Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:43:02 GMT

اطلاعات ۱۰۰ میلیون کاربر T-Mobile هک شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۲۱۸۶

اطلاعات ۱۰۰ میلیون کاربر T-Mobile هک شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت T-Mobile در حال بررسی نقض اطلاعاتی است که گفته می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیون نفر را که از ارائه دهنده بی سیم استفاده می‌کنند، تحت تأثیر قرار داده و اطلاعات شخصی شامل شماره تلفن، شماره امنیت اجتماعی، نام، آدرس و شماره‌های IMEI منحصر به فرد از این شرکت سرقت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایر اطلاعات سرقت شده شامل اطلاعات گواهینامه رانندگی است. مادربرد معاون این شرکت می‌گوید که داده‌های فروخته شده را مشاهده کرده است و تأیید می‌کند که این اطلاعات مشروع از مشتریان T-Mobile است. فروشنده داده‌ها در چت با مادربرد نوشت: آن‌ها قادر به سرقت داده‌ها از چندین سرور T-Mobile هستند؛ بنابراین برای پس دادن این اطلاعات سرقت شده مبلغ  ۶ بیت کوین به ارزش تقریبی 280 هزار دلار درخواست کرده‌اند. با این قیمت، می‌‌شود داده‌های مربوط به ۳۰ میلیون شماره تأمین اجتماعی و گواهینامه رانندگی را خریداری کرد. فروشنده اضافه کرد که مهاجمان دسترسی به "سرور‌های پشتی" را از دست داده اند و او را به این باور رساند که T-Mobile قبلاً سرقت اطلاعات را کشف کرده است.

در همین راستا این شرکت بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است: "ما از ادعا‌های مطرح شده در یک انجمن زیرزمینی (غیر رسمی) آگاه و در حال بررسی صحت آن‌ها هستیم. در حال حاضر هیچ اطلاعات اضافی برای به اشتراک گذاشتن نداریم. "

با وجود اینکه مهاجمان از سرور‌ها اخراج شده اند، اما سارقان قبلاً داده‌ها را بارگیری کرده بودند. فروشنده می‌گوید: "در چندین مکان سرور پشتیبانی انجام شده است. " هنوز این احتمال وجود دارد که این یک بلوف است و اندازه نقض اغراق شده است یا اینکه داده‌هایی که مادربرد مایل به تأیید آن‌ها بوده از نقض داده‌های قبلی آمده است.

این اولین بار نیست که T-Mobile دچار نقض داده می‌شود. در مارس ۲۰۲۰، گروهی که تحت عنوان "هکر‌های پیچیده" شناخته شده اند، توانستند برخی از اطلاعات شخصی متعلق به برخی از مشتریان T-Mobile را قبل از اینکه تیم امنیت سایبری شرکت مخابراتی آن‌ها را سرنگون کند، بدست آورند. مشترکین T-Mobile باید به نظارت بر این داستان ادامه دهند و در صورت داشتن اخبار اضافی برای گزارش، این داستان را به روز خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید

کشف کلاهبرداری حرفه ای با سوءاستفاده از یک مرورگر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امنیت سایبری هک اطلاعات سرقت اطلاعات داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از ۴۱ مورد تعرض به خطوط لوله انتقال نفت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت این رقم نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: در سال 1402 بالغ بر 41 مورد تعرض به خطوط لوله انتقال نفت ایران رخ داد که با اقدامات به‌موقع، از این تعداد 25 مورد به برداشت نفت یا فرآورده منجر نشد.

وی افزود: نسبت به سال 1401 که 47 مورد انشعاب غیرمجاز با 35 مورد برداشت نفت‌ یا فرآورده داشتیم، میزان سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش داشته است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • سارقان اموال ٣٠٠ میلیارد ریالی در البرز دستگیر شدند
  • ۶ سال زندان برای هکری که اطلاعات ۳۳ هزار بیمار را سرقت کرد
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن