Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان، در گفتگو با خبرنگار راشاتودی اعلام کرد که مسکو عجله‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان در افغانستان نخواهد داشت.

کابلوف در ادامه افزود: «ما برای به رسمیت شناختن طالبان شتاب نمی‌کنیم و منتظر خواهیم بود تا ببینیم که طالبان چگونه رفتار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این دیپلمات روس همچنین با اشاره به بیانیه طالبان گفت: آن‌ها در انتظار واگذاری کامل قدرت بودند و هرگونه احتمال تشکیل دولت موقت را رد کردند.

 او با سرزنش اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفت: «مقصر وضعیت فعلی افغانستان اشرف غنی است که با تعلل و ممانعت از مذاکرات، همه چیز را از دست داد.»

با این حال، کابلوف ضمن ابراز امیدواری به ایجاد روابط دوستانه  بین مسکو و قدرت جدید افغانستان، گفت: «این فقط یک امیدواری نیست بلکه من مطمئن هستم با اتکا به تجاربی که در طول این سالیان به دست آورده ایم، روابط خوبی را ایجاد خواهیم کرد.»

روز گذشته نیز سفارت روسیه در کابل اعلام کرد که روسیه  نقش فعالی در تماس‌ها بین طرف‌های سیاسی در افغانستان خواهد داشت و مسکو برای همکاری با دولت انتقالی در افغانستان آمادگی دارد.

گروه طالبان، ظهر یک‌شنبه بدون درگیری مسلحانه وارد کابل شد و کاخ ریاست جمهوری و مراکز دولتی افغانستان را که از سوی نیرو‌های افغان تخلیه شده بود را تصرف کرد و این درحالی بود که اشرف غنی، رئیس جمهور  افغانستان این کشور را ترک کرد و به تاجیکستان رفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ضمیر کابلوف تحولات افغانستان گروه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: مانعی برای اجرای پروژه تاپی در افغانستان وجود ندارد

وزیر معادن و نفت طالبان در دیدار با مدیر اجرایی پروژه تاپی و همچنین سفیر ترکمنستان در کابل با تاکید بر گسترش روابط افغانستان با منطقه و جهان گفت هیچ مانعی برای اجرای پروژه تاپی وجود ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شهاب الدین دلاور»، وزیر معادن و نفت افغانستان در دیدار با «محمد مراد امانوف» مدیر اجرایی پروژه تاپی، «خواجه عوض اف» سفیر ترکمنستان در کابل، تحکیم و توسعه روابط سیاسی - اقتصادی و امنیتی با کشورهای منطقه و جهان را از اولویت‌های  افغانستان دانست و تاکید کرد هیچ مانعی برای اجرای پروژه تاپی وجود ندارد.

بر اساس اعلامیه دفتر مطبوعاتی وزارت معادن و نفت افغانستان، پیشرفت پروژه تاپی و تشکیل کاری گروهی به منظور هماهنگی همه‌جانبه در این پروژه از اهم موضوعات نشست در کابل بوده است.

پروژه انتقال گاز ترکمنستان از مسیر افغانستان به پاکستان و هند موسوم به «تاپی»، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های انتقال گاز در منطقه است. از طریق این پروژه سالانه 33 میلیارد متر مکعب گاز از ترکمنستان به سه کشور دیگر انتقال می‌یابد.

پروژه تاپی و توسعه راه لاجورد محور رایزنی‌های وزرای خارجه طالبان و ترکمنستانتوافق پاکستان و ترکمنستان برای تسریع احداث پروژه تاپیطالبان: برای تأمین امنیت پروژه تاپی واحد ویژه امنیتی ایجاد می‌شود

این پروژه در افغانستان از ولایت‌های قندهار، فراه، هلمند و هرات عبور می‌کند که در گذشته بسیاری از مناطق آن ناامن بود.

در افغانستان، لوله گاز تاپی در امتداد جاده شاهراه هرات – قندهار کشیده می‌شود و پس از آن از کویته و ملتان پاکستان می‌گذرد و در نهایت به شهر فزیلکا در هند می‌رسد.

گفتنی است پروژه انتقال گاز تاپی از ترکمنستان آغاز می‌شود و با گذشتن از خاک افغانستان و پاکستان به هند می‌رسد. با عملی شدن این پروژه، کنار فراهم شدن زمینه کار برای هزاران نفر، افغانستان سالانه بیش از 400  میلیون دلار از محل ترانزیت به دست خواهد آورد.

انتهای پیام/.

  

دیگر خبرها

  • طالبان: مانعی برای اجرای پروژه تاپی در افغانستان وجود ندارد
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • حق داشتن نماینده حقوقی برای تمام شرکت‌ها به رسمیت شناخته شد
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان