Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیلی میل، سازمان بهداشت جهانی طی بررسی های اخیر خود درباره آزمایش بر روی سه داروی ضد التهاب برای درمان کرونا، اعلام کرد: بسیاری از محققان به دنبال بررسی و راه حل خوب برای دارو‌های درمان مالاریا، لوسمی و بیماری‌های خود ایمنی مانند آرتریت و همچنین درمان بیماری کووید۱۹ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طورکلی آن‌ها معتقدند، دارو‌های ضدالتهابی می‌توانند واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن را نسبت به ویروس کووید۱۹ در بیماران مبتلا به کرونا که به شدت بیمار هستند، کاهش دهند.

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که دارو‌های «آرتسونات» ، «ایماتینیب» و «اینفلکسی مب» برای بررسی کاهش خطر مرگ و میر در بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان بستری هستند، کاربرد دارد.

دارو‌های مذکور در ۶۰۰ بیمارستان و در ۵۲ کشور بر روی بیماران کرونایی که در بیمارستان ها بستری هستند، تست می شود.

«آرتسونات» یک داروی تزریقی است که برای درمان مالاریای شدید در بیماران بزرگسال و کودکان استفاده می‌شود، «ایماتینیب» که برای درمان سرطان‌های خاص، عمدتا سرطان خون تجویز می‌شود، عملکرد پروتئینی را مسدود می‌کند که به سلول‌های سرطانی در بدن برای تکثیر شدن سیگنال می‌دهد، «اینفلکسی مب» یک آنتی بادی تک کلونی است که برای درمان چند بیماری خود ایمنی مانند بیماری کرون، آرتریت روماتوئید و پسوریازیس استفاده می‌شود.

محققان در تلاشند یکی از این درمان‌ها را که همانند گروهی از دارو‌ها عمل می‌کنند را به عنوان مهار کننده‌های اینترلوکین-۶ (IL-۶) که واکنش بیش از حد خطرناک سیستم ایمنی بدن را نسبت به ویروس کووید۱۹ که «طوفان سیتوکین» نامیده می‌شود را بر روی بیماران انجام دهند تا اختلال بیماری آنها به مرور زمان کاهش یابد.

بنابراین می‌توان گفت این طوفان زمانی به وجود می‌آید که بدن نه تنها با ویروس مبارزه می‌کند، بلکه به سلول‌ها و بافت‌های خود نیز حمله می‌کند.

در موارد ابتلا به کووید۱۹ بروز شدت بیماری سیتوکین می‌تواند باعث ناراحتی تنفسی در افراد شود، این موضوع می تواند منجر به نارسایی و مرگ اندام‌های چند سیستمی بدن شود.

آرتسونات برای بیماران مبتلا به کرونا به صورت داخل وریدی به مدت هفت روز تجویز می‌شود، ایماتینیب یک بار در روز به مدت ۱۴ روز تجویز می‌شود و اینفلکسی مب، در یک دوز واحد تزریق می‌شود.

تدروس آدهانوم گبریسوس مدیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت: یافتن دارو‌های موثرتر و در دسترس برای بیماران مبتلا به کووید۱۹ همچنان یک نیاز اساسی است. 

جهش ویروس لجوج و بدقلق کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید

۲۰ درصد سالمندان از تزریق واکسن سر باز می‌زنند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا ویروس کرونا بیماران مبتلا برای درمان دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۲۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است