سپاه الغدیر با تمام امکانات به کمک ستاد کرونا رفته است

در این زمینه فرمانده سپاه الغدیر استان یزد هم از آمادگی کامل سپاه و بسیج برای کمک به ستاد استانی کرونا در راستای پیشگیری از شیوع کرونا خبر داده و اعلام کرده که تمام ظرفیت‌های سپاه الغدیر در این راستا قرار می‌گیرد.

نمونه حضور پرشور بسیج و سپاه در این ایام را می‌توان در برگزاری رزمایش بزرگ مواسات و همدلی و کمک‌های مومنانه مشاهده کرد که به گفته سردار رضاپورشمسی، بالغ بر  40 هزار بسیجی یزد در آن مشارکت دارند.

انتهای پیام/781/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی یزد مراکز واکسیناسیون روزهای تعطیل نیروی انسانی شیوع کرونا خود ادامه شیفت صبح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • پایداری نظام به تقویت و در صحنه‌ بودن نیروی انسانی است
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان