Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیم کدخدا روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا شهرستان راسک اظهار داشت: صبر و بردباری برای آسیب دیدگان و بازماندگان متوفیان بر اثر این بیماری کرده و در همین جا اعلام می‌کنم متاسفانه به لحاظ مواجه و درگیری با این ویروس مهلک در حساس ترین مقطع در طول بیش از یک و نیم سال گذشته و در بغرنج ترین وضعیت ممکن قرار داریم و کشور در حال دست و پنجه نرم کردن با اوج وپیک انتشار ویروس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جمع‌بندی و تصمیم گیری ستاد ملی برای اعلام تعطیلی سراسری و تأکید بر تسریع اجرای طرح واکسیناسیون بیانگر اهمیت نقش و مسئولیت متقابل ملت و دولت و حاکمیت برای مدیریت و مقابله با اپیدمی کرونا است.

 فرماندار راسک بیان کرد:  لازمه اجرای مطلوب قرنطینه مصوب و ابلاغ شده هماهنگی همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و ارگان‌های سطح شهرستان است که بهترین نسخه برای تضمین موفقیت و تحقق اهداف طرح محدودیت‌های سراسری اجرای طرح عملیاتی شهید حاج قاسم سلیمانی است.

کدخدا ادامه داد: ستاد برنامه‌ریزی ویژه طرح در محل شبکه بهداشت برای طرح و ارائه پیشنهادات و تقاضاهای تجهیزات لجستیکی و منابع انسانی مورد نیاز تشکیل و فعال شود و تمامی دستگاه‌های اجرایی و اداری شهرستان ملزم به تمهید آمادگی لازم برای همکاری حداکثری با قرارگاه عملیاتی طرح شهید قاسم سلیمانی از حیث تأمین منابع انسانی و لجستیکی مورد درخواست در ایام فوق العاده پیش رو هستند. 

وی با اشاره به تسریع در انجام ماموریت‌ها و عملیات های روزانه طرح معاونت قرارگاه ( شبکه بهداشت و درمان) افزود: به‌صورت مستقیم نسبت به طرح نیازمندی‌های مربوطه با دستگاه‌های مسوول ارتباط برقرار شود و برنامه زمانبندی بهره گیری از امکانات خوددرویی و نیروی انسانی دستگاه‌های اداری شهرستان از قبل در ستاد برنامه ریزی با مسئولیت شبکه بهداشت تنظیم و به مسوولان امر پیشاپیش ابلاغ شود.

وی گفت: در طول ایام تعطیلی سراسری نظارت‌ها و بازرسی‌ها از نحوه فعالیت اصناف و مشاغل ضروری در سطح بازار با هدف تقویت رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی از طریق ارائه تذکرات جدی و برخورد بازدارنده با متخلفان مقررات از طریق گشت های مستمر روزانه با مسئولیت اداره صمت و همراهی نمایندگان سایر اعضای نظارتی و عملیاتی ستاد افزایش یابد. 

وی بر تهیه گزارش‌های خبری از سطح شهرستان پیرامون وضعیت اجرای طرح شهید سلیمانی، میزان رعایت پروتکل ها و نحوه اعمال  محدودیت ها را از سوی رسانه ها خواستار شد و خاطرنشان کرد:  جلسات هماهنگی و برنامه ریزی برای اجرای مطلوب گام پنجم طرح شهید سلیمانی و ارزیابی اقدامات به‌صورت روزانه بین مسوولان مرکز بهداشت و جمعیت هلال احمر، اداره صمت و سپاه پاسداران برگزار شود.

 فرماندار راسک تصریح کرد: واکسینه عمومی به عنوان مهمترین راهبرد و موثرترین راهکار برای مقابله و کنترل سرعت لجام‌گسیخته انتشار ویروس در دستور کار اعضای ستاد با محوریت شبکه بهداشت قرار گیرد و همه مسوولان و دست اندرکاران طرح شهید سلیمانی از ترک حوزه استحفاظی شهرستان در طول ایام تعطیلی و محدودیت های ملی اجتناب کنند.

کدخدا با بیان اینکه پیرو تصمیمات و مصوبات ابلاغی ستاد ملی مدیریت کرونا و قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در تأکید بر رعایت مقررات بهداشتی در مراسم سوگواری ایام دهه اول محرم الحرام مراتب ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در اماکن سربسته و دسته روی در خیابان‌ها به اداره تبلیغات اسلامی ابلاغ شود، اضافه کرد: در اجرای محدودیت‌های تردد جاده‌ایی و شهری در سطح کشور رصد و کنترل مستمر تردد وسایط نقلیه به منظور جلوگیری، توقیف یا اعمال جریمه برای خودروهای دارای پلاک خارج از استان و بدون مجوز قانونی از طریق پلیس راه و راهور اعمال شود.

وی گفت: طرح واکسینه بازرسان دخیل در طرح‌های گشت و نظارت شهرستان روزانه در قالب ماموریت‌های ستاد مدیریت و مقابله با کرونا شهرستان با قید اولویت برنامه ریزی و اجرا و همچنین طرح واکسیناسیون از دهیاران و شوراهای اسلامی واجدالشرایط با مدیریت، هماهنگی و همکاری بخشداران برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی گفت: ضمن تسلیت و تعزیت ایام محرم‌الحرام و شهادت حضرت امام حسین (ع) از تلاش‌ها و مجاهدت‌های اعضا به ویژه در حوزه درمان و سلامت در مبارزه نفس‌گیر با ویروس کرونا، قدردانی می‌کنم.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان ویروس کرونا راسک ماه محرم و کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان ویروس کرونا راسک سیستان و بلوچستان ویروس کرونا راسک ماه محرم و کرونا شبکه بهداشت برنامه ریزی محدودیت ها دستگاه ها طرح شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۱۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید تمام دستورالعمل‌هایی که در ایران به‌کار گرفته می‌شود، معادل آن در اتحادیه اروپا نیز تدوین شود، گفت: اما متاسفانه دستورالعمل و استاندارد پرورش حلزون هنوز در اتحادیه اروپا تدوین نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح پرورش حلزون آچاتینا در دانشکده کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: طبق ضوابط سازمان دامپزشکی باید تمام دستورالعمل‌هایی که در ایران به‌کار گرفته می‌شود، معادل آن در اتحادیه اروپا نیز تدوین شود، اما متاسفانه دستورالعمل و استاندارد پرورش حلزون هنوز در این اتحادیه تدوین نشده است.

وی افزود: کسانی‌که وارد اینگونه مشاغل می‌شوند لازم است این نکته را در نظر بگیرند که اگر زمانی این شغل را ترک کردند، این موجودات را به حال خود در طبیعت رها نکنند.

احمد همت آبادی، رئیس انجمن ملی بیولوژیک کشور نیز گفت: در کشور حدود 50 واحد انسکتاریوم مشغول فعالیت و تولید حشرات مفید هستند و این مجموعه نیز در قالب شرکت فن‌آور از سال 97 مشغول به کار روی این نوع حلزون است.

وی ادامه داد: در صورت اخذ مجوزهای لازم و به ثبت رساندن کلاژن این صنعت، حداقل 200 نفر از زنان روستایی این شهرستان در بستر مشاغل خرد مشغول به کار می شوند و چرخه اقتصادی سالمی نیز ایجاد خواهد شد.

فعالیت 13 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و 120 تسهیلگر 

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور نیز گفت: با وجود اینکه شهرستان نیشابور یک شهر صنعتی است اما مزیت اول آن کشاورزی است و بیشتر صنایع آن هم وابسته به محصولات کشاورزی است.

علی مبارکی افزود: در این شهرستان حدود 40 هزار زن روستایی فعالیت می‌کنند و دارای 13 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و 120 تسهیلگر خانم هستیم.

وی یادآور شد: در بیشتر محصولات مزیت دار مانند سبزی و صیفی با برنامه ریزی‌های مدیریت هماهنگی ترویج استان و اداره آموزش و ترویج شهرستان و با کمک تسهیلگران، دوره های آموزشی برای توانمندسازی زنان روستایی برگزار می‌کنیم.

این مقام مسئول کمبود اعتبارات و تسهیلات مشاغل خانگی برای ایجاد شغل در بین این قشر زحمت کش را از کاستی‌های این حوزه برشمرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه
  • با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است