Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرزاد قلندری صبح امروز در جلسه بررسی بحران آب که به‌صورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران شمال استان در محل استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: قطعی برق استان بررسی شده و مراکز کرونا که باید جهت انتقال اکسیژن به بیماران فعال باشند و مراکزی که آب شرب سالم و پایدار را تامین می‌کنند، مستثنی شده‌اند و باید با مدیریت صحیح قطعی برق نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تامین آب بیشتر روستاها و شهرها به‌صورت پمپاژ بوده و با جریان برق امکان‌پذیر است، افزود: با توجه به شرایط حاکم و اینکه کمبود برق در سراسر کشور مشکل‌ساز شده است و استان اردبیل نیز از این موضوع مستثنی نبوده و گاهی هم  قطعی برق در برخی از موارد با اتصال کوچک اتفاق افتاده است و باید در این رابطه دقت بیشتری داشته باشیم.

 کمبود آب ۲۰ میلیون متر مکعبی در شمال استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: در دو هفته گذشته ۲۰ میلیون متر مکعب کمبود آب در شمال استان گزارش شده که در این میان در سد خداآفرین و ارس ۷۰ میلیون متر مکعب نسبت به سال قبل، کمبود آب وجود دارد که در توزیع آب باید مدیریت دقیق صورت گیرد.

وی ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی با حضور نماینده فرمانداران شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندور جلسه‌ای با محوریت مدیریت بحران برگزار کنند و پیشنهادهای کارشناسی در این جلسه ارائه شود.

قلندری بیان کرد: در رابطه با کشت دوم و کشت پاییزه و نحوه اطلاع‌رسانی به کشاورزان تا پنجم شهریور تعیین تکلیف شود و تصمیم نهایی برای سازوکارهای لازم جهت باز چرخانی و تامین آب مورد نیاز با مدیریت صحیح اعمال شود.

وی نحوه مدیریت بحران و وضعیت کم آبی را در استان مطلوب ارزیابی کرد و اضافه کرد: از این به بعد نیز دستگاه‌های ذی‌ربط با کنترل وضعیت می‌توانند نسبت به کمبود شبکه آبیاری در مغان و قرارگاه آب استان، بهترین عملکرد را داشته باشند چرا که همین مدیران هستند که باید برای کنترل وضعیت استان تصمیم بگیرند.

تمام دستگاه‌ها و فرمانداران برای حل مشکلات پای کار باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها و فرمانداران برای حل مشکلات مطروحه پای کار باشند و جهت آبرسانی سیار به روستاها، بخش خصوصی، سپاه و امور عشایری اقدامات اساسی انجام داده و در این رابطه آمادگی کامل دارند.

وی تأکید کرد: در تعطیلات پیش رو دستگاه‌های خدمات‌رسان در خدمت مردم باشند که تامین آب شرب مورد نیاز مردم اولویت اول ما است و با هماهنگی مدیریت بحران و ارایه راهکارهای اساسی، سعی کنیم کمترین آسیب به کشاورزان و تاسیسات موجود وارد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرعامل شرکت توزیع برق، فرمانداران پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز و گرمی و جمعی از اعضای جلسه دیدگاه و پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: آب شرب آب برق معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل میلیون متر شمال استان کمبود آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: در سال ۱۴۰۲، ۱۳۶۷۸ نفر با ادعای جراحات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اردبیل مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، نگار خوشنویس اظهار کرد: در سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۷۸ نفر با ادعای جراحات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اردبیل مراجعه کردند که از این تعداد ۳۵۹۲ نفر زن و ده هزار و ۸۶ نفر مرد بوده است.

وی افزود: به‌طور میانگین بیشترین مراجعین در تیرماه با ۱۵۴۷ نفر و کمترین مراجعین مربوط به اسفند ماه با ۷۷۰ نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: با توجه به آمار استان تعداد مراجعین نزاع نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که حدوداً ۱۴ هزار نفر بوده است، حدود ۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

خوشنویس بیان داشت: بیشترین دلیل مراجعه به مراکز پزشکی قانونی استان و حتی کشور نزاع و درگیری است و افراد بعد از مراجعه به مراکز انتظامی و قضائی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شده و بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی و صدمات برای آن‌ها گواهی صادر می‌شود.

کد خبر 750901

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت