Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اروپا با تاکید بر تشدید سرکوب‌گری در عربستان از وضعیت حقوق بشری در این کشور ابراز نگرانی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، کمیسیون اروپا اعلام کرد که وضعیت حکومت رژیم آل سعود و همچنین حقوق بشر در عربستان نگران کننده است.

«اورزولافون درلاین» رئیس جدید کمیسیون اروپا در نامه‌ای که به موسسه ارزیابی توسعه آلمان ارائه داد، بر لزوم رعایت قانون بین‌المللی و اساسی از سوی رژیم سعودی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین درلاین بر لزوم احترام عربستان به حقوق آزادی شخصی و آزادی بیان تاکید کرد.

وی در ادامه اعلام کرد که اتحادیه اروپا از وضعیت شاهزادگان سعودی در عربستان که مشمول بازداشت و حبس خانگی هستند مطلع است.

اوزولافون درلاین همچنین به پرونده «محمد بن نایف» ولیعهد سابق سعودی که اوضاع جسمانی وی اخیراً وخیم شده است، اشاره کرد.

یک شبکه خبری آمریکایی در ماه ژوئیه گذشته فاش کرد که محمد بن نایف به دلیل شکنجه‌های شدید در زندان‌ تحت نظارت آل سعود دیگر قادر به راه رفتن نیست.

رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد که رویه‌های قانونی علیه بازداشت شدگان سعودی از جمله شاهزادگان سعودی بازداشت شده منوط به بحث مستمر با مقامات سعودی است و وضعیت حقوق زنان و فعالان و مدافعان حقوق بشر نیز بخشی از بحث ما با نهادهای مربوطه سعودی است.

وی در ادامه افزود: این مذاکرات با وزارت امور خارجه و کمیسیون حقوق بشر عربستان در حال انجام است.

در این بیانیه آمده است که اتحادیه اروپا نگرانی خود را در مورد تشدید نقض حقوق بشری در عربستان سعودی ابراز داشت و همچنین این نقض‌ها را با چندین طرف از جمله شورای حقوق بشر در ژنو مطرح کرده که اتحادیه اروپا به طور قاطع با مجازات اعدام در همه موارد بدون استثنا مخالف است.

عربستان 198 بار آتش‌بس در یمن را نقض کردافزایش نرخ تورم در عربستان در ماه جولایعربستان تجهیزات نظامی جدید از اوکراین خرید

«اورزولافون درلاین» به افزایش تعداد اعدام‌ها در سال 2021 پس از کاهش چشمگیر در سال 2020 اشاره کرد.

وی توضیح داد که در آخرین گفتگوی تعاملی با کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در 22 ژوئن 2021 اعلام شد که اتحادیه اروپا از عربستان سعودی انتظار دارد فرمان پادشاهی را اجرا کند.

پارلمان اروپا از رژیم سعودی خواسته بود که به سفیران و نمایندگی‌های اروپایی اجازه دهد از زندان‌های این کشور دیدن کرده و شرایط زندانیان سیاسی را بررسی کنند و همچنین رژیم آل سعود حکم اعدام را متوقف کند.

پارلمان اروپا در بیانیه‌ای پس از نشست بروکسل ، ادامه اعدام کودکان توسط آل سعود را علیرغم ادعاهای این رژیم مبنی بر لغو این گونه اعدام‌ها، به شدت محکوم کرد.

با وجود اینکه مقامات سعودی ادعا کرده‌اند به دنبال لغو مجازات اعدام هستند اما اخیرا وزارت کشور عربستان سعودی از اجرای حکم اعدام «مصطفی بن هاشم بن عیسی آل درویش» جوان شیعه به اتهام مشارکت در اعتراضات سال 2012 خبر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده سازمان عفو بین‌الملل 40 نفر در بین ماه‌های ژانویه تا ژوئیه امسال در عربستان اعدام شدند که این ارقام نشان می‌دهد اعدام نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

مقامات عربستان در ماه‌های گذشته و در اقدامی نمایشی به منظور حفظ و تقویت روابط با دولت جدید آمریکا که پیش از این ریاض را به نقض حقوق بشر متهم کرد تعداد اندکی از زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق بشری را از زندان‌های این کشور آزاد کردند اما بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این افراد ممنوع الخروج هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا کمیسیون اروپا حقوق بشر آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • یک حقوق‌دان: احتمالا حکم اعدام توماج صالحی لغو شود