Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر مکلف لبنان به تلاش برخی معترضان انفجار عکار برای یورش به منزلش و در هم شکستن ورودی ساختمان که به درگیری‌هایی میان معترضان و نیروهای پلیس منجر شد، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت صدی البلد، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر مکلف لبنان در بیانیه‌ای اظهار کرد: من ماموریت تشکیل کابینه‌ای را که اولویتش برگزاری انتخابات پارلمانی و آغاز اصلاحات اقتصادی و پولی لازم باشد، پذیرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه خشم مردم و حق آنها برای اعتراض کردن را درک می‌کنم، اما آشوب و تخریبی را که مقابل ساختمان محل سکونتم رخ داد، نه یک اعتراض مسالمت‌آمیز بلکه یک خرابکاری غیر قابل توجیه می‌دانم.

میقاتی در ادامه گفت: از معترضان می‌خواهم ماهیت مسالمت‌آمیز فعالیت‌های خود را حفظ کرده و صفوف خود را به شکلی ساماندهی کنند که تغییر واقعی در صندوق‌های رای‌گیری ایجاد شود.

تعدادی از معترضان لبنانی پس از انفجار روز یکشنبه در منطقه عکار، به ورودی ساختمان محل سکونت میقاتی در بیروت یورش بردند.

معترضان در اعتراض به حادثه انفجار یک تانکر سوخت در شهرک التلیل در عکار با ۲۸ کشته، روی دیوارهای منزل میقاتی نوشتند "عکار را نمایندگانش به آتش کشیدند".

ارتش لبنان اعلام کرد که تحقیقات درباره علت این انفجار با نظارت دستگاه قضایی آغاز شده است.

همچنین برخی از معترضان خشمگین لبنانی یک روز پس از انفجار عکار، به منزل "طارق المرعبی"، یکی از نمایندگان پارلمان این کشور (وابسته به جریان المستقبل) واقع در همین منطقه یورش بردند.

برخی فعالان لبنانی نیز ویدیوهایی از داخل منزل المرعبی که وسایلش به هم ریخته شده، ناسزاها و دشنام‌هایی به او داده می‌شدند و او را مسؤول بخشی از مسؤولیت انفجار عکار می‌دانستند، منتشر کردند.

همچنین در این ویدیوها که صحت آنها هنوز تایید نشده، سند یک دستگاه خودروی فراری، یک اسلحه و مشروبات الکلی این نماینده نمایش داده شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نجیب میقاتی لبنان انفجار عکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حمله جنگنده‌های اسرائیل به دمشق؛ صدای انفجار بلند شد

215 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902259

دیگر خبرها

  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • انفجار مهیب در بابل؛ ماجرا چه بود؟
  • خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند
  • انفجار مهیب در بابل؛ ماجرا چیست؟
  • اعتراض بازیکنان زاگرس مهاباد به تصمیم داور و ترک زمین
  • تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • ببینید | حمله جنگنده‌های اسرائیل به دمشق؛ صدای انفجار بلند شد
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ تل‌آویو