Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@22:31:55 GMT

پمپئو: بایدن شکست خورد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۱۵۳۹

پمپئو: بایدن شکست خورد

مایک پمپئو وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ که در دوره مسوولیتش با مقامات طالبان دیدار کرده بود، سیاست جو بایدن را در قبال افغانستان شکست خورده دانست. ناطقان: وزیر خارجه تندروی دولت ترامپ در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که دولت بایدن باید با حملات هوایی بیشتر جلوی پیشروی‌های طالبان را می‌گرفت.
 
وی مدعی شد ترامپ برای خروج از افغانستان برنامه ریزی کرده بود، اجازه نمی داد طالبان قدرت را در دست بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
پمپئو مدعی شد توافقی که دولت ترامپ با طالبان انجام داد خواستار خروج بر اساس شرایط بود و به آمریکا اجازه  می داد در صورت لزوم اقدامی انجام دهد.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره حضور گروههای تروریستی دیگر و اطمینان به طالبان گفت که آمریکا باید هزینه این‌کار را برای آنها بسیار بالا ببرد و قاطعانه عمل کند.
 
پمپئو در پاسخ به سوالی درباره بیانیه اخیر بایدن و اینکه توافق با طالبان در دولت ترامپ صورت گرفته است، گفت  هر رئیس جمهوری با چالش به جا مانده از دولت قبل روبرو است.
 
وی مدعی شد ما نیز با توافق بد برجام مواجه بودیم که در راستای منافع ملی عمل کردیم.
 
وزیر خارجه تندروی سابق آمریکا اظهار داشت رهبری ضعیف آمریکا همیشه به امنیت آمریکا آسیب می‌رساند.
 
وی ادامه داد دولت بایدن صحنه جهانی را به نفع تغییرات آب و هوایی رها کرده است. آنها بر فرضیه‌های نژاد پرستی تمرکز کردند در حالی که سفارت ما در کابل در معرض خطر بود. چنین اتفاقی در طول چهار سال حضور ما در دولت آمریکا رخ نداد.
 
طالبان از ماه آوریل در حالیکه نیروهای خارجی پس از ۲۰ سال اشغال افغانستان، در حال خروج از این کشور هستند، حملاتش را برای شکست دولت کابل افزایش داده بود.
 
رسانه های افغانستان به نقل از مقامات طالبان اعلام کردند که همزمان با صدور فرمان این گروه برای ورود نیروهای طالب به کابل محمد اشرف غنی زییس حمهوری این کشو گریخت.
 
عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه در افغانستان روز یکشنبه ضمن تایید خبر خروج محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان از این کشور، از نیروهای دفاعی و امنیتی خواست تا آرامش را حفظ و در تامین امنیت همکاری کنند.
 
به گزارش ایرنا، در ویدیویی که از عبدالله عبدالله منتشر شده، او همچنین از طالبان می خواهد تا از واردشدن به کابل پایتخت این کشور خودداری کنند تا به گفته او «به هم خوردن وضعیت امنیتی باعث تلفات مردم نشود.»
 
رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با اشاره به خروج رئیس جمهوری افغانستان از این کشور افزود: روزهای سختی برای مردم افغانستان گذشت و نیروهای امنیتی در تامین امنیت همکاری کنند.
وی ابراز امیدواری کرد این «شب و روز سخت» به زودی سپری شود و مردم روزهای صلح  و آرامش را ببیند.
لینک کوتاه: asriran.com/003LgX َ
منبع: عصر ایران برچسب ها: بایدن ، ناطقان ، دیدار ، افغانستان ، پمپئو ، امریکا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بایدن ناطقان دیدار افغانستان پمپئو امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر حمایت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و تاکید کرد: برخی از سیاستمداران یهودی در ایالات متحده پشت (رژیم) اسرائیل را خالی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز همچنین بار دیگر به شدت از تظاهرات‌های ضد صهیونیستی اخیر در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد و مدعی شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها، شست وشوی مغزی شده‌اند.

ترامپ در ادامه با حمله به چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا که پیشتر با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خواستار استعفای او شده بود، گفت: من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی (در آمریکا) پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.

وی با اعلام حمایت دوباره از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از اقدامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد و مدعی شد که دولت بایدن به اندازه کافی از این رژیم حمایت نمی‌کند.

ترامپ افزود: الان هیچ‌کس نمی‌داند ایالات متحده در کجا ایستاده است و به نظر من بایدن در کنار (رژیم) اسرائیل نایستاده و با این کار اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف